اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, نوشیدنی

رمز و راز تهیه 5 آیس کافی بسیار پرطرفدار و محبوب

آیس کافی چیست

مقدمه

آیس کافی چیست ؟!  اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص نوشیدن قهوه ها باشید، به احتمال زیاد نام نوشیدنی آیس کافی یا همان (Iced Coffee) را باید شنیده باشید. امروزه آیس کافی به دلیل تقاضای بالایی که در کافه ها و کافی شاپ ها دارد، به یک عضو ثابت در منوی اغلب این مکان ها در آمده است. به اعتقاد بسیاری از افرادی که این نوشیدنی را امتحان کرده اند، آیس کافی تجریه ای فوق العاده و شگفت انگیز است که پس از بار اول همیشه شما را وسوسه خواهد کرد!

کافی شاپ

اگر شما فردی هستید که به کافه ها و کافی شاپ ها علاقه دارید و نام این نوشیدنی را در منوی آن ها دیده اید و به دلیل نا آشنایی با آن، آن را سفارش نداده اید با وب سایت بروفه همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم که شما را به طوری مختصر و مفید با این نوشیدنی خوشمزه و دلچسب آشنا کنیم و همچنین بهترین روش طرز تهیه آن را نیز خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

آیس کافی چیست

آیس کافی یا همان (Iced Coffee) نوعی نوشیدنی خنک است که از میکس مواردی همچون قهوه اسپرسو یا نسکافه با یخ به دست می آید. همچنین در تولید این نوشیدنی می توان از سیروپ آیریش، کارامل، عسل و یا خامه استفاده کرد. موارد ذکر شده را با دستگاه های مخلوط کن میکس می کنند و در نهایت به ترکیب دلخواه تبدیل می شود.

توجه داشته باشید که آیس کافی نیز انواعی دارد. یکی از معروف ترین نوع این نوشیدنی ترکیب تایلندی آن است. در تایلند این نوشیدنی همراه با قهوه سیاه و شیرین، خامه غلیظ و هل سبز تهیه می‌شود. آیس کافی تایلندی گاهی با خامه فُرم‌گرفته و کمی پودر دارچین یا بادیان و وانیل سرو می گردد.

این نوشیدنی در رستوران‌ های تایلندی بعد از غذاهای تند سفارش داده می‌ شود و بسیار پرطرفدار است.

آیس کافی چست

اگر شما به کافه رفتن علاقه دارید حتما این دسته از آیس کافی ها را امتحان کنید

ترکیبات اصلی آیس کافی چیست ؟

باید تا اینجای مقاله دانسته باشید که ترکیبات این نوشیدنی خوشمزه چه چیز هایی هستند. رکن اصلی فرمولاسیون تهیه این نوشیدنی، قهوه سنگین و غلیظ است. علت استفاده از قهوه غلیظ در فرمولاسیون تهیه این معجون خوشمزه این است که موقع آب شدن یخ ‌ها و حل شدن بقیه مواد، نوشیدنی ما خیلی رقیق نشود. همانگونه که در پاراگراف بالا نیز اشاره کردیم، در کشور های مختلف دنیا افزودنی های متفاوتی را به این نوشیدنی اضافه می کنند، اما پایه اصلی تولید این نوشیدنی اضافه کردن قهوه با یخ و کمی شیر و شکر یا بستنی است.

قهوه غلیظ

نکته مهم و کلیدی در مورد تهیه این نوع آیس کافی ، غلظت قهوه است. یعنی قهوه ای که آماده می کنیم نباید تفاله داشته باشد. به تعبیر ساده تر باید از قهوه اسپرسو و یا دیگر انواع قهوه ها‌ که توسط دستگاه تهیه شده و از فیلتر عبور کرده استفاده شود. از همین رو چون قهوه‌ های ترک دارای تفاله می باشند برای تهیه آیس کافی مناسب نیستند.

طرز تهیه انواعی از آیس کافی های محبوب

امیدواریم که تا این جای مقاله به خوبی دانسته باشید که ماهیت اصلی آیس کافی چیست و این نوشیدنی چه ویژگی هایی دارد. در این قسمت میخواهیم به شما طرز تهیه و چند نکته مهم را در رابطه با آیس کافی ها عنوان کنیم. یکی از مزیت های قهوه ای که با یخ سرو می شود این است که برای نوشیدن آن عجله ای نیاز نیست چرا که اصلا ترسی برای سرد شدن و از دهن افتادن آن وجود ندارد. با این وجود شما باید این نکته را بدانید که آب شدن یخ موجب رقیق شدن قهوه ‌تان خواهد شد.

همانگونه که گفتیم سعی کنید که قهوه‌ ای که دم می‌کنید به اندازه کافی سنگین و غلیظ باشد تا یخ آب شده مزه دلخواه نوشیدنی‌تان را از بین نبرد.

5 آیس کافی بسیار پرطرفدار و محبوب

در زیر به شما 5 دستور ساده تهیه آیس کافی ها را آموزش داده ایم. با وب سایت بروفه همراه باشید.

1#_ آیس کافی چیست : آیس کافی معمولی

  • قهوه غلیظ دم کنید.
  • کمی خامه به آن اضافه کنید.
  • نصف قاشق چای‌خوری شکر یا چند حبه قند در آن حل کنید.
  • یک لیوان بلند را پر از یخ کنید و قهوه را روی آن بریزید.

2#_ آیس کافی چیست  : آیس کافی شکلاتی

  • قهوه غلیظ دم کنید.
  • تا داغ است پنج تکه از شکلات مورد علاقه‌تان را در آن حل کنید.
  • یک لیوان بلند را پر از یخ کنید و قهوه شکلاتی را روی آن بریزید.
  • کمی خامه زده‌شده روی آن اضافه کنید.

 

3#_ آیس کافی چیست  : آیس کافی شیک

  • ۱/۴ فنجان قهوه غلیظ دم شده و سرد شده.
  • ۱/۸ فنجان میوه یخ‌زده (توت‌فرنگی، زغال اخته یا تمشک).
  • ۱ فنجان بستنی (بهترینش با طعم وانیل است اما می‌توانید از هر طعمی که دوست دارید استفاده کنید).
  • یک قاشق غذاخوری شربت کارامل٬ شکلات یا فندق.
  • همه این‌ها را در میکسر ‌هم بزنید و در لیوان‌های بلند سرو کنید.

4#_  آیس کافی چیست : آیس کافی کانادایی.

  • قهوه غلیظ دم کنید.
  • تا داغ است ۱/۴ فنجان شربت افرای خالص به آن اضافه کنید.
  • در یک ظرف ۴ قاشق چای‌خوری شربت افرا را با ۳/۴ فنجان خامه بزنید.
  • قهوه داغ را روی یخ بریزید و ترکیب خامه-شربت افرا را به آن اضافه کنید.

5#_ آیس کافی چیست : آیس کافی تایلندی

  • ۱ قاشق چای‌خوری عصاره بادام.
  • ۴ قاشق چای‌خوری خامه سنگین.
  • ۴ قاشق چای‌خوری شکر.
  • ‌۲ قاشق چای‌خوری هل آسیاب‌شده.
  • هل آسیاب‌شده را با عصاره بادام و شکر ترکیب کنید.
  • ۴ فنجان قهوه دم کنید و روی یخ بریزید.
  • ترکیب هل و عصاره بادام و شکر را به لیوان‌تان اضافه کنید و روی آن خامه بزنید.

خدمات ما در سایت بروفه

یکی از دلیلی که اغلب باعث ترغیب افراد در کافه ها، کافی شاپ ها، خانه و محل کار برای استفاده و تهیه این نوشیدنی های خوشمزه و دلچسب می شود، ظروف جذابی است که این گونه نوشیدنی ها در آن سرو می شوند. وب سایت ما بروفه در این راستا خدماتی بسیار ارزنده را برای مشتریان خود انجام می دهد. این خدمات به شرح زیر می باشند:

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار ها درخواست هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست ها، شرکت بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه ای برای طراحی و اجرای لوگو ها شرکت های محترم بر روی بلور و چینی و … گرفته است.

آیس کافی چیست

بهترین ظروف سرو قهوه ها و نوشیدنی ها را می توانید با بهترین قیمت ها از بروفه تهیه کنید.

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کند، تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف ، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیک های نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری های محترم ارائه دهد.

آیس کافی چیست

اگر به کافه ها و کافی شاپ ها رفتید آیس ها را فراموش کنید

کلام بروفه

در مقاله فوق ما به موارد بسیار مهمی در رابطه با این موضوع که نوشیدنی آیس کافی چیست و چه ویژگی هایی دارد پرداختیم. همچنین طرز تهیه پنج نمونه از مهم ترین و محبوب ترین انواع آیس کافی های موجود در کافه ها و کافی شاپ ها را نیز برای شما عنوان کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم طی این پست به شما در آشنایی و تهیه این آیس خوشمزه کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *