اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, محصولات, مقالات آموزشی, نوشیدنی

9 نوشیدنی لاکچری سرد و گرم کافی شاپ

نوشیدنی های کافی شاپ

مقدمه

بطورکلی نوشیدنی های کافی شاپی را به دو دسته تقسیم می کنند.

  • نوشیدنی های سرد کافی شاپ
  • نوشیدنی های گرم کافی شاپ

بروفه که یکی از پیشگامان در عرصه شرکت تولیدی و تجهیز کافی شاپ هاست، در سری مقالات آموزشی خود این بار با معرفی این دو دسته اصلی منوی کافی شاپ و کافه رستوران ها، در خدمت شماست تا شما را برای هر میزبانی آماده کند. 

در ادامه لیست انواع نوشیدنی های سرد و گرم همراه با عکس برایتان قرار داده شده تا علاوه بر درک محتوایی از منظر تصویری نیز با آنها آشنا شوید. 

چرا آشنایی با نوشیدنی های کافی شاپ مهم است؟

اغلب کافی شاپ دارها مایلند بهترین محصولات را ارائه دهند. از سویی دیگر در میان باریستا ها نیز افرادی هستند که نوشیدنی های خاص یا به تعبیری عامیانه تر نوشیدنی های لاکچری کافی شاپ را سرو کنند. البته مشتریانی خواهان این نوشیدنی ها نیز کم نیست. به همین منظور آگاهی از این نوشیدنی ها و قرار دادن آن در منوی کافی شاپ می تواند رضایت مشتریانتان را جلب کند. یادآور می شود همانطور در مقالات پیشین هم اشاره شده، حتما نحوه صحیح تلفظ نوشیدنی های کافی شاپ را در منو قید کنید.

در این مقاله می خوانید :

  • انواع نوشیدنی های کافی شاپ
  • معرفی نوشیدنی های سرد کافی شاپ
  • #1 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : موهیتو
  • #2 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : شیک ها
  • #3 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : آفوگاتو
  • #4 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : آیس پک
  • #5 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : شربت های سنتی
  • #6 انواع نوشیدنی های کافی شاپ: آیس کافی
  • معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ
  • #1 معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ : کاپوچینو
  • #2 معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ : قهوه اسپرسو
  • #3 معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ : هات چاکلت

انواع نوشیدنی های کافی شاپ

هنگامی که وارد کافی شاپ ها می شویم لیست بلندی از انواع نوشیدنی های گرم و سرد را مشاهده می کنیم که هر یک به نوبه خود بسیار دلچسب، لذیذ و خوشمزه هستند. همچنین شما می توانید در آنجا انواع دسر ها و نوشیدنی های متفاوت را نیز برای خود انتخاب کنید که گاهی می تواند تجربه جدید هم باشد. از این رو ما در این مقاله با معرفی نوشیدنی های کافی شاپ در خدمت شما هستیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی نوشیدنی های سرد کافی شاپ

عده ای از افراد در بین انواع نوشیدنی ها، معمولاً علاقه زیادی به نوشیدنی های سرد کافی شاپ مانند آیس پک و معجون دارند. همچنین بیشتر این افراد از طبع گرمی برخوردار هستند و میل درونیشان با این نوشیدنی ها آرام می گیرد. در زیر شما را با انواع مختلفی از نوشیدنی های سرد کافی شاپی آشنا می کنیم.

انواع نوشیدنی های لاکچری کافی شاپ البته در حوزه نوشیدنی های سرد عبارتند از:

  • موهیتو
  • شیک ها
  • آفوگاتو
  • آیس پک
  • شربت های سنتی 
  • و ….

#1 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : موهیتو

موهیتو یک نوشیدنی خنک و یخی است که معمولاً در روز های گرم تابستان سرو می شود و از ترکیباتی چون برگ نعناع، آب گاز دار، شکر و آب لیمو تشکیل شده است. اصل موهیتو نوشیدنی کوبایی است و انواع مختلفی دارد که در زیر چند مورد از آنها را برای شما ذکر می کنیم.

  • موهیتو لیمو
  • موهیتو با عسل
  • موهیتو با هندوانه
  • موهیتو با توت فرنگی

برای آشنای هر چه بیشتر با طرز تهیه نوشیدنی های سرد کافی شاپ به اینجا مراجعه کنید و با انواع و طرز تهیه آنها آشنا شوید.

نوشیدنی های کافی شاپ

موهیتو میوه ها بهترین گزینه برای تابستان

#2 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : شیک ها

شیک ها یا همان اسموتی ها با انواع مختلفی از میوه ها تشکیل می شوند و یکی از مورد توجه ترین نوشیدنی های هر کافی شاپ به حساب می آیند. شیک ها به دو گروه میلک شیک ها و شیک های میوه ای تقسیم می شوند که در زیر آنها را بیان کرده ایم.

  1. شیک : در شیک های میوه ای، تکه هایی از میوه های یخ زده را به آنها اضافه می کنند و پایه اولیه آنها بستنی و خامه است و معمولاً نوشیدنی بسیار سردی هستند.
  2. میلک شیک : ماده اولیه میلک شیک ها، شیر یا ماست است. بعد از فراهم کردن تمام موارد لازم، آنها را درون دستگاه همزن می ریزند تا آنها به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

شیک ها معمولاً با شکلات، بادام زمینی، گردو، پسته، قهوه و کارامل تزئین می شوند.

نوشیدنی های کافی شاپ

طرز تهیه ساده ترین و لذیذترین نوشیدنی های کافی شاپ را در بروفه بیاموزید

#3 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : آفوگاتو

آفوگاتو ، یکی از جدید ترین نوشیدنی های کافی شاپ است و در اصل یک نوشیدنی ایتالیایی است که بر پایه قهوه سرو می شود. آفوگاتو معمولاً از ترکیب کردن بستنی یا ژلاتوی وانیلی با یک شات قهوه اسپرسو به دست می آید. طرز تهیه آفوگاتو نیز به شرح زیر است:

  • ابتدا قهوه را به شکل معمول آماده می کنند
  • سپس یک اسکوپ بستنی را به داخل لیوان می ریزند.
  • سپس اصطلاحاً بستنی را با ریختن قهوه روی آن غرق می کنند.

جالب است بدانید که معنای کلمه ایتالیایی آفوگاتو غرق شده است و دلیل انتخاب این اسم برای نوشیدنی معنی آن می باشد.

نوشیدنی های کافی شاپ

طرز تهیه نوشیدنی های لاکچری را به زبان ساده در بروفه بیاموزید

#4 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : آیس پک

معمولاً همه نوع سنی آیس پک را دوست دارند که طبق گفته ها یک محصول ایرانی است. برای درست کردن این نوشیدنی، آنها ابتدا شکلات مورد نظر خود را آب می کنند و روی دیواره های لیوان می ریزید. سپس می گذارند تا بستنی ها آب شوند و بعد شیر و قهوه و گردو و تکه های میوه (به دلخواه) را به آن اضافه می کنند. بعد از این مراحل، وقت آن رسیده که به آن بستنی اضافه کنند. حال آیس پک آماده است. معمولا آن را با نی های بلند میل می کنند.

نوشیدنی های کافی شاپ

آیس پک نوشیدنی ایرانی

#5 معرفی نوشیدنی های کافی شاپ : شربت های سنتی

ما در کشور عزیزمان ایران شربت های فوق العاده دل چسبی داریم که هر کدام با توجه به ویژگی های هر فصل کارایی دارند. شربت هایی مانند بهار نارنج، عرق بیدمشک، چهار عرق، شربت خاکشیر و سرک انگببن (سکنجبین) از این دسته هستند.

نوشیدنی های کافی شاپ

نوشیدنی های سرد کافی شاپ که تابستان شما را زمستانی می کند

#6 انواع نوشیدنی های کافی شاپ: آیس کافی

یکی از محبوبترین نوشیدنی های لاکچری سرد کافی شاپ ها، آیس کافی ها هستند. در میان لیست انواع نوشیدنی های کافی شاپی، آیس کافی ها جایگاه ویژه ای در منو های کافی شاپ به خود اختصاص داده اند. از جمله این نوشیدنی هم می توان به قهوه سرد ویتنامی، قهوه سرد ساده، شیرموز کافی، موکای یخی شکلاتی و … اشاره کرد.

نوشیدنی های کافی شاپ

آیس کافی یکی از بهترین نوشیدنی ها برای تمامی فصول

شرکت بروفه چه خدماتی عرضه می کند؟

بروفه در راستای تجهیز کافی شاپ ها انواع مختلفی از ظروف مورد نیاز این حرفه را تولید می کند که برای هر نوع میزبانی قابل استفاده است. زیرا تنوع و تفاوت محصولاتی که این شرکت تولید می کند، می توان به جرات گفت که بی نظیر است. یادآور می شود که حتی ست های این شرکت می تواند جز ظروف لاکچری پذیرایی خانگی نیز باشد که جلوه دیگری به مهمانی های شما می دهد.

ضمنا بروفه در حوزه مشاوره برای راه اندازی کسب و کار نیز فعالیت دارد و علاوه بر عرضه اقلام مورد نیاز کافه داری، نحوه صحیح راه اندازی آن را به شما آموزش می دهد. به همین منظور پیشنهاد می شود جهت دیدن محصولات و گرفتن مشاوره با شماره تماس های موجود یا با قرار دادن کامنت ها مربوطه از این بستر بهره ی لازم را ببرید.  

معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ

عده دیگری از افراد علاقه زیادی به نوشیدنی های گرم کافی شاپ مانند، هات چاکلت ، کاپوچینو و انواع قهوه ها دارند. معمولاً این نوشیدنی در روز های سرد زمستانی بسیار دلچسب تر خواهند بود. اما هستند کسانی که در دل تابستان نیز از این نوشیدنی استفاده کنند. به همین منظور در زیر شما را با انواعی مختلفی از این نوشیدنی های گرم آشنا کرده ایم که مرور آن خالی از لطف نیست.

#1 معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ : کاپوچینو

کاپوچینو یک نوشیدنی داغ ایتالیایی بر پایه اسپرسو است که معمولاً با 1 شات اسپرسو و مقادیر مساوی میکروفوم شیر یا همان شیر بخارپز تهیه می‌شود. به همین دلیل کاپوچینو یک نوشیدنی گرم و محبوب است که معمولا دارای ماده و پودر اولیه است و نیاز به مخلوط  کردن در آب جوش را دارد. این نوشیدنی، بافت و طعم خاصی دارد و دارای مزه قهوه و کمی شیرینی حاصل از قند لاکتوز طبیعی موجود در شیر است. این نوشیدنی نیز از نوشیدنی های گرم محبوب در کافی شاپ هاست. 

نوشیدنی های کافی شاپ

کاپوچینو نوشیدنی که طرفداران زیادی دارد.

#2 معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ : قهوه اسپرسو

اسپرسو یکی دیگر از نوشیدنی های کافی شاپ است که نوعی قهوه غلیظ به شمار می رود و معمولاً با کمک دستگاه تهیه می شود، زیرا دستگاه، آب جوش را از میان دانه های قهوه عبور می دهد و آن عصاره بدست آمده به عنوان قهوه اسپرسو سرو می گردد. البته کیفیت این قهوه به نوع دستگاه و جنس دانه های قهوه نیز بستگی دارد.

نوشیدنی های کافی شاپ

قهوه اسپرسو عامه پسندترین نوشیدنی کافی شاپ ها

#3 معرفی نوشیدنی های گرم کافی شاپ : هات چاکلت

هات چاکلت یکی از وسوسه کننده ترین نوشیدنی های کافی شاپ است. این نوشیدنی از شکلات رنده شده، شکلات ذوب شده و شیر گرم تشکیل شده که به عنوان نوشیدنی انرژی بخش هم از آن یاد می شود. برای درست کردن این نوشیدنی باید به شکل زیر عمل کرد.

  • ابتدا باید شیر را داغ کرد.
  • سپس شکلات رنده شده را باید حرارت داد.
  • شکلات حرارت دیده را به شیر اضافه کرد.
نوشیدنی های کافی شاپ

شکلات داغ یا هات چاکلت یکی از گزینه های جذاب در پذیرایی های خانگی

 

کلام بروفه

شناخت بهتر شما نسبت به انواع نوشیدنی های کافه به شما در انتخاب درست نوشیدنی در منوی کافی شاپ ها و یا مهمانی ها کمک بسیاری می کند. ما در این مقاله با معرفی انواع نوشیدنی های کافی شاپ در خدمت شما بودیم و 8 مورد از محبوب ترین نوشیدنی های سرد و نوشیدنی های گرم را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. همچنین متوجه شدیم، هر کدام از نوشیدنی ها در چه فصل هایی دلچسب تر خواهند بود. امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی برده و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد کافی شاپ، به دست آورده باشید.

همچنین از شما دعوت می کنیم برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد طرز تهیه انواع نوشیدنی ها، تهیه دستگاه های مورد نیاز آنها و حتی ظروف سرو آنها، وارد سایت ما شده و دیگر مقالات ما  را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *