اسپرسو, راهنمای خرید, قهوه, نوشیدنی

موسیقی های مخصوص کافی شاپ ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟!

موسیقی مخصوص کافی شاپ

مقدمه

موسیقی مخصوص کافی شاپ : اگر صاحب کافه ، کافی شاپ و یا کافه رستوران هستید، حتما با چالش‌های بزرگی مواجه اید و هر کدام از این چالش‌ها برای شما دردسر‌هایی را درست کرده اند. برای این چنین کسب و کار‌ها یکی از چالش‌هایی که وجود دارد، انتخاب موسیقی مناسب در ساعات کاری برای مشتریان است. در این مقاله به بررسی تاثیر موسیقی و رابطه‌ی مستقیم آن با جذب مشتری در کافه‌ها پرداخته ایم. با وب سایت بروفه همراه باشید و این موضوع مهم را تا آخر مطالعه کنید.

اعتیا در قهوه و موسیقی

از بدو پیدایش کافه‌ها و کافی شاپ‌ها و رونق آن‌ها، صاحبین این کسب و کار‌ها، جهت جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریانشان، همواره به فکر اجرای موسیقی زنده و یا پخش موسیقی با وسایل صوتی بوده اند. با پیشرفت بالای تکنولوژی و هزینه‌های بالای اجرای موسیقی زنده کم کم این خودِ کافه دارها بودند که لباس دی جی مآبانه برتن می‌کردند و به پخش موسیقی می‌پرداختند.

در کشور ما نیز سال‌ها قبل و حتی تا پیش از انقلاب 57 بسیاری از افراد و مرشد‌ها به نقالی و اجرای موسیقی زنده می‌پرداختند. تا آنجا که به تکنولوژی پخش موسیقی از طریق گرامافون نائل شده بودیم. بعد از انقلاب و دگرگونی شرایط اجتماعی، فرهنگی و مذهبی جامعه، پخش موسیقی در مکان های عمومی به فراموشی سپرده شد. ولی در چند سال اخیر و با تغییر رویکرد دولت و گرفتن تصمیم جدید، این صنعت دوباره با کافه‌ها و کافی شاپ‌ها آشتی کرد.

موسیقی مخصوص کافی شاپموسیقی باشد یا نباشد

آیا تا به حال به کافه یا کافه رستورانی رفته اید که موسیقی نداشته باشد؟! این اتفاق باید برای بسیاری از شما افتاده باشد. در چنین فضایی چه حسی خواهید داشت؟! عموما افراد در چنین فضایی خیلی راحت نیستند و به آن‌ها حس خوبی منتقل نمی‌شود. به گونه‌ای که احساس میکنید تمام حواس اطرافیانتان به شماست. و یا برعکس تمام حواس شما به اطراف است زیرا کوچکترین حرکتی در سالن حواس شما را پرت میکند.

پخش موسیقی مخصوص کافی شاپ به صورت پس زمینه موجب می‌شود که جو راحت تری برای مشتریان آن به وجود آید. جدای از این مسائل تحقیقات انجام شده بوسیله‌ی دانشجویان دانشگاه هاروارد، مشخص کرده است که پخش موسیقی به میزان ۱۸ درصد در تحمل فشار کاری پرسنل و به میزان ۱۷ درصد به افزایش میزان فروش کمک میکند.

انتخاب سبک موسیقی مخصوص کافی شاپ ها

دیگر تحقیقات و مشاهده‌های صورت گرفته شده نشان داده است که موسیقی‌هایی با ریتم و صدای بلند‌تر باعث افزایش گردش مشتریان در یک مجموعه خواهد شد. برای مثال در رستوران میزها سریعتر خالی و پر میشوند. همچنین موسیقی‌های با ریتم کند و یا ملایم باعث افزایش هزینه‌های فردی مشتری می شوند. مثالا در کافی شاپ ها ممکن است که مشتریان به صورت متوالی سفارش دهند.

علت این موضوع نیز در آن است که موسیقی‌های با صدای بلندتر و ریتم تندتر موجب تحریک انسان برای خوردن بیشتر می‌شوند و همچنین سرعت بلع را بالا می‌برند. به همین تناسب موسیقی با ریتم کند و یا ملایم باعث میشود مشتری نوشیدنی اش را به آرامی بنوشد و برای تجربه‌ی دوباره سفارش مجدد نیز میدهد.

موسیقی مخصوص کافی شاپ

موسیقی و تاثیرات مثبت آن در جذب مشتری

موسیقی و طراحی معماری

تناسب بین موسیقی و فضای مجموعه‌ای که میخواهد در آن موسیقی پخش شود یکی از ارکان مهمی است که کار را برای انتخاب موسیقی سخت می‌کند. برای مثال در کافی شاپی که طراحی سنتی دارد نمی شود که آهنگ راک متال (Rock Metal) شنید. به دوعلت: اول اینکه حال و هوای کافه با آن سبک از موسیقی در ارتباط نیست؛ دوم اینکه طیف مشتری‌هایی که به این نوع از کافه جذب میشوند اینگونه موسیقی‌ها را دوست ندارند و نمپسندند.

موسیقی با کلام یا بی کلام

این که موسیقی بی کلام انتخاب کنید و یا این که موسیقی با کلام انتخاب کنید، کاملا بستگی به فضای مجموعه و یا کافی شاپی دارد که دارید در آن فعالیت میکنید؛ این‌ها همه در حالی است که مردم موسیقی با کلام را بیشتر می‌پسندند. اما فلسفه کار به گونه دیگری است. در فضاهایی که از اکثرا رنگ های روشن استفاده شده موسیقی‌های بی کلام توصیه میشود و در فضاهایی که در معماری از رنگ های گرم و تیره‌تر استفاده شده موسیقی‌های باکلام تاثیر بهتری بر میزان فروش دارد. حال باید متوجه شده باشید که چرا در لابی‌ها و یا مطب دکتر‌ها چرا از موسیقی بی کلام بیشتر استفاده می‌شود.

رابطه طیف مشتری‌ها و نوع موسیقی

از آنجایی که کشور ما از جهت پراکندگی فرهنگ و رسوم از طیف گسترده‌ای برخوردار می‌باشد، ممکن است هر منطقه‌ای موسیقی خاصی را طلب کند. لذا طرف سخن ما با آن طیف مشتریانی است که در شهرهای بزرگ سکونت دارند. با این حال شما میتوانید متناسب با موسیقی‌های محلی و آن چه در این مطلب گفته شده است، برای کافی شاپ‌های محلی خود نیز موسیقی انتخاب کنید.

در محیط کافه و کافی شاپ‌ها، معمولا نوجوانان و جوانان زیر ۲۵ سال (به ترتیب) علاقه مند به شنیدن سبک دیپ هاوس، راک، رپ و هر تیپ موسیقی ای که غیرمجاز و یا بعضا با محیط جامعه همگونی نداشته باشد هستند. به طور کلی افراد ۲۵ تا ۴۰ سال (به ترتیب) پاپ، سنتی، راک و دیپ را بیشتر می‌پسندند و افراد ۴۰ سال به بالا نیز (به ترتیب) سنتی، پاپ و جاز را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

در فضاهای عمومی، دختران و پسران جوان به موسیقی‌هایی با ریتم شاد، مردان به موسیقی‌هایی با ریتم تند (گیتار، سازهای کوبه ای) و زنان به موسیقی‌های آرام (پیانو، ویولن) روی مثبت نشان خواهند داد.

خدمات ما در سایت بروفه

تا اینجای مقاله شما را با سبک مناسب موسیقی مخصوص کافی شاپ  آشنا کردیم و دانستیم متناسب با هر فضایی چه سبکی بهتر است. در ادامه می‌خواهیم سری بزنیم به محصولات فوق العاده ارزشمند وب سایت بروفه که از جذابیت‌های بصری و کیفیت‌ بالایی برخوردار هستند. از همین رو در زیر اطلاعات جامعی را در رابطه با محصولات خود به شما ارائه داده‌ایم.

  1. محصولات و نمونه کار‌های بروفه کاملا قابل شستشو می‌باشند
  2. از رنگ‌های آلمانی و انگلیسی در آن‌ها استفاده شده است
  3. ارائه شات‌های مناسب اسپرسو به صورت سینگل و دبل
  4. ماگها‌ی متوسط مناسب چای و قهوه
  5. ماگهای بزرگ مناسب نوشیدنی سرد
  6. گیالس‌ها مناسب شیک‌ها و نوشیدنی سرد

به طور کلی خدمات اصلی ما به سه بخش عمده تقسیم می‌شود؛

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار‌ها درخواست‌هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست‌ها، شرکت بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه‌ای برای طراحی و اجرای لوگو‌ها شرکت‌های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است. باید توجه داشته باشید که شما با برند‌سازی خاص کافی شاپ و ظروف خود می‌توانید خود را در ذهن و یاد مشتری بیشتر حفظ کنید. ظروفی با برند خاص و شیک بسیار جذاب‌تر و دلربا‌تر از ظروف معمولی می‌باشند.

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کند تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری‌های محترم ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید با تماس با سایت ما سفارشتان را آن طور که می‌خواهید با اجناس و رنگ‌های دلخواه خود، ثبت کنید. همچنین کارشناسان ما آماده‌اند تا به شما پیشنهادات ویژه و مشاوره رایگان ارائه دهند.پ

کلام بروفه

در این مقاله به بررسی اطلاعاتی مهم در رابطه با موسیقی‌های کافی شاپ پرداختیم و انتظار داریم با مطالعه‌ی این موارد دانش شما در رابطه کافی شاپ داری و پخش موسیقی مناسب در این چنین مجموعه هایی بالا رفته باشد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواردی که صاحب کافی شاپ باید بداند به سایر مثالات ما سر بزنید. امیدواریم که از این نوشته لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *