اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, قهوه, نوشیدنی

تاثیرات مهم کافئین نوشیدنی ها بر پوست، مو و سلامتی

کافئین نوشیدنی ها

مقدمه

کافئین نوشیدنی ها : نوشیدنی‌های محبوب زیادی در دنیا وجود دارند که سرشار از کافئین (coffeine) هستند. بسیاری از ما نام کافئین را در کنار نام قهوه‌ها شنیده ایم. گاهی ممکن است از خواص آن شنیده باشید و گاهی نیز ممکن است که خبرهای ضد و نقیضی در مورد آن شنیده باشید. اما آیا مصرف نوشیدنی‌هایی که سرشار از کافئین اند، تا چه اندازه برای بدن مفید می‌باشند؟! چرا در محصولات جدیدی که برای پوست و مو به تازگی عرضه می‌شود از کافئین استفاده می‌کنند؟ اگر به دنبال پاسخی علمی برای این پرسش‌ها هستید، حتماً مقاله‌ی زیر را بخوانید. با ما همراه باشید.

کافئین چیست؟

قبل از این که به بررسی چندی از مزایای کافئین نوشیدنی ها بپردازیم، ابتدا بیایید کافئین را تعریف کنیم. در واقع کافئین یک بلور شبه سفید و تلخ مزه است. همچنین این ماده دارویی محرک می‌باشد که در دانه، برگ، و میوه‌ی بعضی گیاهان یافت می‌شود. گاهی این ماده را به عنوان دارویی خطرناک در نظر می‌گیرند که ممکن است اعتیاد آور باشد، اما مصرف میزان مناسب آن بر سلامت ما اثرات مثبتی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مزایای کافئین برای سلامتی

در این قسمت می‌خواهیم به بررسی چندی از مزایای مهم کافئین نوشیدنی ها برای سلامتی بپردازیم؛ این موارد عبارتند از:

1#_ سلامتی کبد

زمانی که شما کافئین را به منظور تنقیه (اِنِما) استفاده می‌کنید، کبد و روده‌ی بزرگ شما پاکسازی می‌شود. نتایج یکی از تحقیقات پژوهشگران دانشگاه دوک نشان داده است که استفاده از کافئین ممکن است کبد چرب را در افراد مبتلا به بیماری کبد چربِ غیر وابسته به الکل، کاهش دهد.

2#_ کاهش خطر ابتدا به بیماری دیابت

تحقیقات طولانی مدت پژوهشگران بر روی گروهی از افراد نشان داده است که مصرف روزانه نوشیدنی ‌های کافئین دار نشانه‌های خطر ابتلا به بیماری‌های دیابتی را کاهش می‌دهد. علت این امر، آنتی اکسیدان‌های ضد بیماری موجود در کافئین است. برای مثال خوردن روزانه‌ی قهوه‌ی بدون شکر، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

3#_ افزایش سطح هوشیاری

کافئین برای مغز ماده‌ای مفید محسوب می‌شود. هنگامی که بدن کافئین مصرف می‌کند، ماده از به نام دوپامین در بدن شروع به آزاد شدن می‌کند. به دنبال آن، ناحیه‌ی ماده‌ی خاکستری مغز تحریک می‌شود. همچنین، مصرف این مواد هوشیاری، توانایی حل مسئله و فشار خون را افزایش می‌دهد. در نتیجه، مغز ما فعال‌تر و تیزتر می‌شود.

 

نوشیدنی‌ های کافئین دار می‌توانند اولین چیزی باشند که صبح زود به آن‌ها نیاز دارید. اگر این نوشیدنی انواعی از قهوه‌ها باشد که چه بهتر! زیرا قهوه قادر است در تمام طول روز، هشیاری هوشیاری افراد را افزایش ‌دهد. بر طبق تحقیقاتی که دانشجویان و محققین دانشگاه هاروارد انجام داده اند، کسانی که روزانه بیش از چهار فنجان از نوشیدنی‌های کافئین دار می‌نوشند، کمتر ممکن است که به بیماری پارکینسون مبتلا شوند. زیرا همانطور که گفتیم، کافئین سلول‌های دوپامین را فعال می‌کند. همچنین، میزان آدنوزین و سرعت تجمع آملوئید بتا را (پلاک سمی مغزی که با بیماری آلزایمر مرتبط است) کنترل می‌کند.

کافئین نوشیدنی ها

اعجازه کافئین برای سلامتی

4#_ افزایش سلامت قلب و عروق

شاید به نظرتان عجیب باشد، اما نوشیدن چند فنجان قهوه در روز، قلبی سالم به شما هدیه می‌دهد! در واقع، این مواد با نفوذ به گیرنده‌های موجود در دیواره‌ی رگ‌های خونی، شریان‌ها را منقبض می‌کند و سبب افزایش فشار خون می‌شود. اگر همیشه کافئین مصرف نکنید، ممکن است این مشکل برای شما رخ دهد، اما چنانچه، همواره از نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده کنید، بدن شما به آن عادت می‌کند و این مشکل را نخواهید داشت. طبق تحقیقات دانشگاه بروکلین، مردانی که روزانه نوشیدنی‌های کافئین دار مصرف می‌کنند به احتمال زیاد، کمتر به بیماری‌های قلبی مبتلا شوند. همچنین، خطر سکته در این افراد تا ۲۲ درصد کاهش می‌یابد. پس، بهتر است فواید زیاد آن را از دست ندهید.

5#_ کمک به کاهش وزن

بله درست است! نوشیدنی‌های کافئین دار در هنگام کاهش وزن به شما کمک فراوانی می‌کنند. مصرف کنندگان عادی اغلب می‌گویند که با نوشیدن کافئین اشتهای آنها کمتر می‌شود. کاهش اشتها هم خود سبب کاهش وزن می‌شود. اما، یادتان باشد در مصرف کافئین زیاده روی نکنید. ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین در همه‌ی اشکال آن (کولا، چای یا قهوه) کافی است.

نوشیدنی‌های کافئین دار به کاهش وزن کمک می‌کنند. مصرف کنندگان عادی اغلب می‌گویند که با نوشیدن کافئین اشتهای آنها کمتر می‌شود. کاهش اشتها هم خود سبب کاهش وزن می‌شود. اما، یادتان باشد در مصرف کافئین زیاده روی نکنید. ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین در همه‌ی اشکال آن (کولا، چای یا قهوه) کافی است.

6#_ افزایش سلامت چشم

اخیرا مزایای این مواد برای سلامت چشم نیز اثبات شده است. علت این امر آن می‌باشد که کافئین یک محافظ قوی برای اعصاب است که احتمال ابتلای افراد به هیپوکسی (محرومیت از اکسیژن) را در شبکیه‌ی چشم کاهش می‌دهد. بنابراین، از تخریب شبکیه جلوگیری می‌کند.

7#_ ضد سرطان

ترکیبات موجود در مواد کافئین دار موجب کاهش ابتلای افراد به سرطان می‌شود. علاوه بر این، شروع سرطان‌های شایع و ارثی را نیز خیلی عقب می‌اندازد. تاکنون، پژوهش‌های زیادی اثرات کافئین را بر روی سلول‌های سرطانی بررسی کرده اند و بر تاثیرات مثبت کافئین بر سلول‌های سرطانی صحه گذاشته اند. البته، باید بدانید اینجا از مصرف روزانه‌ی یک یا دو فنجان کافئین صحبت نمی‌کنیم، بلکه بر پایه‌ی این تحقیقات، برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان، باید حداقل روزانه چهار فنجان کافئین بنوشید.

محققین ادعا می‌کنند که مصرف روزانه حداقل 5 فنجان از نوشیدنی‌های کافئین دار خطراتی مانند خطر ابتلا به بیماری سرطان زبان را کاهش می‌دهد. همچنین، با مصرف کافئین تا ۴۰ درصد کمتر به سرطان مغز مبتلا خواهید شد. فواید کافئین بیشتر از اینهاست؛ با مصرف آن تا ۴۹ درصد کمتر احتمال دارد که به سرطان سینه مبتلا شوید. باید این نکته را هم بیفزاییم که کافئین، احتمال ابتلا به سرطان آندومتر را تا ۱۹ درصد کاهش می‌دهد.

8#_ بهبود عملکرد و استقامت عضلات

محققین در امورات ورزشی پس از سال‌ها آزمون و خطا به این نتیجه رسیده اند که اگر 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 140 تا 400 میلی گرم کافئین مصرف شود، سرعت و استقامت بدن تا حدودی افزایش می‌یابد. بر اساس تحقیقات، اگر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از ورزش، ۱۴۰ تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین بنوشید، سرعت و استقامت بدن شما بیشتر می‌شود، در نتیجه، راحت‌تر ورزش می‌کنید. همانگونه که گفتیم، کافئین سیستم عصبی را تحریک می‌کند، و همچنین، تا حدی ضربان قلب و سرعت تنفس را افزایش می‌دهد. بنابراین، بدن را برای اوج عملکرد خود آماده می‌سازد.

به علاوه، مصرف کافئین گیرنده‌های آدنوزین متصل به فیبر‌های عضلانی را مهار و انقباض عضلانی را آسان‌تر می‌کند. همچنین، پس از ورزش، کافئین با کربوهیدرات‌ها ترکیب می‌شود و غلظت گلیکوژن عضله را سریع‌تر جایگزین کند. از همین جهت اکثر نوشیدنی‌های انرژی زا برای افزایش استقامت از کافئین استفاده می‌کنند.

مزایای کافئین برای پوست

تا اینجای مقاله باید دانسته باشید که کافئین نوشیدنی ها چه اثرات مثبتی بر سلامتی جسمانی افراد دارند. در این قسمت میخواهیم علاوه بر موارد گفته شده از مزایای کافئین برای سلامتی به بررسی مزایای آن برای پوست نیز بپردازیم. به همین دلیل است که شرکت‌های تولید کننده‌ی لوازم زیبایی و سلامت، در محصولات خود از کافئین استفاده می‌کنند. نکات زیر را بخوانید تا با فواید کافئین برای پوست آشنا شوید:

1#_ با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند

یکی از علل پیری زودرس پوست، رادیکال‌های آزاد هستند. ظهور چین و چروک، خطوط ریز و از دست دادن انعطاف و کشش پوست از نشانه‌های پیری می‌باشند. این نشانه‌ها، نشانه‌هایی اند که با رادیکال‌های آزاد مرتبط اند. یکی از شگفت انگیزترین خواص موجود در کافئین این است که زمان پیری پوست را کا. آنتی اکسیدان‌های موجود در کافئین، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند. در نتیجه، ظاهر پوست بهبود می‌یابد. به همین دلیل، کافئین (به همراه رتینول) به طور گسترده‌ای در کرم‌های ضد پیری استفاده می‌شود.

کافئین نوشیدنی ها

تاثیرات کافئین بر سلامتی پوست

2#_ کاهش التهاب پوست

یکی از قویترین مواد ضد التهابی، کافئین است. کافئین از قرمزی و التهاب پوست می‌کاهد و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل است که اگر به ترکیبات برخی از محصولات مراقبت پوست دقت کنید، خواهید دید که از کافئین استفاده کرده اند.

3#_ بهبود حلقه‌های سیاه زیر چشم

حلقه‌های سیاه زیر چشم به دلایل مختلفی مثل کم خوابی، کم آبی، و یا کمبود انرژی ایجاد می‌شوند. گاهی نیز حلقه‌های زیر چشمی ریشه‌ای ارثی دارند. با وجود این که کافئین قادر نیست که اثرات ژنتیکی را از بین ببرد، خواص ضد التهابی آن، پف و التهاب این حلقه‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین کافئین نوشیدنی‌ها از تجمع خون در زیر چشم جلوگیری می‌کند و سایه‌های تیره‌ای را که در زیر پوست جمع می‌شوند، به صورت کامل از بین می‌برد.

نیازی نیست که وقت و انرژی زیادی را صرف یافتن نوشیدنی‌های کافئین دار کنید. به عنوان مثال برای راحتی کار میتوانید از چای و قهوه نیز استفاده کنید.

4#_ کاهش تجمع چربی

کافئین موجود در محصولات مراقبت از پوست، آب موجود در سلول‌های چربی را از بین می‌برد. در نتیجه، آب از سطح پوست شما ناپدید می‌شود و سلولیت موجود در ظاهر پوستتان به حداقل می‌رسد. بنابراین، پوستی صاف‌تر و نرم‌تر خواهید داشت.

محققین دانشگاه سائوپائولو بیان داشته اند که، مصرف کرم‌های حاوی مواد کافئین دار تا حدود 17 درصد از اندازه‌ی سلول‌های چربی سلولیت را کاهش می‌دهد. بعضی از کرم‌های ضد سلولیت موجود در بازار قادر اند شکل سلولیت را کاهش دهند.

5#_ جبران آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش

کافئین نوشیدنی ها و یا به طور کلی مواد کافئین دار، آسیب‌های پوستی ناشی از تماس اشعه‌ی فرابنفش (UV) را بهبود می‌بخشند. آنتی اکسیدان‌های کافئین از پلی فنول‌های موجود در چای سبز قوی ترند. یکی از برترین آنتی اکسیدان‌هایی که برای مقابله با آسیب‌های فرابنفش موثر میباشد، کافئین است.

6#_ پوست را سفت می‌کند

از دیگر مزایای کافئین میتوان به استفاده‌ی موضعی آن در خطوط ظریف و پف پوست اشاره کرد. پوست بدن، کافئین را به خودش جذب می‌کند و در نتیجه باعث محکم و سفت شدن ظاهر پوست می‌گردد. محصولات زیبایی معمولاً حاوی این مواد هستند تا ظاهر بی عیب و نقصی را برای شما فراهم کنند.

مزایای کافئین برای مو

بلندی و سلامت فولیکول‌های بدن به دو عامل مهم یعنی سلامت فولیکول‌های آن و چرخه‌ی رشد مو بستگی دارد. این دو مورد علاوه بر بدن و مغز، ریشه‌های مو را تحریم می‌کنند. از همین جهت، در شامپوها و محصولات دیگر مراقبت از مو از آن استفاده می‌کنند تا رشد مو و ساختار آن را بهبود بخشد. چندی از مزایای کافئین نوشیدنی‌ها برای مو عبارتند از:

1#_ درمان ریزش مو

متاسفانه بسیاری از مردان دلیل تاثیرات هورمون مردانه دی هیدروتستوسترون (DHT) موهای خود را از دست می‌دهند. هورمون نام برده شده بر فولیکول‌ها و غده‌های حساس مو اثر گذاری میکند. در نتیجه، فولیکول‌ها کوچکتر و در نهایت ناپدید می‌شوند و فرد به طاسی دچار می‌شود. این چرخه که با عنوان کوچک شدن (miniaturization) فولیکول‌های مو شناخته می‌شود، به فاز رشد مو آسیب می‌رساند. استفاده‌ی برنامه ریزی شده از هیدرو تونیک‌های مناسبی که حاوی این مواد باشند، به جلوگیری از ریزش مو خیلی کمک می‌کند.

کافئین نوشیدنی ها

کافئین موجود در قهوه یکی از مواد بسیار ارزشمندی است که در سلامتی پوست و دخیل می باشد

2#_ تحریک رشد مو

کافئین تحریک کننده‌ی فولیکول‌های مو است. براساس تحقیقات نشریه‌ی بین المللی پوست، درمان موضعی با کافئین، رشد فولیکول‌های مو را تا حدود ۶۴ درصد افزایش می‌دهد. همچنین چرخه‌ی زندگی مو را تا ۳۳ درصد طولانی می‌کند. همه‌ی اینها به این دلیل است که کافئین اثر دی هیدروتستوسترون (DHT) را مهار می‌کند و همانطور که خواندید این هورمون به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند و سبب طاسی سر مردان می‌شود. پس انتخاب شامپو مناسب ماینوکسی همراه با کافئین می‌تواند بهترین گزینه برای رشد مجدد تارهای مو شود.

3#_ تسهیل حالت‌دهی به موها

کافئین نوشیدنی‌ها، به علاوه‌ی قوی کردن ساقه مو، در درخشش و شفافیت طبیعی آن نیز دخیل اند. همچنین، با مصرف شامپوها و محصولات مراقبتی مو به آسانی می‌توانید به موهای خود حالت دهید.

مصرف بیش از حد قهوه

از آنجایی که از قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی‌هایی که خیلی پر طرفدار است یاد می‌شود؛ شاید برای خیلی‌ها این سوال به وجود آید که تاثیر مخرب آن به چه صورت می‌باشد؟ در حالت کلی باید گفت قهوه یک نوشیدنی بسیار مفید برای سلامتی است اما مصرف بیش از اندازه آن سبب ایجاد اختلالاتی چون: حس بی قراری، تحریک پذیری و اضطراب می‌گردد. با این وجود، مصرف میزان مناسب، مزایای بسیاری را برای سلامت فرد به همراه دارد.

میزان مناسب و توصیه شده مصرف کافئین

به منظور دستیابی به مزایا و کاستن از اثرات منفی آن، لازم است آن را به اندازه مصرف کنید. میزان ایمن مصرف کافئین ۵۰۰ میلی گرم در روز است. البته، زنان باردار و افرادی که مشکلات قلبی یا فشار خون بالا دارند باید کمتر از این میزان کافئین مصرف کنند. به طور متوسط یک فنجان قهوه‌ی فوری حاوی ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین است. قهوه‌های قوی‌تر کافئین بیشتری دارند. چای کافئین کمتری دارد، مگر اینکه به خوبی دم شده باشد.

خدمات ما در سایت بروفه

تا اینجای مقاله شما با خواص کافئین نوشیدنی ها آشنا شدید و تاثیرات مثبت آن را برای سلامتی و پوست و مو دانستید. در ادامه می‌خواهیم سری بزنیم به محصولات فوق العاده ارزشمند وب سایت بروفه که از جذابیت‌های بصری و کیفیت‌ بالایی برخوردار هستند. از همین رو در زیر اطلاعات جامعی را در رابطه با محصولات خود به شما ارائه داده‌ایم.

  1. محصولات و نمونه کار‌های بروفه کاملا قابل شستشو می‌باشند
  2. از رنگ‌های آلمانی و انگلیسی در آن‌ها استفاده شده است
  3. ارائه شات‌های مناسب اسپرسو به صورت سینگل و دبل
  4. ماگها‌ی متوسط مناسب چای و قهوه
  5. ماگهای بزرگ مناسب نوشیدنی سرد
  6. گیالس‌ها مناسب شیک‌ها و نوشیدنی سرد

به طور کلی خدمات اصلی ما به سه بخش عمده تقسیم می‌شود؛

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار‌ها درخواست‌هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست‌ها، شرکت بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه‌ای برای طراحی و اجرای لوگو‌ها شرکت‌های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است. باید توجه داشته باشید که شما با برند‌سازی خاص کافی شاپ و ظروف خود می‌توانید خود را در ذهن و یاد مشتری بیشتر حفظ کنید. ظروفی با برند خاص و شیک بسیار جذاب‌تر و دلربا‌تر از ظروف معمولی می‌باشند.

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کند تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

کافئین نوشیدنی ها

محصولات ارزشمند بروفه

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری‌های محترم ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید با تماس با سایت ما سفارشتان را آن طور که می‌خواهید با اجناس و رنگ‌های دلخواه خود، ثبت کنید. همچنین کارشناسان ما آماده‌اند تا به شما پیشنهادات ویژه و مشاوره رایگان ارائه دهند.

کلام  وب سایت بروفه

در مقاله فوق شما را با موارد بسیار ارزشمندی در رابطه با کافئین نوشیدنی ها آشنا کردیم. موارد گفته شده در رابطه با خواص کافئین در این مقاله بر اساس یک سری از تحقیقات دانشجویان دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا و همچنین از مقالات پزشکی دانشگاه‌ها ذکر شده است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما بروفه سر بزنید. امیدواریم که از این مقاله نوشته شده لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *