اسپرسو, بلاگ, دسته بندی نشده, قهوه, نوشیدنی

7 نکته بسیارطلایی در رابطه با طراحی پیشخوان کافی شاپ

پیشخوان کافی شاپ

مقدمه

به نظر شما کافی شاپ‌های موفق چه فاکتور‌ها و عواملی را رعایت می‌کنند؟! کافی شاپ‌های موفق کافی شاپ‌هایی هستند که از همه لحاظ سعی کرده‌اند کارشناسی شده و مهندسی شده کار کنند و در واقع در هر اقدامی که می‌کنند با یک نگرش خاص به قضیه توجه دارند. یکی از جنبه‌هایی که باعث می‌شود یک کافی شاپ نسبت به بقیه رقبای خود جایگاه ویژه تری را کسب کند، طراحی پیشخوان کافی شاپ می‌باشد. ما در این نوشته به بررسی 7 عامل بسیار موثر در طراحی هرچه موفق‌تر یک پیشخوان جذاب پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

طراحی پیشخوان کافی شاپ

اولین گام برای طراحی پیشخوان کافی شاپ محاسبه‌ی ابعاد داخلی فضای کافی شاپ به کمک یک مهندس معمار می‌باشد. طراحی پلان کافی شاپ را توسط طراحان حرفه‌ای انجام دهید تا بتوانید جایگاه دقیق و سایز پیشخوان را مشخص کنید. با توجه به ایده‌ها و آنچه که در ذهن دارید، و با نظر یک مهندس طراح و یا یک معمار فضای کافی شاپ، جای آشپزخانه، میز کانتر، صندلی و مبلمان خود را در طراحی دکوراسیون کافی شاپ مشخص نمایید.

فضایی زیبا

با هوش باشید و این نکته را بخاطر بسپارید که بسیاری از مردم در رفتن به کافی شاپ‌ها بیشتر به دنبال فضایی زیبا هستند، تا به دنبال غذا و نوشیدنی! در نتیجه تلاش کنید بسیار خلاقانه و هنرمندانه فضای کافی شاپ را طراحی کنید؛ بخصوص برای طراحی پیشخوان برنامه ریزی داشته باشید. زیرا افراد به محض ورود به کافی شاپ برای سفارشات خود به دنبال منوی پیشخوان میگردند.

در ادامه با ما با همراه باشید تا به بررسی مواردی مهم جهت یک طراحی پیشخوان مناسب بپردازیم.

1#_ طراحی پیشخوان کافی شاپ :  بر اساس تم

پیش از هر چیز باید برای کافی شاپ خود یک مفهوم و یا یک سبک را مشخص نمایید؛ چراکه تم کانتر باید مطابق با تم دکوراسیون کافی شاپ باشد. این که طراحی پیشخوان کافی شاپ ما سنتی باشد یا مدرن؟ کلاسیک باشد یا نوستالژیک؟ نیز از جمله مواردی است که نیاز است ابتدا سبک کار مشخص شده باشد.

سلیقه شناسی

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب سبک مناسب کاری به آن توجه زیادی کرد این است که، شناخت خود را نسبت به مشتریان هدفتان بالا ببرید. این که قرار است کافی شاپ برای چه منطقه‌ای از شهر باشد، برای چه بازه سنی مناسب می‌باشد، سطح درآمد افرادی که به کافی شاپ شما مراجعه می‌کنند چه قدر است، جنسیت آن‌ها، وضعیت تأهل و مذهب آن‌ها چگونه است؛ از جمله مواردی است که نیاز است آنها را مورد بررسی قرار دهید.

سبک های مختلف

به عنوان نمونه اگر رستوران در مکانی قرار گرفته است که تردد دانشجویان در آن منطقه بسیار زیاد است، داشتن یک رستوران با سبک بسیار مجلل و لوکس انتخاب مناسبی به نظر نمی‌رسد و توصیه می‌گردد تم رستوران به گونه‌ای انتخاب گردد که بتواند به مشتری حس صمیمیت و خودمانی بودن را القا کند و از صندلی‌ها و مبلمان راحتی در دکوراسیون داخلی رستوران استفاده گردد. بعد از مشخص شدن سبک خاص شما و شناخت کافی شما از کسب و کارتان، خیلی راحت‌تر می توانید به نسبت نیاز خود یک پیشخوان مناسب برای کافی شاپ خود طراحی کنید.

پیشخوان کافی شاپ

طراحی یک پیشخوان زیبا برای کافی شاپ یکی از مهمترین مواردی است که باید رعایت شود

2#_ طراحی پیشخوان کافی شاپ :  نورپردازی

مکان‌هایی مثل کافی شاپ که قرار است روح و جان تازه‌ای به افراد تزریق کنند، وجود نور و رنگ‌های مناسب از اصلی‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. نوع کاربری یک کافی شاپ انتخاب‌های گوناگونی را از جهت رنگ آمیزی و نورپردازی در اختیار افراد قرار می‌دهد. به عنوان نمونه اگر دکوراسیون کافی‌شاپ دارای تم کافه گالری است، استفاده از رنگ‌های شاد و نورِ زیاد در طراحی پیشخوان کافی شاپ می‌تواند شادابی و حالت هنری فضا را دوچندان کرده و اجازه‌ تماشای هرچه بهتر آثار هنری را برای افراد فراهم آورد. برای این نوع مکان استفاده از لامپ‌های سقفی آویزان و آباژورهای رنگی با طرح‌های هندسی در سقف پیشخوان می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

نورهای مخفی

ولی چنانچه اگر یک کافی شاپ با ایده‌ی یک کافه راک تزیین شده باشد، نورپردازی‌های مخفی در کنار کانتر و میز‌ها، همراه با رنگ‌های تیره و مات می تواند انتخاب بهتری باشد. همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، توجه کنید تا شناخت خود را نسبت به مشتریانتان افزایش دهید. باید توجه کنید که مشتریان کافه از چه قشر و با چه نوع سلیقه‌ای هستند و سعی کنید تا حد امکان طبق سلیقه‌ی آن‌ها عمل کنید.

به طور کلی در طراحی پیشخوان کافی شاپ نور را جوری تنظیم کنید که مشتریان اشراف کاملی به منو و اقلامی که در پیشخوان چیده‌اید داشته باشند تا در نتیجه بتوانند راحت‌تر غذا و نوشیدنی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

3#_ طراحی پیشخوان کافی شاپ :  استفاده از تکنولوژی روز

برای طراحی پیشخوان یک کافی شاپ نیاز است که حتما محلی را طرح کنید تا وسایل و ابزارهای مد روز و اقلام جدید با تکنولوژی مدرن در آنجا قرار گیرند. برای نمونه وسایلی چون اسنک ساز و یا قهوه ساز جدید خود را در محلی که در معرض دید است بگذارید؛ ولی برای دستگاه‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند، یا قدیمی‌اند محلی مخفی انتخاب کنید.

4#_ طراحی پیشخوان کافی شاپ :  ویترین

وجود یک ویترین مناسب در طراحی یک پیشخوان کافی شاپ ، فروش یک کافی شاپ را احتمالا به چند برابر می‌رساند. اگر چه می شود کانتر بار، با ویترین یخچال یا بدون ویترین یخچال باشد، اما توصیه‌ ما بر این نکته است که از یخچال در دکوراسیون کانتر کافی‌شاپ خود استفاده کنید. وجود خوراکی‌های یک کافی شاپ در معرض دید به شدت می‌تواند تطمیع کننده و هوس‌انگیز باشد. چنانچه کانتر کافی شاپ شما دارای یخچال نیست؛ شما می توانید با قرار دادن ظروف شیشه‌ای حاوی کیک و شیرینی و یا با قرار دادن بطری‌های شربت و سیروپ و… نظر مشتریان را به سمت کانتر جلب نمایید.

تخته سیاه

یک ایده‌ی بسیار خوب و کاربردی نیز میتواند آن باشد که یک تخته سیاه تهیه کنید و با نوشتن منوی اصلی و منوی متغیر روز و قرار دادن آن بر روی کانتر یا آویختن آن در بالای کانتر و یخچال توجه بسیاری را به آن جلب نمایید. وجود تخته سیاه باعث ارتباط هرچه سریعتر مشتریان با پیشخوان کافی شاپ می‌شود. همچنین با این کار نمای پیشخوان خلاقانه و دکوراسیون آن منحصربه‌فردتر به نظر خواهد رسید.

پیشخوان کافی شاپ

طراحی یک ویترین زیبا و جذاب به شما در جذب مشتری کمک می کند

5#_ طراحی پیشخوان کافی شاپ :  پدیده کچاپ-خردل

سعی کنید که در طراحی پیشخوان یک کافی شاپ از رنگ‌های زرد و قرمز استفاده کنید. رنگ‌های زرد و قرمز موثرترین رنگ‌ها جهت افزایش اشتهای افراد هستند. اگرچه این امر عملکرد بسیار موثری دارد؛ اما هرگز برای فضای داخلی یک کافه مناسب نیست!  توجه داشته باشید که رنگ‌های خیره کننده برای تداعی کردن یک فضای آرامش‌بخش جوابگو نیستند.

ایده‌های خلاقانه

اما شما می‌توانید از ایده‌های خلاقانه در پیشخوان کافه خود استفاده کنید. اگر می خواهید از این پدیده استفاده کنید، باید با ظرافت و دقت به آن بپردازید. به عنوان مثال می‌توانید برای طراحی پیشخوان کافی شاپ خود رنگ‌های قرمز را با انتخاب تن‌های تاریک و کاربرد آن برای صندلی‌های پیشخوان استفاده کنید یا می‌توانید رنگ زرد را در مقیاس کم در بعضی قسمت‌های کانتر بار به کار ببرید.

6#_ طراحی پیشخوان کافی شاپ : استفاده از متریال‌های طبیعی

برای طراحی پیشخوان یک کافی شاپ می توانیم با کمک گرفتن از کارشناسان و متخصصان، بر طبق نظر کارفرما؛ انتخاب متریال در طراحی دکوراسیون را از انواع طبیعی آن انجام دهیم. استفاده از متریال‌های طبیعی می تواند حس و حال موجود در یک کافی شاپ را به طبیعت جایی که خود غذا از آن جا آمده است، تبدیل کند. در سال‌های اخیر، به علت قوانین و مسئولیت‌پذیری زیاد در محیط زیست و استفاده از لوازم برگشت پذیر، انتخاب متریال‌های طبیعی برای طراحی پیشخوان کافی شاپ و همچنین استفاده از لوازم برگشت پذیر برای کار در آن، مسئله‌ای است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

طراحی دکوراسیون داخلی

در حال حاضر انواع بسیار زیادی از متریال‌های طبیعی و منحصر به فرد جذابی وجود دارند که برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مناسب‌اند. به دلیل رشد بالای تقاضا می‌توانید، تنوع زیادی در استفاده از استیل طلایی در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن تا انواع چوب‌ها در رنگ‌های مختلف را مطابق با سلیقه و علایق خود بیابید. در زیر برای شما انواعی از متریال‌های طبیعی و مناسب را که برای استفاده در کانتر کافی شاپ مناسب می‌باشند و به طراحی پیشخوان جلوه فوق العاده زیبا و شیک می‌بخشند آورده‌ایم:

  1. استفاده از رویه یا صفحه سورگوم
  2. اسلب سنگ مرمر
  3. فولاد سیاه و سفید
  4. استفاده از بتن
  5. شیشه
پیشخوان کافی شاپ

استفاده از متریال های طبیعی در پیشخوان کافی شاپ

7#_ پیشخوان کافی شاپ :  تزیین سقف و دیوار

طرح‌های نسبتا ساده، مینیمالستیک و خلوت را برای پیشخوان کافی شاپ بهتر است که فراموش کنید. شما می توانید با طراحی سقف پیشخوان یک کافی شاپ آن قسمت را از سایر فضای کافه مجزا کنید. هر چه بیشتر به طراحی پیشخوان کافی شاپ خود برسید کافی شاپ شما بیشتر مورد پسند مشتری‌ها خواهد بود. چرا که هنگام ورود حس و حال بهتری از کافی شاپ می‌گیرند. بنابراین در طراحی دیوار پیشخوان سعی کنید، برند خود را روی دیوار طراحی کنید تا بیشتر در ذهن مشتری حک شود.

شما می‌توانید برای سقف پیشخوان کافی شاپ خود از ایده‌های زیر جذاب استفاده کنید:

تزیین سقف کافی شاپ با رنگ‌های درخشان

چنانچه دکوراسیون کافی شاپ شما ساده و به دور از تجمل است و علاقه دارید که مقداری آن را منحصر به فرد‌تر و لوکس‌تر کنید، فقط کافی است که از رنگ‌های درخشان مانند نقره و طلایی در تزیین سقف آن استفاده کنید. این رنگ‌ها جلوه‌ی خاصی به پیشخوان کافی شاپ شما می‌بخشند. امروزه استفاده از استیل طلایی بسیار ترند و مدرن شده که باعث شیک‌تر شدن محیط کافه می‌شود.

استفاده از تم راه راه در تزیین سقف کافی شاپ

اگر پیشتر با کاغذ دیواری‌های راه راه آشنا شده‌اید، حتما می‌دانید که این نوع کاغذ دیواری‌ها، دیوارها را بلندتر نشان می‌دهند و به دنبال آن‌ها بدیهی است که فضای کافی شاپ نیز بزرگتر بنظر برسد. با استفاده از تم راه راه برای سقف می‌توانید ظاهر منحصر به فرد و خاصی به فضای سقف ببخشید و چهره دکوراسیون را تغییر دهید.

تزیین سقف کافی شاپ به سبک صنعتی

برای داشتن یک سبک صنعتی در طراحی پیشخوان کافی شاپ می‌توانید روی ‌بخش های مختلفی از فضای دکوراسیون داخلی به خصوص سقف‌ها حساب باز کنید. به طور مثال نصب لوله‌ها و میله‌ها در دکوراسیون صنعتی کافه‌ها بسیار مدرن است. البته توجه کنید که در این صورت حتما باید کل فضای کافه طرح صنعتی باشد و بیشتر از فلزات تیره استفاده کنند و می‌توانید در دو طرف پیشخوان بشکه برای قرار دادن وسایل کانتر قرار دهید.

تزیین سقف کافی شاپ با رنگ‌های ملایم

اگر محیط کافی شاپ شما با رنگ‌های شاد طراحی شده باشد، سعی کنید که در طراحی پیشخوان سقف آن را آبی کنید تا حس آرامش بیشتری در فضا ایجاد گردد. همچنین اگر پیشخوان شلوغ و با وسایل زیاد دارید، می‌توانید با رنگ یکدست و ملایم ایجاد نظم بیشتری در طراحی پیشخوان کافی شاپ کنید.

تزیین سقف کافی شاپ با کاغذ دیواری

شاید استفاده از کاغذ دیواری برای تزیین سقف مقداری دور از ذهن بنظر برسد، اما با استفاده از یک تصویر زیبا و لوستر خاص ظاهر این سقف‌ها در طراحی پیشخوان کافی شاپ بیش از بیش خیره کننده می‌شود و چهره دکوراسیون را به خوبی تغییر می‌دهد.

تزیین سقف کافی شاپ با استفاده از گچ بری‌های ساده

استفاده از گچ بری برای تزیین سقف‌ها در طراحی پیشخوان کافی شاپ یکی ساده‌ترین و پرطرفدارترین ایده‌ها است که با کمک آن‌ها می‌توانید به سادگی ظاهر دکوراسیون پیشخوان کافی شاپ خود را تغییر دهید.

خدمات ما در سایت بروفه

تا اینجای مقاله شما در رابطه با پیشخوان کافی شاپ و طراحی آن، آگاهی کسب کردید. در ادامه می‌خواهیم سری بزنیم به محصولات فوق العاده ارزشمند وب سایت بروفه که از جذابیت‌های بصری و کیفیت‌ بالایی برخوردار هستند. از همین رو در زیر اطلاعات جامعی را در رابطه با محصولات خود به شما ارائه داده‌ایم.

  1. محصولات و نمونه کار‌های بروفه کاملا قابل شستشو می‌باشند
  2. از رنگ‌های آلمانی و انگلیسی در آن‌ها استفاده شده است
  3. ارائه شات‌های مناسب اسپرسو به صورت سینگل و دبل
  4. ماگها‌ی متوسط مناسب چای و قهوه
  5. ماگهای بزرگ مناسب نوشیدنی سرد
  6. گیالس‌ها مناسب شیک‌ها و نوشیدنی سرد

به طور کلی خدمات اصلی ما به سه‌بخش عمده تقسیم می‌شود؛

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار‌ها درخواست‌هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست‌ها، شرکت بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه‌ای برای طراحی و اجرای لوگو‌ها شرکت‌های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است. باید توجه داشته باشید که شما با برند‌سازی خاص کافی شاپ و ظروف خود می‌توانید خود را در ذهن و یاد مشتری بیشتر حفظ کنید. ظروفی با برند خاص و شیک بسیار جذاب‌تر و دلربا‌تر از ظروف معمولی می‌باشند.

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کند تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

پیشخوان کافی شاپ

محصولات بروفه با کیفیت ترین محصولات در انواع خود هستند

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری‌های محترم ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید با تماس با سایت ما سفارشتان را آن طور که می‌خواهید با اجناس و رنگ‌های دلخواه خود، ثبت کنید. همچنین کارشناسان ما آماده‌اند تا به شما پیشنهادات ویژه و مشاوره رایگان ارائه دهند.

کلام وب سایت بروفه

اگر قصد دارید در طراحی دکوراسیون کافی شاپتان یک ایده خاص طراحی کنید و بین سایر رقبای خود جایگاه ویژه‌ای داشته باشید این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد. رویکردی که ما در وب سایت بروفه در پیش گرفته‌ایم این است که همواره در کنار شما باشیم و با استفاده از تجربه‌ای که در این چند سال در زمینه کافه داری کسب نموده‌ایم، به کمک شما بشتابیم.

همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر‌ها، قهوه و … به وب سایت ما سر بزنید. امیدواریم که از مطالعه‌ی این نوشته لذت برده باشید و مطالب آن مورد توجه نگاه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *