اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, نوشیدنی

تفاوت های بین کافه و کافه رستوران چه می باشد؟!

کافه رستوران یعنی چه

مقدمه

کیست که کافه و کافی شاپ رفته باشد و لذت نبرده باشد؟! ولی باید گفت که آیا تاکنون کافه رستوران رفته‌اید؟! احتمالا همه‌ی ما چندین بار در طول عمرمان کافه‌ها را به عنوان یک مکان برای گذراندن اوقاتی با دوستان و یا خانواده خود انتخاب کردیم. اما اگر به شما بگویند یک مکان ویژه و جذاب تری که هم گزینه‌های موجود در کافه‌ها را پوشش می‌دهد و هم سرویس‌ها بیشتری را برای شما عرضه می‌کند، چه خواهید گفت؟ در این مقاله از وب سایت بروفه ما به بررسی 4 موضوع کلی و به بررسی این نکته که کافه رستوران یعنی چه و به چه مکانی گفته می‌شود پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

تفاوت‌های بین کافه و کافه رستوران 

ما برای این که شما را به خوبی با موضوع کافه رستوران چیست و به چه مکانی گفته می‌شود آشنا کنیم، رویکردی خاص اتخاذ کرده‌ایم؛ به این گونه که تفاوت‌های آن را با کافه‌ها برای شما عنوان کردیم تا در پایان شما به تمیز دادن کافه رستوران‌ها از کافه‌ها پی ببرید.

کافه و کافه رستوران

دو واژه کافه و کافه رستوران از لحاظ واژگانی به هم خیلی شبیه و نزدیک می‌باشند، اما این دو واژه در اصل با هم تفاوت‌هایی دارند که ممکن است کمتر کسی به آن توجه کند. یکی از عمده تفاوت‌های بین کافه‌ها و کافه رستوران‌ها در این است که، کافه‌ها اماکنی صمیمی‌تر و دوستانه تری نسبت به یک کافه رستوران هستند. شاید بتوان گفت که فضای کلی یک کافه رستوران ، بیشتر شبیه به یک رستوران کوچک است که به همان شیوه نیز مدیریت می‌گردد. جدا از این مسائل نیز می‌توان گفت که تفاوت‌های مختلفی از لحاظ منوی سفارشاتی ، دکور ، نحوه سرو سفارشات و چیدمان وسایل و … در آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آنها پرداختیم.

کافه‌ و کافه رستوران‌ در بین ایرانیان

با توجه به این که فرهنگ استفاده از کافه‌ها و کافه رستوران‌ها در بین ایرانیان و به خصوص در بین جوانان روز به روز در حال رشد است، پرداختن به این موضوع و نحوه بهره وری صحیح لازم است. زیرا علاقمندان به دنبال پاسخ صحیح اسن سوال هستند که، واقعا کافه رستوران یعنی چه و چه تفاوتی با کافه‌ها دارد؟  بنابراین در ادامه با ما باشید تا به چندی دیگر از تفاوت‌های این دو آشنا شویم.

کافه رستوران یعنی چه

همه ی آنچه که میخواهید در مورد کافه رستوران ها بدانید در بروفه بخوانید

فضا کلی کافه‌ و کافه رستوران‌

به صورت کلی ما کافه‌ها را بیشتر در قسمت‌های مرکزی شهر و مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد می‌بینیم. برعکس، کافه رستوران‌ها در اماکنی لوکس، آرام و تفریحی تاسیس می‌شوند.

تفاوت فضای داخلی

جدای از موضوعاتی که در بالا به آنها اشاره شد، کافه رستوران‌ها از نظر فضای داخلی، فضایی فانتزی و تجاری تری دارند؛ این در حالی است که کافه‌ها محیطی صمیمی و دوستانه تری دارند. شاید این خود دلیلی باشد که کافه‌ها را بیشتر برای برای دورهمی‌های دوستانه و این چنینی مورد استفاده قرار می‌دهند و رستوران‌ها را بیشتر برای قرار ملاقات‌های رسمی‌تر انتخاب می‌کنند.

با این اوصاف تا اینجای مقاله باید یک نقطه اشتراک را بین کافه و کافه رستوران‌ها یافته باشید. از این نظر که هر دو نام کافه را با خود به یدک می‌کشند و همچنین کافه رستوران چیزی بین کافه و رستوران است که هم صمیمیت فضای کافه را در خود دارد و هم رسمیت فضای یک رستوران را در خود جای داده است.

مراسمات کافه‌ها و کافه رستوران 

کافه‌ها از همان زمانی که در ایران مرسوم شدند بیشتر مکانی برای شعر خوانی، گفت و گو، نقد و دورهمی‌های دوستانه بودند. به همین دلیل است که فضا‌های درون کافه‌ها را به صورتی گفت و گو محور می‌چینند. اما از آن جایی که کافه رستوران‌ها مکان‌هایی رسمی‌تر هستند، در دکوراسیون خود بیشتر از رستوران‌ها تابعیت می‌کنند. فضای داخلی کافه‌ها معمولا کوچک و دنج و آرام است، اما کافه رستوران‌ها محیط داخلی بزرگ و شلوغی دارند که گاهی از فضای خارجی خود نیز برای چیدمان بهره می گیرند.

تفاوت در منوی کافه‌ها و کافه رستوران 

قطعا تا به حال پیش آمده است که در کافه‌ها و کافه رستوران‌ها جدا از سفارش خود نگاهی به دیگر گزینه‌های منو کرده باشید، در این صورت متوجه تفاوت هایی بین منوی کافه و کافه رستوران‌ها شده‌اید. به طوری کلی در منوی کافه رستوران‌ها انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و غذا‌های سرد و گرم و انواع دسر‌ها یافت می‌شود. اما منوی کافه‌ها بیشتر انواع کیک‌ها و دسر‌های مختلفرا در بر می گیرد و محدودیت غذای بیشتری نسبت به رستوران‌ها دارد.

چند تفاوت عمده دیگر

یکی دیگر از تفاوت‌های مابین کافه و کافه رستوران این است که بعضی از کافه‌ها به دلیل فضای صمیمی و گفت و گو محوری که دارند، مجموعه‌ای از کتاب‌ها و مجلات را در دسترس مراجعین قرار می‌دهند، این در حالی است که این امکان در کافه رستوران‌ها فراهم نمی‌گردد. در کافه رستوران‌ها به دلیل فضای بیشتر و دلایل دیگر، پرسنل بیشتری همراه با نظم و مدیریت دقیق‌تر وجود دارد. اما این موضوع در کافه‌ها اینچنین نیست و کارهای یک کافه همراه با تعداد کمی پرسنل و کمی دقت در مدیریت به راحتی انجام پذیر است.

هزینه سرو غذا و نوشیدنی در کافه رستوران‌

از نظر هزینه نیز به دلایل مختلفی می‌توان هزینه سرو غذا و نوشیدنی در کافه رستوران‌ها را نسبت به کافه‌ها چند برابر تخمین زد. یکی از روش‌های خلاقانه‌ای که توانسته است به تازگی باعث تفاوت در کافه‌ها و کافه رستوران‌ها شود، وجود کافه‌های سیار می باشد. این خلاقیت به دلیل محدودیت‌ها و رسمیت بیشتر کافه رستوران‌ها تنها و تنها برای کافه‌ها ممکن است.

در آخر نیز باید گفت که مقدار هزینه و سرمایه اولیه برای تاسیس یک کافه رستوران و کافه با توجه به شرایطی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده بدیهی است که باید متفاوت باشد. پس طبیعی است که هزینه تاسیس یک کافه رستوران چندین برابر تاسیس یک کافه باشد.

کافه رستوران یعنی چه

شما از بین کافه ها و کافه رستوران ها کدام یک را انتخاب می کنید؟

خدمات ما در سایت بروفه 

تا اینجای مقاله با تفاوت های کافه و کافه رستوران آشنا شدیم و دریافتیم ساختار هرکدام و نیازمندی هایشان چیست. در ادامه می‌خواهیم سری بزنیم به محصولات فوق العاده ارزشمند وب سایت بروفه که از جذابیت‌های بصری و کیفیت‌ بالایی برخوردار هستند و لازمه ی هر کافه و کافه رستوران هستند. از همین رو  با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در رابطه با محصولات به دست بیاورید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

  1. محصولات و نمونه کار‌های بروفه کاملا قابل شستشو می‌باشند
  2. از رنگ‌های آلمانی و انگلیسی در آن‌ها استفاده شده است
  3. ارائه شات‌های مناسب اسپرسو به صورت سینگل و دبل
  4. ماگها‌ی متوسط مناسب چای و قهوه
  5. ماگهای بزرگ مناسب نوشیدنی سرد
  6. گیالس‌ها مناسب شیک‌ها و نوشیدنی سرد

به طور کلی خدمات اصلی ما به سه‌بخش عمده تقسیم می‌شود؛

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار‌ها درخواست‌هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست‌ها، شرکت بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه‌ای برای طراحی و اجرای لوگو‌ها شرکت‌های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است. باید توجه داشته باشید که شما با برند‌سازی خاص کافی شاپ و ظروف خود می‌توانید خود را در ذهن و یاد مشتری بیشتر حفظ کنید. ظروفی با برند خاص و شیک بسیار جذاب‌تر و دلربا‌تر از ظروف معمولی می‌باشند.

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کند تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری‌های محترم ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید با تماس با سایت ما سفارشتان را آن طور که می‌خواهید با اجناس و رنگ‌های دلخواه خود، ثبت کنید. همچنین کارشناسان ما آماده‌اند تا به شما پیشنهادات ویژه و مشاوره رایگان ارائه دهند.

کافه رستوران یعنی چه

برای اشنایی با محصولات ارزشمند وب سایت بروفه شما را به بازدید از آن ها دعوت می کنیم.

کلام وب سایت بروفه

در مقاله فوق شما را با یک سری از موارد مهم در رابطه با تفاوت‌های بین کافه‌ها و کافه رستوران‌ها آشنا کردیم. پس از مطالعه‌ی این مقاله باید دانسته باشید که منظور از کافه رستوران یعنی چه و در چه مواردی مورد استفاده بیشتر قرار می‌گیرند. امیدواریم که مطالب این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد و توانسته باشیم مطب خوبی را خدمت شما ارائه داده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *