اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, نوشیدنی

18 اصطلاح بسیار مهم کافی شاپ ها

اصطلاحات کافی شاپ

مقدمه

آیا تا حالا برایتان پیش آمده که به کافی شاپ بروید و اصطلاحات نوشته شده در منوی کافی شاپ یا بکار رفته در آنجا را بلد نباشید؟! یا شاید یک نوشیدنی‌  یا دسر را به انتخاب یکی از دوستان میل کرده اید از طعم ومزه آن لذت برده‌اید!! اما در جستجوی اسم آن هستید. حتی برای اغلب افراد این اتفاق افتاده که به دلیل ناآشنایی با اصطلاحات کافی شاپ ها سفارش اشتباهی را داده باشند. برای برون رفت از این اتفاقات و دیگر موارد مشابه، شرکت تولید و تجهیز بروفه یک جمله کلیدی دارد که می توان آن را پایانی برای همه موارد دانست. (( دقت کنید به چه زبانی نوشته شده، آن را ترجمه کنید )). 

بیشتر اصطلاحات کافی شاپ به انگلیسی و یا ایتالیایی است که دانستن معنی آنها می تواند خیال شما را راحت کند. 

از همین و بروفه در سری مقالات آموزشی خود اینبار به اصطلاحات کافی شاپ پرداخته تا هم افراد مایل رفتن کافه ها مسیر هموار شود و هم برای کافه دارها منجرب داشتن منو کافی شاپ متنوع می شود.

چگونه منوی کافی شاپ مان را برای عموم مفهوم تر کنیم؟  

دانستن زبان هر کاری می تواند موفقیت شما را تضمین کند.  

جناب کیایی مدیریت شرکت تولیدی و تجهیز لوازم کافی شاپ، با بیان این جمله به تمام کافه دار ها منوی ایرانی پیشنهاد می کند که اصطلاحات کافی شاپ با تلفظ مشخص خود درج و ضمنا معنی آن نیز در جلوی آن نوشته شود. در این صورت مشتری ها با آگاهی از آنچه سفارش می دهند، علاوه بر احساس رضایت بیشتر، آن کلمه را یاد می گیرند که در خارج از کشور نیز می تواند کمک حال آنها باشد.

حال اگر شما بدانید که اصطلاحات نوشته شده در منوی کافی شاپ ها چه کمکی به شما می‌کند، خیلی بهتر می توانید در سفارشاتتان تصمیم بگیرید. اگر برای شما معنای اصطلاحات موجود در منوی کافی شاپ ها اهمیت دارد، تا انتهای این مطلب با وب سایت بروفه همراه باشید.

چگونه لیست قیمت منوی کافی شاپ را درج کنیم؟

همانطور که می دانید در قانون نیز درج قیمت محصول روی تابلو الزامی است. بنابراین شما با یک تیر دو نشان را میزنید، هم قیمت محصولات را درج می کنید که موجب رضایت مشتری است و هم جریمه قانونی نمی شوید. مورد دیگر که معمولا در کافه ها دیده می شود تفاوت قیمت هاست. بنابراین پیشنهاد بروفه این است که اگر محصولی را باقیمت بالا ارائه میدهید، لطفا دلیل قیمت بالای آن را درج نمایید.

در این صورت نحوه سفارش گرفتن در کافی شاپ شما علاوه بر لذت بخش بودن، دارای ساختاری اصولی می شود که حاصل ایجاد آگاهی بخشی به مشتری و اطمینان خاطر ایجاد کردن است.

اصطلاحات رایج کافی شاپ

تا حالا از خودتان پرسیده اید که واقعا در کافه ها و کافی شاپ ها به چه چیزی بیشتر علاقه دارید؟! همانطور که در بالا اشاره کردیم اغلب ما نمیدانیم که وقتی رفتیم کافی شاپ چه بخوریم و این یکی از چالش های بزرگیست که معمولا با آن مواجه می شویم. در ادامه این مقاله 18مورد از اصطلاحات بسیار پرکاربرد کافی شاپی را برای شما عنوان کنیم. 

لازم به ذکر است که اصطلاحات شغلی کافی شاپ نیز در ادامه با توضیح کنجانده شده که می توانید از آنها نیز بهره مند شوید.

اصطلاحات کافی شاپ

باریستا یعنی قلب کافی شاپ

#1  اصطلاحات کافی شاپ : باریستا BARISTA )
باریستا شخصی است که نوشیدنی های فانتزی شما را در یک کافه یا کافه درست می کند. در ایتالیا، باریستاها انواع مختلفی از نوشیدنی ها را سرو می کنند. اما در آمریکا این اصطلاح را فقط برای کسانی که نوشیدنی قهوه تهیه می کنند رزرو می کنیم.

باریستا برای یادگیری تاریخچه قهوه مطالعات زیادی انجام داده است و روش‌های برشته کردن و دم کردن، انواع دانه‌های قهوه و حتی نحوه ساخت لاته آرت را یاد می‌گیرند. البته این آموزش ممکن است سالها طول بکشد تا کامل شود.

#2  اصطلاحات کافی شاپ : کورتادو ( CORTADO )

کافه کورتادو یک نوشیدنی اسپرسویی است که در آن شیر آن را به دو قسمت تقسیم می کند. برای تهیه کورتادو، کافی است دو اونس شیر بخار پز شده را در قسمت دو انسی اسپرسوی خود بریزید. یادآور می شود که این نوشیدنی ساده به سرعت در جهان محبوبیت پیدا کرد.

#3 اصطلاحات کافی شاپ : اسموتی ( smoothie )

اسموتی ها یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های موجود در منوی کافی شاپ ها هستند که آن ها را به عنوان نوشیدنی‌های نرم، گاهی شیرین و مخلوط شده می شناسند. از ترکیبات موجود در این نوشیدنی میتوان به یخ خرد شده، میوه یخ زده، عسل و یا شربت نام برد. 

#4 اصطلاحات کافی شاپ : کافه گلاسه ( Cafe Glace )

کافه گلاسه ها در منوی کافی شاپ ها به معنی یک مایع به همراه بستنی هستند. برای تزیین کافه گلاسه ها از خود مایع بستنی استفاده می‌شود. همچنین به قاشقی که در داخل کافه گلاسه گذاشته می‌شود، اسکوپ گفته میشود.

کافه گلاسه چیست

یکی از فوق العاده ترین انتخاب های شما توی کافی شاپ ها میتونه کافه گلاسه باشه

#5  اصطلاحات کافی شاپ : کوکتل ( Cocktail )

هنگامی که دو نوشیدنی باهم ترکیب شوند به آن کوکتل گفته می شود. در داخل این نوشیدنی آب گاز دار و یخ اضافه می‌کنند. کوکتل موهیتو (Mojito) یک کوکتل کوبایی است که در دنیا طرفداران زیادی دارد.

#6  اصطلاحات کافی شاپ : پانچ ( punch )

اگر به کافی شاپ رفته باشید، حتما این نام را در منوی آن مشاهده کردید. این نوشیدنی از آب میوه گازدار همراه با قطعه‌های میوه درست می‌شود. پانچ در لیوان‌های بزرگ سرو می‌شود.

#7 اصطلاحات کافی شاپ : اسپیلت موز ( Banana split )

موز اسپلیت یکی از دسرهای لذیذ کافی شاپ است. این دسر با کمک اسکوپ بستنی ، موز، میوه و خامه درست می‌شود. به این صورت که موز را به صورت عمودی برش می‌زنند. سپس داخل برش‌ها، اسکوپ بستنی قرار می‌دهند. روی اسکوپ هم خامه زده می‌شود. سپس آن را با میوه تزئین می‌کنند.

#8  اصطلاحات کافی شاپ : موهیتو ( Mojito )

موهیتو یکی دیگر از اصطلاحات تخصصی کافی شاپ است که ترکیبات آن شامل آب گازدار، برگ نعناع، آبلیمو، شکر و رام سفید می باشد. این نوشیدنی مخصوص کشور کوباست که با نعناع اسپیکاتا تهیه می‌شود. چنانچه می خواهید اطلاعاتی کافی را در رابطه با موهیتو و همچنین طرز تهیه آن کسب کنید می توانید به مقاله تخصصی ما در این باره سر بزنید.

#9 اصطلاحات کافی شاپ : شیک ( chic )

شیک ها نیز از معروف ترین دسرها هستند که با خامه، بستنی و شیر درست می شوند. این دسر معمولا با طعم میوه‌ای، فندقی و شکلاتی است. شیک یکی از محبوب‌ترین دسرها در بین اصطلاحات کافی شاپ می باشد.

#10  اصطلاحات کافی شاپ : آلفردو (Alfredo )

آلفردو ترکیبی از پاستا لوله‌ای به همراه سس آلفردو است. هنگام تهیه این دسر، داخل آن خامه پرچرب، پنیر پارمیجانو، کره و فلفل می‌ریزند.

#11 اصطلاحات کافی شاپ : کاربون ( Carbon )

کاربون یا به زبان ایتالیایی کاربوونا یکی دیگر از اصطلاحات منوی کافی شاپ است. این دسر شامل رشته‌های نواری پاستاست که در آن تکه‌های از گوشت یا مرغ و روی آن را سس مخصوص پاستا می‌ریزند.

#12 اصطلاحات کافی شاپ :  اسپرسو  ( ESPRESSO )

اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که تحت فشار زیاد آب جوش درست می‌شود. این قهوه با دستگاه اسپرسو درست می‌شود. در آن آب نزدیک به نقطه جوش و با فشار زیاد از میان دانه‌های پودر قهوه عبور می‌کند. سپس با سرعت بالا قهوه غلیظ شده را درست می‌کند. اسپرسو را به عنوان یکی از محبوب‌ترین قهوه ها در می شناسند. طرز تهیه صحیح آن را در بروفه دنبال کنید.

#13 اصطلاحات کافی شاپ : کاپوچینو ( CAPPUCCINO )

کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌های گرم کافی شاپ است. این نوشیدنی ایتالیایی از شیر جوشیده، کف شیر و قهوه درست می‌شود. این سه مواد به مقدار مساوی با هم ترکیب می‌شوند. 

معمولاً یک نوشیدنی شش اونس، یک کاپوچینو مخلوطی از 1/3 اسپرسو، 1/3 شیر بخارپز و 1/3 کف شیر است. هر چیزی که برای تهیه یک کاپوچینوی عالی انجام می شود مهم است، از اسپرسویی که استفاده می شود تا دمای هر یک از مواد تشکیل دهنده.

کاپوچینو که اغلب با دارچین یا شکلات پاشید تزئین می شود را می توان به راحتی در خانه با دستگاه اسپرسوساز مورد علاقه تان درست کرد.

اصطلاحات کافی شاپ

هیچی مثل یه کاپوچینوی ایتالیایی اصل تو میان وعده نمیچسبه

#14  اصطلاحات کافی شاپ : لاته ( LATTE )

یکی دیگر از اصطلاحات موجود در کافی شاپ ها لاته می‌باشد. لاته جزو نوشیدنی های گرم کافه ها محسوب می شود. این نوشیدنی ترکیبی از قهوه و شیر جوشیده است. البته شیر آن بیشتر از قهوه است. در آن کف زیادی استفاده نمی‌شود.

#15  اصطلاحات کافی شاپ : موکا ( MOCHA )

موکا یک نوع قهوه همراه با دسر شکلات است. پودر کاکائو را با شیر ترکیب کرده و سپس آن را با اسپرسو مخلوط می‌کنند. سپس به آن مقداری خامه اضافه می‌کنند. این دسر طرفداران زیادی در کافی شاپ دارد.

#16 اصطلاحات کافی شاپ : آفوگاتو ( AFFOGATO )
این خوراکی لذیذ که Affogato al Café نیز نامیده می شود، به معنای غرق کردن در قهوه است، طعم جسورانه و غنی اسپرسو را با طعم شیرین بستنی ترکیب می کند. این نوشیدنی شبیه میلک شیک را می توان به راحتی در خانه درست کرد تا با ذائقه شما مطابقت داشته باشد. با استفاده از دستگاه اسپرسوساز، به سادگی یک شات معمولی دم کرده، سپس روی بستنی مورد نظر خود بریزید.

بستنی وانیلی ترجیح داده می شود زیرا ترکیب طعم آن لذت بخش است.

#17  اصطلاحات کافی شاپ : امریکانو ( AMERICANO )

یکی دیگر از اصطلاحات منوی کافی شاپ قهوه آمریکانو نام دارد. این قهوه با آب داغ و اسپرسو تهیه می‌شود. البته حجم قهوه آن بیشتر از آب است.

#18  اصطلاحات کافی شاپ : هات چاکلت ( hot chocolate )

هات چاکلت امکان ندارد که در هیچ نمونه منو کافی شاپی آن را نیابید. هات چاکلت یا شکلات داغ یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در منوی کافی شاپ است. برای درست کردن این نوشیدنی عسل یا شکر قهوه‌ای را با شکلات جامد، شیر و خامه ترکیب می‌کنند.

کلام بروفه

ما در مقاله فوق شما را با انواعی از اصطلاحات کافی شاپ آشنا کردیم. 18اصطلاح مهم و گفته شده جزو برترین و پرطرفدارترین اصطلاحات موجود در کافی شاپ ها می‌باشند که هرکسی که میخواهد به کافی شاپ برود نیاز است که آن ها را به خوبی بداند. همواره رویکرد ما در بروفه به این صورت بوده است که شما را هرچه بیشتر و به هر نحوی که میتوانسته ایم با محصولاتی که در کافه ها و کافی شاپ ها عرضه می شوند آشنا کنیم. شما میتوانید برای آشنایی با انواع دسرها، نوشیدنی های سرد و گرم، و طرز تهیه آن با ما همراه باشید و آن ها را یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *