آموزش, بلاگ, نوشیدنی

طرز تهیه 3 نوشیدنی خنک تابستانی ویژه

نوشیدنی های تابستانی

مقدمه

طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی مجلسی سخت است؟ چرا در تابستان نوشیدنی های خنک باید متنوع باشد؟ چگونه می توان با تنوع نوشیدنی ها رضایت مشتری ها را جلب کرد؟ باریستا ها در جواب این سوال ها ریسک کردن را رمز موفقیت می دانند. ریسکی که همراه با آگاهی و تحقیق و تست است. فرصت سازی دیگر موردی است که کافه دارها از آن به عنوان اهرم قدرت یاد می کنند و می گویند، با سرمایه گذاری روی فصل ها می توان به درصد بالایی از رشد رسید. یکی از این فصل ها تابستان و نوشیدنی خنک تابستانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

از همین رو گروه تولیدی و تجهیز بروفه در راستای سری مقالات آموزشی خود به معرفی به نوشیدنی های تابستانی پرداخته که می توانید روی آنها حساب ویژه ای باز کنید. پس با ما همراه باشید تا با آنها آشنا شویم.

در این مقاله می خوانید:

  • نوشیدنی خنک تابستانی
  • 1. نوشیدنی خنک تابستانی با انبه 
  • 2. نوشیدنی لیموناد زیره
  • 3. نوشیدنی خنک تابستانی ساتوو

نوشیدنی خنک تابستانی

تابستان که می آید و درجه حرارت که بالا می رود، همه احساس خستگی، تعریق و بهم ریختگی می کنند. از همین رو هیدراته ماندن مهمترین عامل برای ادامه کار در این گرمای طاقت فرسا و حفظ سلامتی است. زیرا بدن شما به دلیل تعریق زیاد، آب بیشتری از دست می دهد. بنابراین آب که مهمترین نوشیدنی برای رفع تشنگی است و همچنین استفاده از سایر نوشیدنی خنک تابستانی برای رساندن ویتامین های لازم، نه تنها عطش شما را برطرف می کند، بلکه بدن شما را خنک نیز نگه می دارد، به همین دلیل این نوشیدنی ها اهمیت ویژه پیدا می کنند.

نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی های تابستانی با انبه یکی از کم نظرترین نوشیدنی ها برای کافی شاپ

1. نوشیدنی خنک تابستانی با انبه 

این نوشیدنی که بیشتر در کشور هند سرو می شود و یک نوشیدنی با شاه میوه انبه است. نوشیدنی تازه تابستانی که با استفاده از تفاله انبه تهیه و با برگ های زیره ، جیرا و نعنا مخلوط شده عطش شما را از بین می برد. همچنین این نوشیدنی نه تنها باعث شادابی شما می شود، بلکه در طول روز انرژی شما را افزایش می دهد. در اینجا یک دستور العمل شگفت انگیز از آب انبه آورده شده است که می توانید از آن بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه آب انبه :

  • 500 گرم انبه سبز
  • 1/2 فنجان شکر
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • 2 قاشق چایخوری kala namak (نمک سنگ سیاه)
  • 2 قاشق چایخوری زیره بو داده و پودر شده
  • 2 قاشق غذاخوری برگ نعناع ریز خرد شده
  • 2 فنجان آب

طرز تهیه آب انبه

1. انبه ها را بجوشانید تا در داخل نرم شوند و پوست رنگ نگیرد.
2. هنگامی که به اندازه کافی سرد شد، پوست را برداشته و تفاله را از انبه خارج کنید.
3. همه مواد را با هم مخلوط کنید و 2 فنجان آب اضافه کنید.
4. مقداری یخ درون لیوان ها بریزید. نوشجان.

2. نوشیدنی لیموناد زیره

با استفاده از زیره و آب ساخته شده است. دانه های زیره یا ژیرا بو داده و به صورت پودر درشت در آمده و در آب مخلوط می شود. این راه حل برای افرادی که با مشکلات هضم غذا روبرو هستند، به خصوص در تابستان ، بهترین راه حل است. یک لیوان سرد جالجیرا را پایین بیاندازید و تابستان ها را مانند گذشته تحمل کنید. یک نوشیدنی گوارا که با طعم های تند منجمد می شود.

مواد تشکیل نوشیدنی لیموناد زیره

  • 125 گرم تفاله تمر هندی 
  • 3 قاشق غذاخوری برگ نعناع
  • 1/2 قاشق چایخوری زیره
  • 3/4 قاشق چایخوری زیره بو داده
  • 50 گرم گشنیز رنده شده
  • 4 قاشق چایخوری نمک سیاه
  • 1 قاشق غذاخوری نمک زنجبیل (نمک با طعم لذیذ) ، رنده شده
  • 3-4 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1/2 لیتر آب

طرز تهیه لیموناد زیره

  1. تمام مواد را به مخلوط کن اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید.
  2. یخ را اضافه کنید و آن را به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید. 
  3. نوشیدنی را با مقداری نعناع تزئین کرده و سرو کنید. 
نوشیدنی های تابستانی

از نوشیدنی خنک تابستانی با قابلیت هیدارته کردن بدن

3. نوشیدنی خنک تابستانی ساتوو

از ساتوو به عنوان یکی از نوشیدنی های تابستانی که از نوعی آرد بومی هند، نپال و پاکستان تهیه یاد می کنند. این محصول نهایی مخلوطی از حبوبات و غلات است. همچنین می توان آن را از جو نیز تهیه کرد. نوشیدنی آرد ساتوو شکر و آب درست می شود و از مواد مغذی غنی مانند کربوهیدرات ها و پروتئین تشکیل شده است. از این رو، پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از سوء هاضمه، آن را به مقدار کم مخصوصاً در شب مصرف کنید. در ادامه 7 مزیت استفاده از این نوشیدنی را خدمتتان آورده ایم. 

#1 انرژی زا طبیعی

منبع عالی انرژی نوشیدن شربت ساتوو به شما کمک می کند تا در طول روز انرژی خود را حفظ کنید. در طول تابستان ها به دلیل تعریق زیاد احساس خستگی می کنید و در نهایت تمام انرژی شما تخلیه می شود. در طول این مدت، شما می خواهید نوشیدنی خنک و مقوی بنوشید، این زمانی است که باید ساتوو را میل کنید. زیرا شما را در طول روز پرانرژی نگه می دارد.

#2 خنک سازی بدن

اگر می خواهید با کم آبی و گرمازدگی مبارزه کنید، از ساتوو استفاده کنید. یک لیوان ساتوو سرد باعث می شود دمای بدن شما خنک باشد.

#3 مفید برای دوران بارداری و قاعدگی

این نوشیدنی خنک تابستانی برای زنان در دوران بارداری و قاعدگی بسیار مناسب است. زیرا مواد مغذی از دست رفته بدن را جبران می کند. Sattu از مقادیر قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی تشکیل شده است، به ویژه پروتئین که شما را قوی نگه می دارد.

#4 پیشگیری از فرسودگی سلولهای پوستی

پوست شما نیز به تغذیه نیاز دارد و این نوشیدنی خاصیت آبرسانی شگفت انگیزی دارد. بنابراین اگر به طور منظم مصرف شود؛ می تواند به بازگرداندن درخشش طبیعی پوست شما کمک کند. همچنین از فرسودگی سلولهای پوست جلوگیری می کند.

#5 مفید برای دیابت

این نوشیدنی تابستانی خنک شاخص گلیسمی کمی دارد که سطح قند ما را کنترل می کند و  ممکن است گزینه خوبی برای بیماران دیابتی باشد.

#6 مفید برای هضم غذا

این نوشیدنی تابستانی ساده دارای مقدار زیادی فیبر غذایی است که باعث حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش به سمت دستگاه روده می شود، بنابراین به هضم غذا کمک می کند. همچنین یک درمان طبیعی عالی برای یبوست است.

#7 مفید برای کاهش وزن

وجود فیبر ساتو را به یک نوشیدنی بسیار مغذی تبدیل می کند. همچنین شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد و در جلوگیری از گرسنگی ناخواسته کمک  کننده است.

نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی های تابستانی طبیعی منبع عالی برای تامین مواد مغذی و مفید در بدن هستند.

موارد لازم برای تهیه نوشیدنی ساتوو

  • آب سرد – 4 فنجان
    آب لیمو – 2 قاشق چایخوری
    پودر زیره بو داده – نیم قاشق چایخوری
    برگ نعنا – 2 قاشق چایخوری (خرد شده)
    نمک سیاه برای مزه
    فلفل سبز – 1 (خرد شده)
    انبه خام – 2 قاشق چایخوری (رنده شده)

طرز تهیه نوشیدنی ساتوو

1. همه مواد را در یک کوزه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
2. در لیوان به همراه مقداری یخ سرو کنید.
3. از برگ های نعناع برای تزئین استفاده کنید.

کلام بروفه 

نوشیدنی خنک تابستانی سنتی باید مجددا به سبد غذایی اضافه شوند. زیرا نوشیدنی خنک ساده تابستانی علاوه بر خنک بودن، باید به تامین آب بدن نیز کمک کنند. از سویی دیگر عموما نوشیدنی های سنتی جز دسته نوشیدنی خنک برای مهمانی نیز هستند. بنابراین با این کار شما علاوه بر داشتن یک نوشیدنی خنک بدون شکر، نقش میزبانی ایرانی خودتان را نیز به راحتی ایفا می کنید.

بروفه نیز در این مقاله به معرفی سه نوشیدنی خنک تابستانی مغذی پرداختیه تا شما از تهیه و استفاده آنها بهره کافی را ببرید. همچنین شما می توانید برای دریافت آموزش های انواع نوشیدنی های سرد و گرم و ظروف ویژه سرو آنها به محصولات و مقالات دیگر ما سر بزنید و با آنها آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *