اسپرسو, بلاگ, راهنمای خرید, نوشیدنی

معرفی 5 چای پرطرفدار و پرخاصیت گیاهی

چای‌های کافی شاپ

مقدمه

چای‌های کافی شاپ : یکی از شناخته شدن ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی هایی که سال هاست بین مردم استفاده می شود، چای ها هستند. خیلی از افراد هستند که به کافئین موجود در چای همانند کافئین موجود در دیگر نوشیدنی ها اعتیاد دارند. اخیرا با استفاده از انواعی از گیاه‌ها و میوه‌‌های خشک به چای‌ها تنوعی داده شده است که از یکنواختی آن ها کاسته است. همچنین مصرف کنندگان نیز بدنبال نوشیدن طعم‌ها و مزه‌های متفاوت تری هستند.

احتمالا شما از چای ها فقط دو یا سه نمونه‌ی آن ها را می شناسید و با دیگر انواع آن خیلی آشنایی ندارید. ما در وب سایت بروفه و طی این مقاله  شما را با 5 چای بسیار دلچسب و پرخاصیت آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

چای و یک محبوبیت همیشگی

چای‌های گیاهی خانگی مدت زمان زیادی است که نوشیدنی دلخواه بسیاری از افراد بوده اند. چینی ها در طی 4000 سال گذشته چای را به عنوان نوشیدنی اول خود برگزیده اند. با گذشت زمان فرهنگ مصرف چای از هند به سرتاسر دنیا منتقل شد. پس از آن که دیگر ملت ها از آن استقبال کردند، در بین اغلب چای به عنوان نوشیدنی برتر آنها خود را در دل مردم آن جامعه جای داد. همچنین بیش از 50 درصد آمریکایی‌ها روزانه از این نوشیدنی مقدس لذت می‌برند. چای را می‌توان سرد، گرم و یا با دیگر نوشیدنی‌ها سرو نمود.

چای ایرانی

علاوه بر همه‌ی این موارد، چای محبوب‌ترین نوشیدنی برای ما ملت ایران نیز محسوب می‌شود. هنگامی که شما مشغول فعالیت و کار کردن هستید، یک انتخاب خوب مانند چای می‌تواند تمام خستگی ها را از بدن شما دور کند. اگر شما تا به حال به کافه ها و کافی شاپ ها رفته باشید متوجه لیستی از چندین نمونه مختلف از چای ها شده اید. به همین منظور در ادامه می خواهیم به شما محبوب‌ترین چای‌های کافی شاپ را معرفی کنیم.

انواعی از محبوب‌ترین چای‌های کافی شاپ

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا شما را با محبوب‌ترین و در عین حال خاص‌ترین چای های موجود در کافی شاپ ها آشنا کنیم.

1#_  چای‌های کافی شاپ : چای گیاهی لیمویی

لیمو به عنوان یکی از بهترین افزودنی‌های چای شناخته می شود. وجود انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C در لیمو به شما حس و حالی تازه می‌دهد. چای لیمویی زیر یکی از خوش طعم‌ترین چای‌های ممکن است. دستور تهیه آن به صورت زیر می باشد.

مواد لازم :

  • 4/1 فنجان نعناع
  • 4/3 فنجان برگ لیمو
  • 5/1 قاشق چایخوری شیرین کننده دلخواه شما

طرز تهیه

مواد را به خوبی در یک لیوان شیشه‌ای درب دار مخلوط کنید. برای هر فنجان چای گیاهی که می‌خواهید یک قاشق چای‌خوری به صافی چایی خود اضافه کنید. آب جوش را ریخته و اجازه دهید چایی برای 10 دقیقه خیس بخورد. شما می‌توانید شیرین کننده دلخواه خودتان ( عسل، شکر و … ) را به چایی گیاهی اضافه کنید.

2#_  چای‌های کافی شاپ : چای گیاهی نعناع فلفلی

نعناع فلفلی یکی از گیاهان خانواده‌ی نعناع ها می باشد. سال هاست که استفاده از آن به عنوان روشی برای کاهش سوزش قلب و مشکلات تنفسی محسوب می‌شود. از این نوشیدنی هم میتوان به صورت گرم و هم به صورت سرد استفاده کرد. در زیر طرز تهیه این نوشیدنی برای شما قرار داده شده است.

مواد لازم :

  • 1 قاشق چایخوری برگ نعناع فلفلی خشک شده و یا 4/3 قاشق چای خوری برگ تازه
  • 1 قاشق چایخوری شکر و یا استویا (شیرین برگ)
  • 1 فنجان آب جوش

طرز تهیه

یک مقدار مشخص را برای هر فنجان چای گیاهی به صافی چای اضافه کنید، اجازه دهید برگ‌های نعناع فلفلی در آب جوش به مدت 5 الی 10 دقیقه خیس خورده و با توجه به مزاج می‌توانید چای را بدون شیرینی و یا با اضافه کردن شکر، برگ شیرین و یا هر نوع شیرین کننده طبیعی دیگر میل نمایید.

3#_  چای‌های کافی شاپ : چای گیاهی آرام بخش اسطوخودوس

اسطوخودوس نیز به عنوان یکی از چای‌های کافی شاپ از محبوبیت بالایی برخوردار است. در روش طب سنتی از گیاه اسطوخودوس به دلیل سم زدایی قوی آن برای درمان مشکلات سیستم گوارشی، ارمغان آور خوابی آرام، و کاهنده‌ی استرس استفاده می‌کردند. چنانچه از این گیاه به عنوان یک چای گیاهی بخواهد یاد شود، گل های کوچک اسطوخودوس به چای رنگ بنفش خوشایندی می‌دهند. در زیر طرز تهیه آن را برای شما قرار داده ایم.

چای‌های کافی شاپ

یکی از پرخاصیت ترین گیاهان اسوطخودوس است که چای آن نیز طرفدار زیادی دارد

مواد لازم :

  • 2 قاشق چای‌خوری اسطوخودوس ارگانیک تازه و یا 3/2 قاشق اسطوخودوس خشک شده
  • 4/1 فنجان نعناع تازه و یا خشک شده(در صورت دلخواه)
  • 3 فنجان آب جوش

طرز تهیه

نعناع و اسطوخودوس را در قوری چای ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خیس بخورند. از یک صافی چای استفاده کرده و چای گیاهی را در فنجان‌ها بریزید. در صورت دلخواه می‌توان به آن لیموی تازه، عسل و یا شیرین کننده‌ها‌ی دیگری را اضافه نمود.

4#_ چای‌های کافی شاپ : چای گیاهی ریلکس کننده گل رز

در قرن 21 یکی از مشکلاتی که گریبان گیر همه‌ی مردم ملت ها شده است، پرمشغله بودن و فعالیت هایی است که انجام می دهند. در پی این رویداد همه افراد می خواهند خود را به نحوی به آرامش روانی بیشتر برسانند. از همین رو چای گیاهی گل رز انتخاب مناسبی برای این موقعیت است.

رزها نه تنها در یک سبد گل زیبا هستند، بلکه آن‌ها منبع غنی از ویتامین محسوب می‌شوند. وقتی گلبرگ‌های رز را با بابونه‌ی آرامش بخش میکس کنید نتیجه‌ی آن یک نوشیدنی آرام بخش فوق العاده خواهد بود. طرز تهیه چای گل رز را در زیر برای شما قرار داده‌ایم.

مواد لازم : 

  • 2 فنجان گلبرگ رز ارگانیک ( بدون استفاده از آفت کش‌ها )
  • 4 فنجان از شکوفه‌های بابونه
  • 2 فنجان برگ لیمو

طرز تهیه

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و در ظرفی در بسته نگهداری کنید. هر زمان که نیاز به این معجون آرامش بخش داشتید کافی است 1 قاشق چای‌خوری از این ترکیب را به فنجانی با صافی چای اضافه نمایید . بعد از گذشت 5 دقیقه رنگ صورتی چای را مشاهده خواهید نمود.

5#_ چای گیاهی کرن‌بری و نعناع

تمام ارزش غذایی مفید را می‌توان از این ترکیب غیر معمول میوه کرن‌بری و نعناع دریافت نمود. چای گیاهی که هم گرم و هم سرد می توان سرو نمود. طرز تهیه آن را در زیر مطالعه بفرمایید.

مواد لازم :

  • 2 فنجان آب کرن‌بری 100% خالص
  • 4/1 فنجان نعناع خشک شده

طرز تهیه

نعناع را در ظرفی ریخته و نصف گنجایش ظرف آب جوش اضافه کنید، اجازه دهید نعناع به مدت نیم ساعت خیس خورده و سپس مایع را از صافی عبور دهید. آب کرن‌بری را به آن اضافه کنید. حال می‌توانید چای گیاهی خود را با برگ شیرین و یا عسل میل نمایید.

چای‌های کافی شاپ

چای های گیاهی را به عنوان نوشیدنی در اولویت بگذارید

کلام بروفه

در مقاله فوق ما شما را با 5 دسته از برترین و پرطرفدارترین چای‌های کافی شاپ ها آشنا کردیم. ضمن آشنایی شما با این چای ها، آموختید که چگونه می‌توان آن ها را در منزل و محل کار برای خود و اطرافیانتان تهیه کنید و لذت ببرید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواعی از نوشیدنی ها و دسر هایی که در کافه ها و کافی شاپ ها تهیه می شوند به وب سایت ما بروفه سر بزنید. همچنین اگر طرز تهیه قهوه ، کیک و یا انواع شیک را مد نظر دارید می توانید آن را در یک کامنت برای ما عنوان کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *