اسپرسو, بلاگ, دسته بندی نشده, نوشیدنی

آشنایی با 3 نوع قهوه ماکیاتو لذیذ!!

قهوه ماکیاتو چیست

مقدمه

در دنیای متنوع قهوه‌ها امروز میخواهیم به یکی از جذاب‌ترین آن‌ها سر بزنیم. آیا تا به حال نام قهوه ماکیاتو macchiato را شنیده‌اید؟! یا اگر نام آن را شنیده و یا دیده‌اید تا به حال آن را امتحان کرده‌اید؟! در این مقاله از وب سایت بروفه یک سری اطلاعات مفید را در رابطه با این که قهوه ماکیاتو چیست برای شما قرار داده‌ایم. لطفا با ما همراه باشید.

قهوه ماکیاتو چیست

قهوه ماکیاتو نوعی قهوه‌ی ایتالیایی است که نه مثل کاپوچینو سبک است و نه مثل اسپرسو است که سنگین باشد. این قهوه چیزی مابین این دو نوع قهوه دسته‌بندی می‌شود. همان گونه که مشخص است اسم ماکیاتو ایتالیایست و برگرفته از مبدع آن می‌باشد. مصرف قهوه ماکیاتو در صبح زود یک انرژی بسیار بالا را به شما تزریق می‌کند. ماکیاتو نسبت به اسپرسو طعم و مزه بهتری دارد. اگر اسپرسو دوست ندارید، می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید.

ریشه لغوی ماکیاتو macchiato

همان گونه که گفتیم نام قهوه ماکیاتو macchiato همانند شمار زیادی از نام دیگر قهوه‌ها ایتالیایی می‌باشد که به معنی “رنگ آمیزی شده” است. این نوشیدنی دو نوع لاته ماکیاتو و اسپرسو ماکیاتو دارد که با هم اندکی متفاوت‌اند. در ادامه آموزش طرز تهیه هر کدام را قرار داده‌ایم. همچنین این قهوه یک مشتق دیگر به نام کارامل ماکیاتو دارد که طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است.

انواع ماکیاتو

احتمالا نام ماکیاتو را همراه پیشوند‌های مختلفی شنیده‌اید و برایتان این سوال پیش آمده است که این نام‌ها با هم چه تفاوت‌هایی دارند؟! با ما همراه باشید تا از تفاوت‌های بین این سه نوع مختلف از ماکیاتو آشنا شوید.

1#_ لاته ماکیاتو

لاته ماکیاتو یکی از انواع نوشیدنی‌های معروف ایتالیایی است که از شیر فوم گرفته شده و به همراه قهوه اسپرسو تهیه می‌گردد. در زبان ایتالیایی لاته به معنی شیر است و لاته ماکیاتو نیز به معنی شیر لکه دار شده و یا شیر نقش دار می‌باشد.

طرز تهیه لاته ماکیاتو (Latte macchiato)

  • برای تهیه نوشیدنی لاته ماکیاتو نیاز است حدود 250 گرم شیر را فوم بگیریم.
  • سپس به وسیله قاشق و به آرامی فوم و شیر را درون لیوان می ریزیم. به طوری که شیر به صورتی کامل در درون لیوان ریخته شود. سپس فوم و یا همان کف شیر به روی لیوان می‌آید.
  • بعد از این کار به آن یک شات اسپرسو (در حدود ۳۰ میلی‌لیتر ) اضافه می‌کنیم. شات اسپرسو باعث می‌شود لکه‌ای که بر روی شیر فوم گرفته ایجاد شود که به آن لاته لکه دار می‌گویند.
  • اسپرسو از لایه‌ی فوم گرفته شده و کف ‌مانند روی شیر عبور کرده و به سمت پایین حرکت می‌کند که به سطح مایع نوشیدنی یا همان شیر می رسد و نوشیدنی‌ای سه لایه و سه رنگ (سفید- قهوه‌ای – سفید) را به‌وجود می‌آورد.
  • لاته ماکیاتو معمولا در لیوان شیشه‌ای بلند سرو می‌شود تا زیبایی آن نمایان شود.
قهوه ماکیاتو چیست

مهمترین انواع قهوه ماکیاتو ما به شما معرفی می کنیم.

2#_ کافه ماکیاتو یا اسپرسو ماکیاتو (Espresso Macchiato)

یکی دیگر از نمونه مشتقات قهوه ماکیاتو، کافه ماکیاتو یا اسپرسو ماکیاتو می‌باشد.

کافه ماکیاتو یک نوشیدنی بسیار فوق العاده و گرم ایتالیایی است که بر اساس قهوه اسپرسو می‌باشد. این نوشیدنی از ریختن مقدار اندکی شیر به صورت کف بر روی یک فنجان داغ اسپرسو بدست می‌آید. در ایتالیایی کافه به‌ معنای قهوه و ماکیاتو نیز همان گونه که گفتیم به معنی لکه دار شده می‌باشد. در این نوشیدنی، اشاره به مقدار خیلی کم شیری دارد که پس از آماده‌سازی به صورت کف، در حد یک یا دو قاشق غذاخوری بر روی فنجان اسپرسو میریزیم.

ریشه و اصالت نام کافه ماکیاتو به یک باریستای ایتالیایی باز می‌گردد که برای نشان دادن تفاوت میان اسپرسو و اسپرسویی که به   آن مقداری شیر افزوده شده است، استفاده شد.

یک نکته بسیار جالب دیگر این که ایده‌ی این باریستا در حقیقت نشات گرفته از یک نوشیدنی بسیار پرطرفدار در کشور پرتغال بوده است که با نام پینادو آن را می‌شناسند. پینادو به معنی قهوه همراه با یک قطره شیر می‌باشد.

طرز تهیه کافه ماکیاتو با اسپرسو ماکیاتو (Espresso Macchiato)

طبیعتا طعم و مزه‌ی اسپرسو طعم و مزه‌ی غالب این نوشیدنی خواهد بود. پس در ابتدا با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز ، مقدار اسپرسو مد نظر را آماده کرده و سپس بعد از گرفتن فوم شیر مقدار کمی از آن را روی اسپرسو می‌ریزیم.

3#_ کارامل ماکیاتو (Caramel Macchiato)

کارامل ماکیاتو شباهت بسیار زیادی به لاته ماکیاتو و نحوه سرو آن دارد. همچنین کارامل ماکیاتو از دیگر نوشیدنی‌هایی است که بر پایه اسپرسو می‌باشد.

طرز تهیه کارامل ماکیاتو

  • در ابتدا در کف ماگ یا لیوان شیشه‌ای به حدود 20 تا 30 میل سیپروپ کارامل میریزیم.
  • سپس اسپرسو را از بالا به آرامی داخل لیوان میریزیم تا در زیر فوم و بالاتر از شیر، لایه‌ای قهوه‌ای ایجاد کند.
  • سپس حدودا ۲۵۰ میلی لیتر شیر را فوم می‌دهیم به آرامی با قاشق درون لیوان میریزیم و چند ثانیه صبر می‌کنیم تا کمی فوم شیر از شیر جدا شود.

اصولا حدود سه چهارم ماگ را شیر در نظر می‌گیرند و از همین رو شاید طعم غالب با اسپرسو نباشد. همچنین معمولا روی نوشیدنی را با سیروپ یا سس کارامل مارک‌دار می‌کنند. در نهایت یک نوشیدنی با تقسیم رنگ بسیار زیبا با نام کارامل ماکیاتو داریم.

خدمات ما در سایت بروفه

تا اینجای مقاله شما با مفهوم قهوه ماکیاتو چیست آشنا شدید و همچنین دانستید که طرز تهیه انواع مشتقات آن چه می‌باشد. در ادامه می‌خواهیم سری بزنیم به محصولات فوق العاده ارزشمند وب سایت بروفه که از جذابیت‌های بصری و کیفیت‌ بالایی برخوردار هستند. از همین رو در زیر اطلاعات جامعی را در رابطه با محصولات خود به شما ارائه داده‌ایم.

  1. محصولات و نمونه کار‌های بروفه کاملا قابل شستشو می‌باشند
  2. از رنگ‌های آلمانی و انگلیسی در آن‌ها استفاده شده است
  3. ارائه شات‌های مناسب اسپرسو به صورت سینگل و دبل
  4. ماگها‌ی متوسط مناسب چای و قهوه
  5. ماگهای بزرگ مناسب نوشیدنی سرد
  6. گیالس‌ها مناسب شیک‌ها و نوشیدنی سرد

به طور کلی خدمات اصلی ما به سه بخش عمده تقسیم می‌شود؛

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار‌ها درخواست‌هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست‌ها، شرکت بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه‌ای برای طراحی و اجرای لوگو‌ها شرکت‌های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است. باید توجه داشته باشید که شما با برند‌سازی خاص کافی شاپ و ظروف خود می توانید خود را در ذهن و یاد مشتری بیشتر حفظ کنید. ظروفی با برند خاص و شیک بسیار جذاب‌تر و دلربا‌تر از ظروف معمولی می‌باشند.

قهوه ماکیاتو چیست

طراحی لوگوی اختصاصی برای کافه ها و کافی شاپ ها و یا مصارف خانگی

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کند تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری‌های محترم ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید با تماس با سایت ما سفارشتان را آن طور که می‌خواهید با اجناس و رنگ‌های دلخواه خود، ثبت کنید. همچنین کارشناسان ما آماده‌اند تا به شما پیشنهادات ویژه و مشاوره رایگان ارائه دهند.

قهوه ماکیاتو چیست

محصولات بروفه از ویژگی ها و کیفیت بالایی برخوردارند.

کلام وب سایت بروفه

  • در مقاله فوق شما را به خوبی به این موضوع که قهوه ماکیاتو چیست و طرز تهیه انواع آن چگونه میباشد، آشنا کردیم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع قهوه‌های پرطرفدار و معروفی که در کافه‌ها و کافی شاپ‌های ایران و دنیا از تقاضای بالایی برخوردارند به وب سایت ما بروفه سر بزنید. امیدواریم که مطالعه مقاله فوق لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *