اسپرسو, بلاگ, دسته بندی نشده, راهنمای خرید, نوشیدنی

16 قدم مهم در راه اندازی یک کافی شاپ که باید بردارید

مراحل راه اندازی کافی شاپ

مقدمه

مراحل راه اندازی کافی شاپ : آیا قصد دارید  کافی شاپ راه بیندازید ولی اطلاعاتی در این زمینه ندارید؟! چنانچه به دنبال ایده، برآورد هزینه یا توصیه هایی برای بازگشایی یک کافی شاپ مناسب هستید، مطلب درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. شاید در تصور کنید که راه اندازی یک کافی شاپ کار خیلی راحت و ساده ایست. اما باید توجه داشته باشید که این چنین نیست و اگر می خواهید در مسیر راه اندازی یک کافی شاپ به مشکل بر نخورید، باید یک سری اصول و ریزه کاری ها را از قبل بدانید، تا این مسیر برای شما هموارتر شود.

راه اندازی  کافی شاپ

در اغلب موارد اکثر کسانی که دنبال راه اندازی یک کافی شاپ هستند، نمی دانند که کجا و چگونه باید این کار را انجام دهند. به همین دلیل ما در این مقاله به شما هر گونه اطلاعاتی را که برای افتتاح و راه اندازی یک کافی شاپ نیاز دارید، آورده ایم که با خیال راحت و با آگاهی کامل دست به کار شوید. پس با این مقاله از وب سایت بروفه همراه باشید.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

در این قسمت از مقاله به بررسی چندی از مهم ترین گام هایی که هنگام راه اندازی یک کافی شاپ باید به آن توجه داشت باشیم، پرداخته ایم. لطفا تا آخر این مطلب با ما باشید.

1#_ روحیات فردی

در نگاه اول ممکن است که راه اندازی کافی شاپ برای شما کاری بسیار مهیج و جذاب باشد و شما را غرق در این فکر کند که دکوراسیون کافی شاپ چگونه باشد، موسیقی که پخش می شود چه باشد و دکوراسیون آن چگونه باشد و … ، باید توجه داشت. البته جنبه های مهمتر دیگری نیز در این زمینه وجود دارند. از همین رو در ابتدای کار شما باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا آمادگی این شغل را از لحاظ شخصی، فکری، و احساسی دارید که مالک کافی شاپ باشید یا نه؟! هنگامی که به یک جمع بندی نهایی با خود رسیدید به ادامه مسیر توجه کنید.

2#_ برنامه کسب و کار کافی شاپ را تدوین کنید

داشتن یک برنامه منظم و مدون از لحاظ بودجه ای در این کسب و کار به شما کمک زیادی خواهد کرد. همه ی آنچه را که فکر می کنید برای راه اندازی یک کافی شاپ بدرد شما میخورد را طبق یک الگو از ضروری ترین و معمولی ترین چیز برای خود یادداشت کنید.

3#_ برنامه ریزی مالی داشته باشید

برنامه ریزی دقیق مالی داشتن تصمیم گیری را برای شما بسیار ساده خواهد کرد. یک راه برای کنترل مالی این است که شما برنامه کسب و کار کافی شاپ را تدوین کنید تا بدانید چقدر بودجه لازم دارید و سرمایه یتان را به دو بخش یکی برای کار و دیگری برای امور شخصی تان تقسیم کنید.

4#_ اطلاعاتتان را در مورد قهوه ها بالا ببرید

برای این که بتوانید که کافی شاپ خوب داشته باشید، باید اطلاعات بالایی در رابطه با انواع قهوه ها و تنوع آن ها داشته باشید. توجه داشته باشید که بیش از هزاران طعم دهنده ی مختلف برای قهوه ها وجود دارد. بنابراین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواعی از قهوه ها و نحوه سرو آن ها در کافه ها و کافی شاپ ها به مجموعه مقالات وب سایت ما بروفه سر بزنید.

5#_ منوی کافی شاپ را تعیین کنید

یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام راه اندازی کافی شاپ به آن توجه داشت طراحی و تعیین یک منوی مناسب است. بدون تعیین منو شما نمی توانید بگویید که به چه لوازمی احتیاج دارید، چه بودجه ای لازم است، چقدر فضا می خواهید و… . بنابراین بسیاری از کسانی که به شما مشاوره راه اندازی کافی شاپ را می دهند. منویی را که شما مد نظر دارید را از شما نمی پرسند تا وقتی که کارشان تمام شود؛ در صورتی که این اشتباه است. منو باید در ابتدای کار پرسیده شود.

توی این مقاله به بررسی مطالب لازم برای افتتاح یک کافی شاپ پرداخته ایم.

برای انتخاب منوی خود یک برنامه ریزی خوب داشته باشید

6#_ جای مناسب انتخاب کنید

این نکته که موقعیت مکانی کافی شاپ را کجا انتخاب کنید یکی از مهمترین مراحل راه اندازی یک کافی شاپ می باشد. موقعیت مکانی مناسب یک کافی شاپ رابطه ی مستقیمی با تعداد مشتریان آن دارد.

7#_ به رقیبان خود توجه کنید

شما باید به کسانی که در این حوزه فعالیت دارند توجه زیادی داشته باشید. این که رقیبان شما چه کسانی هستند و به کار شما چه واکنشی نشان می دهند، از جمله مواردی است که باید آنها را دائما تحلیل کنید.

8#_ انتخاب مناسب تجهیزات کافی شاپ

انتخاب مناسب وسایل کافی شاپ باعث می شود که کافی شاپ شما خوب کار کند. انتخاب نادرست یک دستگاه نه تنها باعث می شود که جوابگو نیاز مشتری نباشد، بلکه هزینه های شما را نیز دو برابر می کند.

9#_ یک سیستم حسابداری داشته باشید

شما چه یک حساب دفتری ساده داشته باشید و چه یک نرم افزار حسابداری پیشرفته فرقی نمی کند و هر دو باعث می شود که میزان مخارج و درآمد حاصل از سرمایه‌ گذاریتان را بدانید.

 هزینه های راه اندازی یک کافی شاپ

گسترش استقبال از کافه ها و کافی شاپ ها باعث شده است که راه اندازی این اماکن از رونق بیشتری برخوردار شوند. اما هر شخصی هم در این مسیر موفق نیست چرا که اطلاعات و مشاوره کافی و درستی قبل از کار نداشته اند. اگر توجه کرده باشید امروزه کافی شاپ ها از محبوب ترین مکان هایی هستند که افراد برای جمع شدن ها، قرار ملاقات ها و قرار‌های دوستانه، عاشقانه و کاری آنجا را انتخاب می کنند. در نتیجه از آن جایی که این این کسب و کار از محبوبیت و رونق بالایی برخوردار است، از جمله کسب و کار‌های پرسود به حساب می‌آید.

کافی شاپ مخصوص

احتمالا شمایی که دارید این مقاله را می خوانید تصمیم گرفته اید کافی شاپ مخصوص خودتان را راه اندازی کنید و وارد این شغل شوید. شما در این مرحله مقداری چالش دارید و بعضی مسائل در اینباره برای شما گنگ هستند. اما نگران نباشید! در ادامه شما را با یکی از مهمترین جنبه هایی که نیاز است قبل از شروع این کار به آن توجه زیادی داشته باشید، یعنی بحث هزینه در جای جای این کار آشنا کرده ایم.

1#_ مهم‌ترین هزینه‌ها برای راه اندازی یک کافی شاپ

برای ورود به صنعت پر سود کافی شاپ داری، نیاز است که شما بدانید چه هزینه هایی ضروری هستند و چه هزینه هایی غیر ضروری خواهند بود. شما با این کار قادر خواهید بود که به سرعت هزینه های غیر ضروری خود را حذف کنید و بیشتر بر روی هزینه های ضروری کار خود متمرکز شوید. 

نمونه هزینه های ضروری

هزینه های ضروری یک کافی شاپ ، مواردی هستند که شما در ابتدای کار به آن ها نیاز خواهید داشت. برای مثال؛

خرید یک دستگاه قهوه جوش جزو هزینه‌های ضروری می باشد، اما لازم نیست در ابتدا دستگاه بستنی ساز بخرید و می‌توانید بستنی‌های مورد نیازتان را از سایر مغازه‌ها خریداری کنید. هنگام شروع کار وظیفه اصلی شما، فقط مدیریت هزینه‌های ضروری است.

2#_ یک مکان مناسب انتخاب کنید

انتخاب یک مکان مناسب برای کافی شاپ ، سود آینده ی کسب و کار شما را تضمین خواهد کرد. پس سعی کنید که کافی شاپ خود را در بهترین مکان ممکن راه اندازی کنید. بهترین مکان برای راه اندازی یک کافی شاپ، یک مکان پر رفت و آمد و شلوغ می باشد. توجه داشته باشید که شما باید درصد زیادی از سود خود را برای اجاره یا رهن مکان کافه کنار بگذارید.

مکان های مناسب برای کافی شاپ

از جمله مکان های پر رفت و آمد شلوغ می توان موارد زیر را نام برد که از مکان‌های عالی برای راه اندازی کافه به شمار می‌آیند.

  • اطراف دانشگاه ها
  • اطراف پارکها
  • اطراف سینما
  • اطراف مکان‌های فرهنگی 
  • اطرف کتابخانه
  • لابی هتلها
  • مراکز خرید 
  • اطراف سالن های تئاتر‌

جای مناسب ، سود مناسب

همچنین یک مکان شلوغ در مدیریت و برآورد هزینه راه اندازی کافی شاپ خیلی به شما کمک می‌کند. نترسید! با این که مکان های شلوغ هزینه های زیادی را هم روی دست شما می گذارند، اما سود بیشتری را هم برای شما به دنبال خواهند داشت. در هنگام انتخاب مکان کافه به ظرفیت منطقه و دسترسی مناسب به محل پارک اتومبیل نیز توجه داشته باشید

چنانچه سرمایه شما زیاد نیست، می توانید کافه خود را در منطقه ای با میزان دسترسی متوسط راه اندازی کنید و بعدها مکان آن را به یک جای مناسب تر تغییر دهید. از نظر مساحت نیز حواستان باشد که ابعاد یک کافی شاپ باید حداقل ۲۰ متر مربع باشد.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

انتخاب یک مکان مناسب میتوانید هزینه های شما را زود به خود شما برگرداند

3#_ مهمترین وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ

برای شروع هر کاری نیاز است که شما ابتدا تجهیزات و وسایل کارتان را آماده کنید. پس بدیهی است که برای راه اندازی یک کافی شاپ نیز شما به چندین وسیله خاص نیاز خواهید داشت. مثلا شما برای درست کردن چای ، قهوه ، آبمیوه و پخت و پز به تجهیزات خاصی نیاز دارید. وسایلی مانند موارد زیر از جمله تجهیزات اصلی مورد استفاده برای پذیرایی از مشتریان کافه است.

  • دستگاه اسپرسو 
  • قهوه جوش
  • آبمیوه گیری
  • مخلوط کن
  • یخچال
  • ساندویچ ساز
  • بشقاب
  • لیوان
  • فنجان
  • قاشق   

به طور مثال قیمت یک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی ۲۵ میلیون تومان و قیمت یک دستگاه آسیاب قهوه صنعتی ۱۰ میلیون تومان است.

وسایل طراحی دکوراسیون

به اضافه موارد گفته شده، شما باید برای کافی شاپ خود لوازمی از جمله میز، صندلی، پرده، گلدانها، وسایل دکوری، دستمال کاغذی، رومیزی و … نیز تهیه کنید. چنانچه میخواهید که در هزینه های خود صرفه جویی داشته باشید، میتوانید چندی از وسایل مورد نیازتان مانند میز و صندلی را به صورت دست و دوم بخرید؛ که البته ما این کار  را خیلی مناسب نمیدانیم!

4#_ دکوراسیون یک کافی شاپ

برای این که بخواهید کافه ای شاخص و متمایز از رقیبان خود داشته باشید، نیاز است که برای دکوراسیون خود یک طرح و برنامه خوب و یک هزینه مناسب مشخص کنید. این بخش یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در برآورد هزینه راه اندازی کافی شاپ شما می باشد. شما باید هم قسمت آشپزخانه و هم قسمت سالن کافه را به شکلی در بیاورید که مشتری پسند و جذاب باشد. اگر مشتری ها، فضای کافه شما را دوست داشته باشند، دفعات بعدی هم به کافه شما می آیند.

طراح دکوراسیون

چنانچه اگر شما مشکل مالی ندارید و سرمایه اولیه را در اختیار دارید، از یک طراح برای چیدمان و دکوراسیون کافه خود کمک بگیرید. ولی اگر که سرمایه شما محدود می باشد، می توانید انواعی از نمونه کار های کافی شاپی را در اینترنت ببینید و هر کدام را که دوست داشتید برای کافی شاپ خود انتخاب کنید. همچنین شما باید دیوار های کافی شاپ خود را بازسازی و زیبا سازی کنید، یک نورپردازی فوق العاده داشته باشید و در انتخاب میز و صندلی هایی که به مدل فضای کافی شاپ شما نیز بیایند دقت داشته باشید.


5#_ تبلیغات و بازاریابی فروش

در طی مراحل راه اندازی کافی شاپ موضوع بازاریابی و تبلیغات موضوعی بسیار حیاتی و مهم است. برای اینکه شما بتوانید خود را به مشتریانتان معرفی کنید، باید برای تبلیغات و بازاریابی کافی شاپ خود هزینه کنید. در ابتدای کار منطقی نیست که از روش هایی گران قیمت مثل چاپ بنر های تبلیغاتی و یا بیلبورد ها برای معرفی کافی شاپ خود استفاده کنید. به جای این کارها می توانید روی شبکه های اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید. مثلا شما میتوانید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت کنید و با معرفی نوشیدنی‌ها و غذا‌های کافه خود ، مشتریان را به سمت کافی شاپ خود بکشانید.

تبلیغات زبانی

یکی از روش‌های بازاریابی و تبلیغات بدون هزینه این است که از مشتریان خود بخواهید شما را به دیگر دوستانشان معرفی کنند و باز هم به کافه شما بیایند. یکی از ترفند های دیگری نیز که به شما خیلی کمک می کند که از رقبای خود جلو بیفتد این است که سعی کنید با مشتریان خود صمیمی شوید و گرم بگیرید. مثلا می‌توانید در روز تولد مشتریانتان برایشان تخفیفی ویژه در نظر بگیرید.


6#_ هزینه گرفتن مجوز‌های کافی شاپ

شما برای اینکه بتوانید کافی شاپ خود را راه اندازی کنید، باید مجوز‌های لازم برای آن را دریافت کرده باشید. برای گرفتن مجوز های کافی شاپ ، نیاز است که شما مقداری پول هزینه کنید. در قدم اول باید به اتحادیه صنف بستنی ، آبمیوه و کافی‌شاپ بروید و تشکیل پرونده بدهید. اگر مکان کافه شما مشکلی نداشته باشد، با پروانه کافی شاپ شما موافقت می‌شود. در این صورت می‌توانید با داشتن اصل سند یا اجاره نامه مکان کافه به اتحادیه بروید و دیگر کار‌های گرفتن مجوز را طی کنید.

هم چنین باید نامه بخش‌هایی مانند اماکن، بهداشت، بیمه و دارایی، ضمیمه پرونده شما شود. بعد از گذراندن این مراحل پروانه کافی شاپ، در عرض کمتر از یک هفته صادر می‌شود.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

به تمام شاخصه های گفته شده در این مقاله برای راه اندازی یک کافی شاپ خوب دقت کنید

7#_ دیگر هزینه ها

در این قسمت می خواهیم به چندی دیگر از هزینه هایی که در طی انجام مراحل راه اندازی کافی شاپ بهتر است آن ها انجام دهید اشاره کنیم.

  • اینترنت پر سرعت برای کافی شاپ خود تهیه کنید تا مشتریان هنگامی که در فضای کافی شاپ شما به سر می برند، بتوانند از اینترنت استفاده کنند. اینترنت رایگان و پرسرعت، یکی از دلایلی است که ممکن است مشتریان زیادی را به سمت کافه شما بکشاند.
  • همچنین پریز برق و شارژر را در کنار هر میز قرار دهید تا افراد بتوانند گوشی‌های خود را شارژ کنند.


هزینه های مربوط به منوی کافی شاپ و هزینه های استخدام نیرو های خدماتی نیز از دیگر موارد مهمی هستند که لازم دانستیم به آنها اشاره کنیم.

خدمات ما در سایت بروفه

تا اینجای مقاله شما را با چند نکته در رابطه با مراحل راه اندازی کافی شاپ آشنا کردیم. در ادامه می‌خواهیم سری بزنیم به محصولات فوق العاده ارزشمند وب سایت بروفه که از جذابیت‌های بصری و کیفیت‌ بالایی برخوردار هستند. از همین رو در زیر اطلاعات جامعی را در رابطه با محصولات خود به شما ارائه داده‌ایم.

  1. محصولات و نمونه کار‌های بروفه کاملا قابل شستشو می‌باشند
  2. از رنگ‌های آلمانی و انگلیسی در آن‌ها استفاده شده است
  3. ارائه شات‌های مناسب اسپرسو به صورت سینگل و دبل
  4. ماگها‌ی متوسط مناسب چای و قهوه
  5. ماگهای بزرگ مناسب نوشیدنی سرد
  6. گیالس‌ها مناسب شیک‌ها و نوشیدنی سرد

به طور کلی خدمات اصلی ما به سه بخش عمده تقسیم می‌شود؛


1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار‌ها درخواست‌هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی (لوازم) نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست‌ها، تولیدی بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه‌ای برای طراحی و اجرای لوگو‌ها شرکت‌های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است. باید توجه داشته باشید که شما با برند‌سازی خاص کافی شاپ و ظروف خود می توانید خود را در ذهن و یاد مشتری بیشتر حفظ کنید. ظروفی با برند خاص و شیک بسیار جذاب‌تر و دلربا‌تر از ظروف معمولی می‌باشند.

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کند تا، صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

محصولات بروفه با کیفیت ترین محصولات در انواع خود هستند

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری‌های محترم ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید با تماس با سایت ما سفارشتان را آن طور که می‌خواهید با اجناس و رنگ‌های دلخواه خود، ثبت کنید. همچنین کارشناسان ما آماده‌اند تا به شما پیشنهادات ویژه و مشاوره رایگان ارائه دهند.

کلام وب سایت بروفه

در این نوشته ما شما را با مهم ترین مراحل راه اندازی کافی شاپ آشنا کردیم. چنانچه شما هم می خواهید یک کافی شاپ مخصوص خودتان را راه اندازی کنید، ابتدا باید مراحل و هزینه های گفته شده را تامین کنید. یادتان باشد که همیشه باید بیشتر از حد تصورتان آمادگی هزینه کردن داشته باشید تا بتوانید به راحتی از چالش ها و مشکلاتی که ممکن است در طی مسیر سبز شوند، عبور کنید. چنانچه سوالات، انتقادات یا پیشنهاداتی دارید می توانید در زیر این مقاله آن را برای ما عنوان کنید.

امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید و مطالب آن باعث جلب توجه شما شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *