اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, نوشیدنی

طرز تهیه 4 دمنوش میوه ای پرطرفدار و دلچسب کافی شاپ ها

دمنوش میوه ای

مقدمه

دمنوش میوه ای : شاید تصور این موضوع سخت باشد که با استفاده از میوهای خشک نیز می توان کارهای زیادی انجام داد. میوه های خشک درست همانند میوه های تازه خواص بسیار زیادی دارند. بسیاری میوه ها را خشک می کنند تا در همه ی فصول سال خواص آنها را در اختیار داشته باشند و از آنها در تهیه و تزیین کیک ها و دسر ها نیز استفاده می کنند. یکی از خاص ترین و در عین حال دلچسب ترین کاربرد هایی که میوه های خشک دارند استفاده‌ی آن ها در تهیه نوشیدنی ها و انواع دمنوش هاست. وب سایت بروفه در این مقاله شما را با نحوه درست کردن انواع دمنوش ها با استفاده از میوه های خشک را آشنا کرده است.

انواع دمنوش های میوه ای

با ما همراه باشید تا به بررسی 5 دمنوش برتر و پرخاصیت بپردازیم. معروف ترین و پرطرفدارترین دمنوش هایی که با استفاده از میوه های خشک می توانیم تهیه کنیم، عبارتند از؛

  1. دمنوش طبیعی با انواع میوه خشک و گل محمدی
  2. دمنوش میوه به، سیب و گلابی
  3. دمنوش کیوی
  4. دمنوش بهارنارنج و زعفران

در ادامه هر یک از دمنوش‎ های خوشمزه با میوه‎ های خشک را توضیح می‎دهیم.

دمنوش میوه ای

دمنوش میوه ای یکی از عناصر شادی آفرین و راحت روح است.

1#_  دمنوش طبیعی با انواع میوه خشک و گل محمدی

برای درست کردن انواع دمنوش با استفاده از میوه های خشک مثل؛ توت، سیب، برگ های خشک گل ها، همراه با چای سفید یا سبز در منزل، کار چندان سختی نیست. شما می توانید برای این کار ابتدا در منزل میوه های مورد نظر را خشک کنید. پس از آن که میوه های مورد نظر را خشک کردید مطابق با روش زیر عمل کنید.

مواد لازم:

  • پرتقال خشک : یک و یک دوم پیمانه
  • سیب خشک : یک و یک دوم پیمانه
  • گل محمدی خشک : یک و یک دوم پیمانه
  • توت فرنگی خشک : یک و یک دوم پیمانه
  • چای سفید خشک : دو پیمانه
  • سبزی خشک معطر مانند نعناع : یک دوم پیمانه

طرز تهیه :

در ابتدا مقداری چای سفید را همراه با مقداری آب در داخل یک قوری دم کنید. برای درست کردن چای و دمنوش طبیعی با انواع میوه، میوه‌‌های خشک و گل محمدی خشک شده را در چای سفید بریزید. برای دم کردن چای سفید حتما از آب گرم (نه آبی که در حال جوش است) استفاده کنید. توجه داشته باشید که آب در حال جوش طعم و مزه چای سفید را تلخ می‌کند. متناسب با هر دو قاشق چای خوری چای سفید ، یک فنجان آب گرم نیاز است. مدت زمانی که نیاز است تا چای سفید شما دم بکشد، نسبت به چای سیاه بیش‌تر است.

نکته

به این نکته توجه نمایید که مدت زمان دم کشیدن چای سفید نزدیک ۷ تا ۱۰ دقیقه است تا کاملا دم بکشد و عطر و طعم خوبی بدهد.

2#_ دمنوش میوه بِه سیب و گلابی

برای تهیه این دمنوش بسیار لذیذ نیاز است تا موارد زیر را تهیه بفرمایید.

  • بِه تازه : سه عدد
  • سیب تازه متوسط : سه عدد
  • گلابی تازه متوسط : یک عدد
  • گل محمدی خشک شده : به مقدار لازم
  • هل کوبیده : به مقدار لازم

دستور تهیه دمنوش سیب و گلابی

  • با استفاده رنده، بِه، سیب و گلابی تازه را رنده کنید. برای تهیه دمنوش میوه ای از موارد فوق نیاز است که میوه های رنده شده را زیر آفتاب بگذارید یا روی بخاری قرار دهید تا کاملا خشک شوند. هنگامی که میوه‌ها خشک شدند به صورت مجزا آن ‌ها را درون قابلمه روی حرارت ملایم تفت بدهید و مواظب باشید که میوه ها نسوزند. تا جایی که رنگ میوه‌ ها کاملا قهوه‌ای رنگ شوند این کار را انجام دهید. نگران سوخته شدن میوه‌ها نباشید ولی مرتب آن‌ها را هم بزنید، حرارت باید خیلی کم باشد. حتما باید رنگ میوه‌ها به رنگ قهوه‌ای تیره شود، ولی نسوزد.

3#_  دمنوش کیوی

کیوی ذاتا میوه ایست بسیار پر خاصیت که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها می باشد. برای تهیه دمنوش میوه ای کیوی، هم می‌توانید از میوه تازه و یا میوه خشک شده‌ی کیوی استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش میوه ای کیوی

برای تهیه دمنوش میوه ای کیوی نیاز است که ۵ تکه میوه را با یک قاشق چای سبز و یک تکه چوب دارچین با مقداری آب داخل یک قوری بریزید و روی حرارت به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا دم بکشد. همچنین برای این که دمنوش کیوی عطر و طعم بهتری بگیرد، خوب است چوب دارچین داخل قوری بیندازید و اصلا توصیه نمی‌شود از پودر دارچین استفاده کنید. پودر دارچین چون باعث کدر شدن دمنوش شما می‌شود. یک نکته ی بسیار جالب این که این دمنوش را علاوه بر این که گرم سرو می‌کنند، می‌توان به صورت سرد نیز سرو کرد.

4#_ دمنوش بهارنارنج و زعفران

از دیگر مواردی که شما می توانید با استفاده از آن ها چای و دمنوش میوه ای درست کنید بهار نارنج و زعفران و… هستند که موجب خوش رنگ‌تر شدن دمنوش شما می‌شوند. این دمنوش ها فواید بی‌ شماری مانند انرژی افزایی و نشاط آور بودن دارند. همچنین این دمنوش ها موجب رفع سردرد‌های ناشی از افسردگی، تشنگی و خستگی و غیره نیز می شوند.

البته بسته به ذائقه‌ی شما میزان و همچنین خود میوه‌ها می‌تواند تغییر کند و هر چه میزان میوه‌ها در داخل دمنوش بیش‌تر باشد، خوش رنگ‌تر و خوش طعم‎ تر خواهد بود. مراقب باشید که میوه‌ها را یک دست رنده کنید تا هنگام تفت دادن نسوزد.

نکته هایی که باید هنگام تهیه دمنوش میوه ای بدانید

یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام تهیه دمنوش های میوه ای رعایت کنید این است که باید از میوه های خشک و رسیده و شیرین استفاده کنید. همچنین قبل از خرید میوه ها برای تهیه دمنوش ها آنها تست کنید و از سلامت مزه آن ها مطمئن شوید. میوه هایی که برای دمنوش ها تهیه می شوند باید در ابتدا میوه هایی آبدار و تر و تازه باشند. میوه های چروکیده را نخرید چرا که میوه‌‌هایی که بیش از اندازه خشک می‌شوند، هنگام دم کردن چای و یا دمنوش آن را تیره می‌کنند و طعمی ‌که باید داشته باشد را ندارد و باعث نارضایتی شما خواهد شد.

در صورتی که دستگاه میوه خشک کن در دسترس ندارید، بهتر است میوه‌‌ های که بیش‌تر به آن‌ها علاقه ‎مند هستید را داخل فر بگذارید و از این طریق میوه‌ها را خشک کنید.

دمنوش میوه ای

دمنوش میوه ای یک از بهترین و در عین های دلچسب ترین نوشیدنی هاست

کلام بروفه

در مقاله فوق ما شما را با انواعی از محبوب ترین دمنوش های میوه ای که می توانید برای خودتان در خانه و محل کار تهیه کنید، آشنا کردیم. شما می توانید برای یادگیری و آموزش و تهیه انواعی از نوشیدنی های سرد و گرم به وب سایت ما بروفه سر بزنید. امیدواریم که از مطالعه ی مقاله فوق لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *