آموزش, اسپرسو, بلاگ, قهوه, نوشیدنی

تعریف شات قهوه و آموزش نوشیدنی های بر پایه قهوه

شات قهوه چیست

مقدمه

شات قهوه چیست ؟ شات قهوه خوری چیست ؟ شات اسپرسو خوری چیست ؟ در ساده ترین تعریف، شات را می توان واحد نوشیدنی های قهوه عنوان کرد. اما تعریف دقیقتر آن در ادامه این مطلب از سری مقاله های آموزشی گفته شده است. دقت داشته باشید مصرف یک فنجان (یا بیشتر) قهوه رسم معمول برای بسیاری از افراد است. البته برخی از افراد برای داشتن انرژی خود، کافئین اضافی تر به شکل قهوه ، چای ، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنند.

در این مقاله می خوانید:

  • شات چیست ؟
  • شات قهوه چیست ؟
  • خدمات بروفه
  • نحوه ساخت لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز
  • گرانول های قهوه
  • چگونه می توان قهوه را به جای اسپرسو جایگزین کرد
  • طرز تهیه کافه بوستلو کاپوچینو

شات چیست ؟

شات در زبان انگلیسی است به معنی شلیک کردن است و کاربردهای مختلفی در زمینه های مختلف دارد. اما آنچه باعث استفاده از این کلمه در کافی شاپ ، عکاسی و … ، داشتن مفهوم سرعت عنوان شده است. زیرا مفهوم کلمه شات سرعت و سریع بودن است. بنابراین برای نوشیدنی هایی که در کافی شاپ سرو می شوند، چنین کلمه ای مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کلمه شات در کافه ها واحد پذیرایی نوشیدنی هاست.

شات قهوه یعنی چه ؟

این سوال در واقع به شکل شات قهوه چیست و یا یک شات قهوه چقدر است نیز پرسیده می شود. این موضوع امروز حتی نیاز به توضیح و تفسیر ندارد. زیرا دستگاه ها ابزار های مختلف را برای اندازه گیری ساخته اند که با آن می توان فهمید استاندارد هر شات قهوه چقدر است. اما آنچه مهم است میزان قهوه است که شما نیاز دارید. شاید شما با یک شات اسپرسو به نیاز بدنتان پاسخ مناسب را بدهید و شاید هم به قهوه دوبل نیاز داشته باشید تا سرحال شوید.

  • بنابراین چه با فنجان قهوه خوری شیشه ای نوشیدنی خودتان را میل کنید و چه از باریستا بخواهید در یک کاپ قهوه برای شما این دانه های کافئین دار را سرو کند، مهم میزان اثرگذاری آن، در بدن شماست.

شات قهوه چیست ؟

شات قهوه، دقیقا معادل یک لیوان یا استکان چای، در اندازه ای مشخص است. قهوه به مقدار لازم، داری کافئین محرکی است که باعث تسریع در سیستم عصبی مرکزی از جمله مغز می شود. همچنین شات قهوه به سادگی کافئین موجود در دانه قهوه سیاه رنگ را به نوشیدنی شما اضافه می کند تا احساس بیداری، انرژی و هوشیاری داشته باشید. از همین رو پیشنهاد می شود به شکلِ درست استفاده از این نوشیدنی، توجه ویژه شود.

به عنوان مثال :

  • کافئین با مقادیر متوسط ​​می تواند هوشیاری شما را بیشتر کند.
    اگر مقدار زیادی از آن را مصرف کنید، ممکن است با عوارض جانبی منفی روبرو شوید.
شات قهوه چیست

خرید شات اسپرسو خوری با بهترین کیفیت و متنوع

خدمات بروفه 

بروفه یکی از تولید کنندگان اقلام مورد نیاز در کافی شاپ و اکسسواری (لوازم) جهت پذیرایی است که علاوه بر آموزش نحوه ساخت انواع نوشیدنی ها، استفاده از شات قهوه خوری ، شات اسپرسو خوری ، کاپ قهوه، فنجان قهوه خوری شیشه ای ، ماگ و لیوان ها و … را در جای مناسب خود نیز، در دستور کار خود قرار داده است. از همین رو با ما در ادامه همراه باشید تا با نحوه دم کردن سه نوشیدنی گرم بر پایه قهوه آشنا شویم.

#1 شات قهوه چیست : نحوه ساخت لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز

اگر از طعم چای لاته لذت می برید، اما فکر می کنید برای تهیه آنها در خانه به دستگاه احتیاج دارید، این روش را برای چای لاته خانگی کف دار و خوشمزه امتحان کنید. این مراحل سریع باعث می شود که در کمتر از 10 دقیقه چای لاته خود را در خانه و بدون نیاز به دستگاه در یک ظرف محبوب میل کنید.

شات قهوه چیست : گام اول

به کیسه چای، آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا حدود دو تا سه دقیقه در حالی که شیر را آماده می کنید، خیس (دم بکشد) بخورد. شما فقط باید لیوان خود را تا نیمه از آب پر کنید زیرا به خود چای، شیر اضافه می کنید.

شات قهوه چیست : گام دوم

1 تا 2 فنجان شیر و 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل را در ظرفی به آرامی گرم کنید. دقت داشته باشید شیر تا زمانی که کف می کند باید گرم (بخار پز) شود. این روند حدود سه تا پنج دقیقه طول خواهد کشید. اجازه ندهید که شیر به جوش بیاید زیرا کف را صاف کرده و طعم شیر را از بین می برد.

شات قهوه چیست : گام سوم

چای خود را بریزید یا کیسه چای خود را خارج کنید. تذکر مجدد این است که، لیوان باید تا نیمه پر شده باشد و سپس شروع به ریختن آرام شیر می کنید. با استفاده از یک قاشق کف را جدا کنید تا بتوانید هنگام پر شدن لیوان آن را روی لیوان قرار دهید. بعد از اینکه کف را اضافه کردید، دارچین را بپاشید. نوشیدنی شما آماده است

از این روش برای تهیه لاته با هر نوع چای یا قهوه استفاده کنید. شیر کم چرب به سرعت کف می کند ، در حالی که خامه سنگین بیشتر کف می کند. شیر معمولی نیز به راحتی کف می کند.

شات قهوه چیست

طرز تهیه انواع نوشیدنی های گرم و سرد را در بروفه بیاموزید

گرانول های قهوه

بسیاری از دستورالعمل ها نوشیدنی در کافی شاپ نیازمند اسپرسو فوری یا پودر اسپرسو هستند تا طعم قهوه اضافه شود. اگر هیچ نوع اسپرسو در دسترس ندارید، می توانید خودِ قهوه را جایگزین کنید. گرانول های قهوه فوری بهترین جایگزین هستند زیرا حل می شوند. همچنین باید در نظر داشته باشید که، مقدار قهوه جایگزین بستگی به طعم و مزه دلخواه شما دارد که نهایتا شات قهوه خوری شما را پر می کند.

شات قهوه “Coffee Shots” محصولی است که توسط بروفه در انواع مدل ها ارائه شده و به شما این امکان را می دهد که در زیباترین حالت با میل کردن یک نوشیدنی لذت کافی و انرژی لازم را به دست بیاورید.

۲- شات قهوه چیست : چگونه می توان قهوه را به جای اسپرسو جایگزین کرد

قهوه های گرم و کف دار (کاپوچینو )، نوشیدنی های خوشمزه ای که از نظر بصری نیز جذاب هستند. قهوه های مایع از نوع قهوه هایی هستند که در قسمت بالایی آنها شیر کف دار وجود دارد و به آنها ظاهری کف مانند می دهد. در حالی که دستگاه های تولید کننده شیر و قهوه سازها برای خرید در دسترس هستند، اما برای سرمایه گذاری آنها به مقدار قابل توجهی پول و فضای خالی احتیاج دارید. بنابراین تهیه شیر کف دار برای قهوه در خانه ساده و ارزان است. همچنین به تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

  • طبق دستورالعمل ها ، قهوه قطره ای یا فوری تهیه کنید.

  • ظرف را با مقدار شیری که معمولاً در قهوه خود می ریزید پر کنید. لیوان نباید بیش از نیمه پر باشد.
    درب شیشه را پیچ کنید و تقریباً به مدت 30 ثانیه آن را به شدت تکان دهید، تا زمانی که کف کند.
    درب ظرف را برداشته و ظرف را به مدت 30 ثانیه درون مایکروویو قرار دهید. گرما برای تثبیت شیر ​​با کف زیاد لازم است.
    با استفاده از یک قاشق کف را جدا کنید و شیر داغ را در قهوه آماده شده بریزید.
    کف باقی مانده را با قاشق روی قسمت بالای قهوه قرار دهید.

یک روش آسان برای ترکیب تهیه قهوه و شیر کف دار ترکیب شیر ، شکر ، قهوه فوری و آب داغ در میکسر است.

شات قهوه چیست

آموزش انواع نوشیدنی ها و ظروف مخصوص سرو آنها در بروفه

۳- شات قهوه چیست : طرز تهیه کافه بوستلو کاپوچینو

با استفاده از تکنیک مناسب و چند مورد اضافه کردن موارد کوچک، باید بتوانید فنجان کاپوچینو را بدون هیچ سر و صدا و تجهیزات اضافی تهیه کنید. از همین رو برای تهیه آسان کاپوچینو دستور العمل زیر را دنبال کنید.

  1. یک قهوه ساز استاندارد را با فیلتر قهوه قابل شستشو یا یکبار مصرف قرار دهید.
    برای هر فنجان شات کاپوچینو که می خواهید درست کنید، یک قاشق غذاخوری گرد کافه Bustelo Cappuccino را در فیلتر قرار دهید.
    مخزن آب قهوه ساز را به تعداد فنجان مورد نظر پر کنید، از شات های کاپوچینو یا شات قهوه، نیم سایز برای ریختن در آب و اندازه گیری دقیق استفاده کنید.
    دکمه شروع قهوه ساز را فعال کنید تا روند دم کردن فعال شود.
    بعد از اینکه دم کشیدن قهوه متوقف شد، آن را در فنجان های کاپوچینو بریزید.
    روی هر فنجان کاپوچینو را با شیر گرم یا خامه فرم گرفته بریزید، دارچین اضافه کنید و آن را سرو کنید.
شات قهوه چیست

بهترین نوشیدنی های را بدر بهترین ظروف سرو کنید.

کلام شرکت تولیدی و تجهیز کافی شاپ بروفه

در مقاله فوق با تعریف شات قهوه چیست و علت استفاده از این کلمه در کافی شاپ و همچنین سه نوشیدنی بسیار لذیذ و ساده آشنا شدیم.  بروفه نیز پیشنهاد می کند در صورت تمایل در خانه این نوشیدنی ها را تهیه کنید و با سرو کردن آنها با ظروف تولیدی بروفه مهمانان خود را شگفت زده کنید. البته تمامی کافه ها ، کافه رستوران ها و کافی شاپ ها نیز می توانند از محصولات ما که بصورت عمده و خرده عرضه می شود، برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *