اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, نوشیدنی

افزایش زیبایی بصری VISUAL BEAUTY کافی شاپ ها با تکنیک نورپردازی!

نور پردازی کافی شاپ ها

مقدمه

نورپردازی کافی شاپ مهم است ؟ کافی شاپ هایی که خیلی خاص و شیک هستند فاکتورهای اساسی و بسیار مهمی را همیشه رعایت می کنند. چه در کافه ها و چه در کافی شاپ ها همیشه رقابت برای جذب مشتری بین صاحبین آن ها بسیار ‌بالاست. علت این رقابت برای جذب مشتری، ناشی از استقبالی است که مردم از این اماکن دارند. زیرا مردم برای انتخاب های خود ارزش قائل اند و همیشه به صرفه‌ترین و بهترین اماکن را برای گذراندن اوقاتشان انتخاب می کنند. بنابراین با ما همراه باشید تا بهترین ساختار نورپردازی برای کافی شاپ ها را باهم مرور کنیم.

زیبایی بصری VISUAL BEAUTY

یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث جذب هرچه بیشتر مشتری در کافی شاپ ها می شود، نورپردازی آن هاست. به طور کلی نورپردازی ها برای یک کافی شاپ شامل چندین دسته‌ی مختلف اند که ما آن ها را در این مقاله مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. بیاد داشته باشید که مردم به زیبایی بصری VISUAL BEAUTY بسیار اهمیت می دهند و آنچه که اغلب اوقات مشتریان را به داخل کافی شاپ شما می کشاند ظاهر جذاب آن می باشد.

نورپردازی کافی شاپ

بیایید در ابتدا بررسی کنیم نور پردازی کافی شاپ چیست؟ نورپردازی کافی شاپ ، شامل انتخاب منابع نوری مناسب است. در مرحله ی بعد نیز ، شامل نصب آن ها به صورت اصولی می باشد. به گونه ای که در ابتدا توجه عابران و افراد را به وجود کافی شاپ در یک محله جذب کند. سپس حس اشتیاق آن ها را برانگیزاند تا داخل کافی شاپ را ببینند و در ادامه نیز، در زمان های مختلف به آن جا برگردند و یا حتی تجربه ی حضور در این فضا را به دیگران نیز توصیه کنند.

دو دسته‌ی اصلی نورپردازی در کافی شاپ ها

نورپردازی کافی شاپ، خود به دو دسته ی نور پردازی داخلی و خارجی تقسیم می شود.

1#_ نورپردازی خارجی : شامل انتخاب و چیدمان منابع نوری برای فضای بیرونی کافی شاپ است. این قسمت از نورپردازی، برای نشان دادن وجود کافی شاپ در یک محله است. همچین باعث ایجاد حس کنجکاوی اولیه در عابران می شود.

2#_ نورپردازی داخلی : شامل انتخاب و چیدمان منابع نوری برای فضای درونی کافی شاپ است. این نورپردازی، می تواند حس امنیت و آرامش را به مشتری منتقل کند. همچنین اگر به درستی انجام شود، باعث برگشتن دوباره ی مشتری می شود.

نورپردازی کافی شاپ : تاریک بهتر است یا روشن؟!

نورپردازی کافی شاپ ، اگر باعث تاریک شدن فضای داخلی شود، حس مرموزی و عدم امنیت را منتقل می کند. این حس، ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد. اما مطمعنا در دراز مدت، باعث وفادار ماندن مشتری نمی شود. تاریکی فضا شاید برای گروه سنی محدودی جالب باشد، اما کافی شاپ را به محل قرار دائمی تبدیل نمی کند. استفاده از اصول نورپردازی کافی شاپ ، برای داشتن فضایی با روشنایی معمول، باعث دوستانه شدن مکان می شود. همچنین راحتی فضا، همان عاملی است که باعث می شود مشتری، کافی شاپ را برای دیدارهای بعدی خودش انتخاب کند. فضایی با روشنایی مطلوب، قطعا مورد انتخاب همه ی گروه های سنی خواهد بود.

تا اینجا دانستیم که نورپردازی کافی شاپ چه تاثیری بر حضور گروه های مختلف سنی در آن دارد. حال تصمیم با شماست! سیاست شما در بهره گیری از فضای کافی شاپتان، تعیین کننده ی میزان روشنایی آن خواهد بود.

نورپردازی کافی شاپ : گرم یا سرد

اشتباه نکنید! در این مقاله کاری با دمای هوای کافی شاپ ها نداریم. بحث در مورد نور و نورپردازی است. منظور از نور گرم ، نور زرد رنگ می باشد. نور سرد نیز، به نورهای سفید رنگ گفته می شود. مطالعات بسیاری در زمینه ی تاثیر نورهای گرم و سرد صورت گرفته است. طبق تحقیقات، استفاده از نورهای گرم در نورپردازی کافی شاپ ، باعث ایجاد حس راحتی و آرامش در افراد شده است. همان حسی که باعث رهایی از دغدغه ها می شود. در مقابل، نور سرد، حس هوشیاری افراد را بر می انگیزد. همان حسی که هنگام انجام دادن کارهای دقیق و یا شرکت در جلسات، باید داشته باشید.

حال که تاثیر رنگ ها را در نورپردازی کافی شاپ را دانستیم، می توانیم انتخاب آگاهانه تری داشته باشیم. معمولا استفاده از رنگ گرم انتخاب عاقلانه تری به نظر می رسد. با وجود این، هرگز از ایجاد فضایی با نور سرد در نورپردازی کافی شاپ ، غافل نشوید.

نورپردازی کافی شاپ ها

یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری بیشتر در کافی شاپ ها نورپردازی های آن هاست

نورپردازی کافی شاپ : استفاده از نور طبیعی روز

تا اینجا با مفهوم کلی و برخی از اصول نورپردازی کافی شاپ آشنا شدیم. این نکته را نیز باید بدانیم که به هیچ وجه نباید از اهمیت نور طبیعی روز غافل شد. پس حواستان باشد که کافی شاپتان به اندازه ی کافی نورگیر باشد. هر چقدر در طول روز از نورهای مصنوعی کمتری استفاده کنید، فضای دلچسب تری را مهیا کرده اید. با این کار، لذت تجربه ی حضور در یک محیط دنج و طبیعی را به خود و مشتریانتان هدیه بدهید.

همگی اینجا را ببینید

این تیتر، دقیقا گویای همان کاری است که نورپردازی متمرکز انجام می دهد. اگر می خواهید توجه ها به چیز خاصی جلب شود، استفاده از نورپردازی متمرکز بهترین راه است. ممکن است شما اثر هنری خاص یا بخش ویژه ای در کافی شاپتان داشته باشید. شاید منو را به صورت تصویری به دیوار چسبانده باشید. در این موارد، استفاده از تکنیک نورپردازی متمرکز در نورپردازی کافی شاپ، شما را به هدفتان می رساند. بنابراین از نور متمرکز برای نشان دادن هدفتان استفاده کنید. این شما و این هم توجه سراسری به سوژه تان.

من پاتوق هستم، شما هم بیایید

این جمله، از قشنگ ترین حرف هایی است که یک کافه دار می شنود. مفهوم جمله، این است که شما کارتان را درست انجام داده اید. البته کار شما شامل مجموعه ای از اقدامات، مانند طراحی کلی ، چیدمان، منوی مناسب و نورپردازی کافی شاپ است. اما باید بدانید که انجام درست نورپردازی کافی شاپ ، می تواند باعث نمایش بهتر جزییات شود. این نکته، به تنهایی نشان دهنده ی اهمیت این موضوع است.

کلام  بروفه

در مقاله فوق به بررسی یکی از مهم‌ترین نکاتی که در یک کافی شاپ باید آن را رعایت کرد، یعنی نورپردازی کافی شاپ پرداختیم. همچنین دانستیم که هر انتخاب در نورپردازی، چه تاثیری بر جذب گروه های مختلف سنی دارد و آموختیم که چگونه می توانیم با رعایت اصولی ساده ، عابران را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم. با خواندن این مقاله شما کلید نورپردازی کافی شاپ به صورت حرفه ای و اصولی را در دست دارید. پس وقت خود را تلف نکنید و هرآنچه دانستید را به کار بگیرید. فراموش نکنید که جزییات پیشرفتتان و تجربه خود از این محتوا را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *