بلاگ, دسر

طرز تهیه انوع ژله بستنی های خوشمزه

کیک بستنی چیست

مقدمه

دغدغه انتخاب یک دسر خوب و مناسب برای مهمانی‌ها ممکن است برای بسیاری از افراد مسئله‌ای نگران کننده ای باشد. چرا که دسر‌ها به تنوع بیشتر میز پذیرایی در مهمانی‌ها کمک می‌کنند و همچنین از آن‌ها به عنوان یک میان وعده عالی یاد می‌شود. در این نوشته از وب سایت بروفه به شما یکی از انواع دسر‌های بسیار خوشمزه و معروف یعنی، ژله بستنی ( Jelly ice cream) را معرفی کرده ایم. برای آن که بدانید ژله بستنی چیست و طرز تهیه انواع آن چگونه می‌باشد، با ما همراه باشید.

خلاقیت در تهیه انواع ژله بستنی

به صورت کلی برای تهیه انواع دسر‌ها به راحتی و با کمترین امکانات می توانید از بالاترین درجه تنوع برخوردار شوید. شما با مطالعه و مشاهده این آموزش از وب سایت بروفه می‌توانید به زیباترین شکل ممکن دسر ژله بستنی خود را آماده کنید و پس از یادگیری دست به خلاقیت‌های ابداعی و جدید بزنید. همچنین با این کار ضمن نشان دادن ذوق و سلیقه خود، می‌توانید از زیبایی بیشتر این دسر لذت ببرید. بنابراین پیشنهاد می‌کنم مطالعه این مطلب تا پایان را از دست ندهید.

طرز تهیه ژله بستنی چیست

  1. برای آماده‌سازی این دسر نخست نیاز است که به ازای هر بسته از پودر ژله‌ای که در اختیار دارید، از یک لیوان آب جوش استفاده کنید. پودر ژله را در لیوان آب جوش حل کنید. برای این کار بهتر است از روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) برای حل کردن بهتر ژله کمک بگیرید.
  2. برای آماده‌سازی این دسر نیازی به استفاده از آب سرد نیست و به جای آب سرد باید از بستنی استفاده کنید. بستنی مورد نیاز برای این دسر چیزی حدود سه قاشق غذا خوری یا یک لیوان کوچک بستنی خوری به ازای هر بسته می‌باشد. بستنی ساده وانیلی معمول‌ترین بستنی مورد استفاده در این دسر می‌باشد.
  3. بسته به طرح، قالب و ظرف مورد نظر، ترکیب یا ترکیبات آماده شده را داخل ظرف بریزید.
ژله بستنی چیست

ژله بستنی یک دسر فوق العاده

طرز تهیه ژله بستنی قالبی

  1. برای تهیه ژله بستنی قالبی، ابتدا قالب مورد نظر خود را با آب اندازه‌گیری کنید و ببینید به اندازه چند لیوان آب ظرفیت دارد. سپس بسته به حجم قالب و ظرف، تعداد ژله‌ها را انتخاب کنید.
  2. وقتی می‌خواهید ژله بستنی در چند رنگ درست کنید باید نکاتی را رعایت کنید. شما باید مواد هر لایه را زمانی به لایه بعدی اضافه کنید که ژله لایه قبل کمی بسته شده باشد در غیر این صورت رنگ لایه‌ها با هم ترکیب می‌شود و ظاهر خوبی پیدا نمی‌کند. اگر هم لایه کاملا سفت شده باشد و سپس شما بخواهید لایه بعد را بریزید لایه‌ها به خوبی به هم نمی‌چسبند. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بخواهید ژله را از ظرف یا قالبی که در آن تهیه کردید خارج کنید. چون در این مواقع به دلیل اینکه لایه‌ها خوب بهم چسبیده اند، در هنگام برگرداندن قالب و یا برش، ژله خرد می‌شود.

طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمان

  1. چنانچه اگر ذائقه شما و اطرافیانتان طعم‌های شیرین را خیلی مورد پسند قرار نمی‌دهند با به کار گرفتن ترفندهایی از شیرین شدن بیش از حد دسر خود جلوگیری کنید. انتخاب ژله با طعم ترش‌تر یکی از این ترفندهاست تا در کنار مزه شیرین بستنی، طعم دسر متعادل شود.
  2. راهکار دوم ترکیب شیر با بستنی است؛ و جایگزین کردن کامل شیر به جای بستنی نیز یکی دیگر از روش‌ها است که البته دیگر ژله با بستنی نیست و ژله شیر محسوب می‌شود.

برای تهیه این دسر، شما می‌توانید از ژله بی رنگ مثل آلوئه ورا و یا ترکیب پودر ژلاتین و آب به همراه بستنی رنگی استفاده کنید. با استفاده از این روش می‌توانید ژله بستنی متفاوت تری داشته باشید.

ژله بستنی

دسری ساده اما جذاب بر سر میز پذیرایی

ژله بستنی خرده شیشه

اگر میخواهید ژله بستنی شما یکدست باشد و موقع بسته شدن ژله‌ها از بستنی‌ها جدا نشوند، شما باید با استفاده از یک همزن ترکیب و ژله و بستنی را با هم خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. رعایت این نکته در مورد تهیه برخی دسر‌های ژله بستنی‌ها بسیار حیاتی و لازم است.

استفاده از رنگ‌هایی که در کنار هم زیبایی بصری بالایی دارند، در نهایت به ترکیب ژله و بستنی نیز زیبایی خاص و جلوه شیک تری می‌دهد. به کار گرفتن رنگ‌های تیره در کنار روشن پیشنهاد خوبی برای انتخاب رنگ برای تهیه این دسر می‌باشد

دیگر نکات کلیدی برای تهیه دسر ژله بستنی

نوع بستنی مورد استفاده برای تهیه ژله بستنی باید به حالت روان (شل) باشد. استفاده از بستنی‌های سفت و یخ زده و یا بستنی‌هایی که کاملا آب شده در کیفیت آخر دسر شما تاثیرات منفی می‌گذارد. با دانستن و رعایت یکسری نکات درباره این دسر می‌توانید دسر‌های متنوع دیگری از جمله ژله بستنی با میوه ، ژله خرده شیشه ، ژله رولی ، ژله رنگین کمان ، ژله عروسکی ، ژله بستنی تک نفره و کلی دسر دیگر را درست کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

ایده‌هایی متنوع برای تزیین دسر ژله بستنی

برای تهیه این دسر به صورت تک نفره ایده‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تنوع در پذیرایی و دیزاین ژله استفاده کنید:

  • استفاده از میوه در تهیه این دسر ایده جالبی است. فقط توجه داشته باشید که میو‌هایی مثل کیوی، آناناس، نارنگی، انبه و پرتقال‌های ترش مانع سفت شدن ژله می‌شوند. برای رفع این مشکل، باید این میو‌ها را برای استفاده در ژله با ۲ قاشق شکر و مقداری کمی آب در حد چند دقیقه جوشاند.
  • تهیه ژله تخم شربتی با ترکیب بستنی نیز ایده خوبی برای پذیرایی از مهمانان به ویژه در فصل تابستان است.
  • اگر می‌خواهید ژله برای سالگرد ازدواج یا روز عشق تهیه کنید و به دنبال ایده برای آن هستید باز هم می‌توانید از بستنی کمک بگیرید.
  • استفاده از بستنی در تهیه ژله رولی از دیگر کاربرد‌های پر طرفدار این نوع ژله به ویژه در مجالس و جشن‌ها است.

ژله بستنی چیستکلام وب سایت بروفه

در این مقاله از وب سایت بروفه به بررسی این موضوع که ژله بستنی چیست و چه انواعی دارد، پرداختیم. همچنین به طرز تهیه ژله بستنی مرحله به مرحله پرداختیم و در رابطه با طرز صحیح ریختن بستنی در ژله نیز مطالبی را ارائه نمودیم. رویکردی که ما در وب سایت بروفه اتخاذ کرده ایم به گونه‌ای است که شما را با انواعی از نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر‌ها، کیک‌ها و مواردی از این قبیل آشنا کنیم تا شما اوقات بهتری را در کنار دوستان و خانواده خود سپری کنید.

امیدواریم که این نوشته از وب سایت بروفه مورد توجه شما قرار گرفته و مطالب آن برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *