اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, نوشیدنی

معرفی 7 بستنی پرطرفدار کافی شاپ ‌ها

بستنی های کافی شاپ

مقدمه

بستنی های کافی شاپ : بستنی ها عضو ثابت و همیشگی کافه ها و کافی شاپ هستند. تقریبا باید گفت حدود 90 درصد مردم به شدت علاقه‌مند اند که در روز های گرم تابستان بستنی مصرف کنند. نباید تصور کنید که صرفا بستنی ها را در روز های تابستانی باید صرف کرد، بلکه در روز های سرد زمستانی نیز اگر به کافی شاپ ها بروید حتما خواهید دید که عده زیادی بستنی ها را به عنوان سفارش اولیه در کافی شاپ انتخاب می کنند.

بستنی های کافی شاپ

بستنی های کافی شاپی موضوعی است که ما در این مقاله قصد داریم 7 مورد از آن ها را برای شما معرفی کنیم. ولی ابتدا نیاز است شما را با تاریخچه ی بستنی در ایران آشنا کنیم. چرا که مطلبی بسیار جذاب و خواندنی می باشد. در ادامه با ما در وب سایت بروفه و این مقاله همراه باشید.

تاریخچه بستنی در ایران

همانگونه که در بالا نیز گفتیم قرار بر این است که پیش از آن که به معرفی بستنی های کافی شاپ بپردازیم به شما تاریخچه ی مختصری از بستنی در ایران را معرفی کنیم.

باستان شناسان دریافته اند که در امپراتوری های قدیم ایران، افراد طی یک حرکت جالب به این صورت که انگور را فشرده می کردند و آب آن را بر روی برف و یخ می ریختند و از آن به عنوان یک دسر یاد می کردند و  به این ترکیب (آب و یخ) علاقه نشان دادند. آن ها برف را از یخچال های طبیعی کوهستان ها و یا باقی مانده برف های تپه ها و کوه ها برداشت می کرده اند و در تابستان مصرف می نموده اند.

تحول بستنی در عهد قاجار

شگفتانه ای که باستان شناسان به آن پی بردند، حتی تا 200 سال پیش نیز در ایران ادامه داشت و ایرانیان به همین روش از خوراکی های خنک استقبال می کردند و فقط تفاوت آن استفاده و ترکیب مواردی چون شیره، مربا، عسل و گلاب نوش با برف و یخ کوتاهستان بوده است. بعد از سومین سفر ناصرالدین شاه قاجار به فرنگ و تجربیات شاه و ملازمانش خوراکی های خنک به گونه ای دیگر در اختیار مردم قرار گرفت. از همین رو بستنی سنتی در ابتدا به صورت و دستی با عنوان “بستنی زعفرانی” تهیه می‌شد.

بستنی زعفرانی

بستنی زعفرانی که اولین بستنی ای است که در ایران تولید می شد، درون ظرفی (بشکه‌ای) دو جداره درست می‌شد. به این صورت که درون جدار داخلی شیر، خامه، شکر، ثعلب و زعفران و در جدار بیرونی یخ و نمک ریخته می‌شد. در مراحل ساخت بستنی سنتی بشکه را مرتباً تکان می دادند تا بستنی درست شود. اما تاريخچه ورود دستگاه هاي بستنی سازی به اواخر دهه 40 برمي گردد. آن موقع در كنار بستني، فالوده هم درست مي كردند.

معرفی 7 عدد از بهترین و خوشمزه ترین بستنی های کافی شاپ

در این جای مقاله قرار است 7 مورد که بهترین و خوشمزه ترین بستنی های کافی شاپ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

1#_ بستنی سنتی

بستنی سنتی زعفرانی پایه ثابت بستنی های کافی شاپ هاست. این بستنی یکی از شاهکارهای هنر ایرانی است. ترکیب فرح بخش و شادی آوری از زعفران، گلاب، خامه و پسته ایرانی، بستنی سنتی را به یک داروی ضد افسردگی تبدیل کرده است. دستور تهیه بستنی سنتی ایرانی با دیگر بستنی‌ها تفاوت دارد و مختص ایران است و در ترکیب آن علاوه بر شیر، تخم مرغ و آرد ثعلب هم استفاده می‌شود. و همه ما این لذت تمام نشدنی را مدیون مردی اهل دل هستیم به نام اکبر مشدی ملایری.

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

2#_  بستنی ایتالیایی (جلاتو)

جلاتو یا ژلاتو را بسیاری از ما به نام بستنی ایتالیایی می‌شناسیم. این نوع بستنی خاص ایتالیا است که چربی کمتر، شکر بیشتر و هوای کمتری نسبت به دیگر انواع بستنی ها دارد. جلاتو در ایتالیایی به معنای یخ زده است و از فعل یخ زدن می‌آید یعنی چیزی شبیه به همان خامه یخ زده یا ice cream در زبان انگلیسی. جلاتوی ایتالیایی محبوب‌ترین و متنوع‌ترین نوع بستنی در جهان است.

3#_ پاپسیکل، بستنی یخی، آلاسکا

پاپسیکل‌ها یا همان بستنی یخی‌های خودمان، بستنی‌های چوبی دست سازی هستند که پایه اصلی آن‌ها شیر، آب و آب میوه است. البته پاپسیکل‌هایی که در تهران یافت می‌شوند، بیشتر پایه شیر دارند و بسیار جذاب هستند. هر آبیموه طبیعی را با کمی شیرین کننده می‌توان به یک بستنی یخی خوشمزه و خوشرنگ و جذاب تبدیل کرد که در گرمای تابستان حال آدم را حسابی جا می‌آورد.

4#_ دون دورما

دون دورما بستنی خاص کشور ترکیه است. حتما کلیپ‌های از نحوه سرو رندانه این بستنی دیده‌اید که آقای بستنی ساز با میله بلندی که در دست دارد براحتی بستنی را از دست مشتری خارج کرده و شما را سرکار می‌گذارد. این بستنی قابلیت کشسانی و چسبندگی زیادی دارد و به این راحتی‌ها آب نمی‌شود و بیشتر شبیه به آدامس است. همین مقاومت در برابر گرما باعث می‌شود این بستنی برای فروشنده های خیابانی بسیار محبوب باشد. دون دورما که از ترکیب ثعلب و مصطک تهیه می‌شود بسیار حجیم و کش دار است.

معرفی بستنی های پرطرفدار و طرز تهیه انواع بستنی بدون ثعلب

5#_ سوربِ (Sorbet)

این بستنی به ظاهر شبیه به جلاتو است اما برخلاف آن بر پایه آب تهیه می‌شود. این بستنی با انواع آب طعم دار یا آبیموه طبیعی تهیه شده و اصالتا متعلق به فرانسه است. سوربِ از دو ماده اصلی شکر و میوه تشکیل شده است و همین باعث جذابیت و حس خوب هنگام خوردن آن می‌شود. این بستنی بصورت موردی در برخی از رستوران‌های لوکس و مابین پیش غذا و خوراک اصلی سرو می‌شود تا طعم دهان پاک شده و آماده مزه کردن یک غذای جدید و لذیذ شود.

6#_ رول بستنی

رول بستنی متعلق به کشورهای شرق آسیا همچون تایلند و کامبوج است. این بستنی را نمی‌توان از پیش تهیه کرد و تمام روند آماده سازی و سرو آن جلوی مشتری و در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود. در تهیه این بستنی از مایعی استفاده می‌شود که ترکیبی از شیر و خامه و تخم مرغ است و هنگامی که آن را روی سنگ سردی می‌ریزند هر خوراکی دیگری، از بیسکوئیت اورئو تا میوه، را به آن اضافه می‌کنند و با دو کاردک به صورت مداوم آن را جمع و پهن می‌کنند.

در نهایت بستنی های رول شده را در ظرفی گذاشته و با تزئینات وسوسه کننده برای شما سرو می‌کنند. این بستنی نیز یکی از پرطرفدارترین بستنی های کافی شاپ هاست.

انواع بستنی ، 10 مدل بستنی پر طرفداری که باید آن‌ها را بشناسید

7#_ سافت جلاتو یا بستنی ماشینی

این نوع از بستنی هم در خانواده جلاتوها قرار می‌گیرد اما تفاوت‌هایی با آن دارد. مثلا این بستنی سبک تر از جلاتو است و هوای بیشتری نسبت به آن دارد که این عامل باعث می‌شود که انعطاف پذیری بستنی بیشتر شده و در نتیجه راحت‌تر شکل بگیرد. این بستنی هم از سال ۱۹۳۰ در امریکا ابداع شد و در کل دنیا محبوبیت پیدا کرد. در ضمن این بستنی چربی کمتری به نسبت جلاتو داشته که آن را رژیمی تر نیز می‌کند.

کلام بروفه

در مقاله فوق شما را با 7 مورد از بهترین و پر طرفدارترین بستنی های کافی شاپ آشنا کردیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع نوشیدنی ها، دسر ها ، بستنی ها و … که در کافی شاپ ها سرو می شود، به وب سایت ما بروفه سر بزنید. امیدواریم که مطالعه مقاله فوق لذت برده باشید و برایتان سودمند بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *