بلاگ, نوشیدنی

4 گام اصلی تهیه قهوه فرانسه و نحوه سرو آن

قهوه فرانسه چیست

مقدمه

قهوه فرانسه چیست  (DRIP COFFEE) ؟! قهوه ها نوشیدنی های گرمی هستند که علی رغم مزه ی غالبا تلخ آنها از شمار پرطرفدارترین نوشیدنی های مصرفی مردم جهان به شمار می آیند. سرو قهوه در کشور های مختلف جهان، تنها اندکی با تفاوت همراه است و عموما بعضی از این نامگذاری ها تنها به دلیل روش های متفاوت سرو آن هاست. اما قهوه فرانسه تفاوتی ساختاری دارد.

قهوه فرانسه

همانطور که گفته شد، برخی قهوه ها تفاوت ساختاری نوع قهوه ها با هم را کاملا مشخص می کند که قهوه فرانسه از این دسته است. از همین رو ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم، شما را با یکی از پرطرفدار ترین و خوش طعم ترین قهوه های موجود در کافی شاپ ها آشنا کنیم. این که شما می خواهید بدانید که قهوه فرانسه چیست و اطلاعاتی را در این رابطه کسب کنید، نشان از علاقه بالای شما به خود قهوه و انواع مختلف آن است. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا به صورت کامل با این قهوه ی مرغوب شما را آشنا کنیم.

قهوه فرانسه چیست ؟

قهوه فرانسه یا DRIP COFFEE یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است که چون به روش خاصی که اولین بار در فرانسه تهیه شده است به این نام معروف می باشد. مدت‌های طولانی برای دم کردن ساده یک فنجان از این قهوه، قهوه آسیاب شده را داخل ظرف ریخته و به آن آب داغ اضافه می‌کردند. تا اینکه در سال ۱۷۱۰ در کشور فرانسه برای اولین بار یک ابزار جدید برای تهیه قهوه بوجود آمد که فرنچ پرس نام گرفت.

فرنچ کافی

در توضیح بیشتر چیستی قهوه فرانسه باید این نکته را در نظر بگیرید که به آن فرنچ کافی نیز می گویند. قهوه های دمی نوع خاصی از قهوه های هستند که شامل قهوه فرانسوی نیز می شوند. در این نوع سبک از آماده سازی قهوه آب و قهوه در مدت زمان بالاتری در کنار یکدیگر قرار دارند و این عامل موجب این می شود که کافئین موجود در نوشیدنی فرنچ کافی به حد خوبی برسد. از طرفی نباید تصور کنیم که این قهوه یک قهوه سنگین است. این قهوه به دلیل حد مطلوبی از کافئین یکی از بهترین انتخاب ها برای نوشیدن در وعده صبحانه می باشد.

قهوه فرانسه چیست

طرز تهیه قهوه فرانسه چیست

در این قسمت از مقاله می خواهیم به شما نحوه ی صحیح سرو قهوه فرانسوی را بیاموزیم. با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید.

1#_ مرحله اول : گرم کردن آب

در ابتدا اجازه می دهیم تا آب به دمای جوش خود برسد. سپس باید با اندکی تحمل صبر کنیم تا آب به دمای کمتر از نقطه جوش خود (حدود 93 درجه سانتی گراد ) برسد.

2#_ مرحله دوم : آماده کردن فرنچ پرس

مقداری آب داغ را در فرنچ پرس ریخته  و آن را می چرخانیم تا کل محیط فرنچ پرس ما گرم شود. سپس این آب را تخلیه می کنیم.

3#_ مرحله سوم : آسیاب قهوه

قهوه را به صورت درشت آسیاب می کنیم.

4#_ مرحله چهارم : دم کردن قهوه

برای هر فنجان فرنچ کافی حدودا ۱۵ الی ۲۰ گرم پودر قهوه با آسیاب درشت می‌ریزیم. (حدودا ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری) سپس کمی آب داغ اضافه می‌کنیم طوری که قهوه خیس بخورد. ۳۰ الی ۴۵ ثانیه صبر می‌کنیم. مابقی آب داغ را به صورت چرخشی می‌ریزیم تا فرنچ پرس تا زیر نوار بالای بدنه پر شود. درب فرنچ پرس را بسته، ۳ الی ۴ دقیقه صبر می‌کنیم. صافی فرنچ پرس را به آرومی به سمت پایین فشار می‌دهیم تا قهوه صاف شود. قهوه آماده سرو کردن است.

قهوه فرانسه

انواع قهوه فرانسه برای صبح های با نشاط شما

نکته

توجه کنید که حجم آب باید به نسبت تعداد فنجان قهوه فرانسه‌ای که می‌خواهیم آماده کنیم تنظیم شود. مثلا فرنچ پرس ۶۰۰ میلی لیتری برای ۴ فنجان مناسب است. اگر می‌خواهیم ۲ فنجان قهوه دم کنیم باید فرنچ پرس را تا نصفه پر کنیم.

روش های مختلف سرو قهوه فرانسه چیست ؟

فرچ کافی یا قهوه فرانسوی را می شود با استفاده از طعم دهنده های مختلفی مانند کاکائو، عسل، دارچین و … سرو کرد. حجم فنجان سرو قهوه ‌فرانسه معمولا ۱۵۰ سی‌سی است. توجه داشته باشید در ادامه قرار است که ما به شما فنجان های خاصی را که از محصولات خود سایت بروفه هستند به شما معرفی کنیم. پس حتما با ما همراه باشید.

1#_ فرنچ کافی با پودر کاکائو

کاکائو و پودر آن خاصیت های زیادی را از جمله بهبود جریانات خونی در عروق، قلب و مغز دارد. ترکیب کاکائو با قهوه در کنار خوش عطری آن سالم ترین و بهترین روش بدون شکر برای طعم دادن آن است.برای تهیه دو فنجان قهوه‌ فرانسه با کاکائو نیاز است که یک‌دوم قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با دو قاشق غذاخوری پودر قهوه مناسب فرانسه ترکیب کرده و آن را داخل فرنچ پرس ریخته و دم کنید. نوشیدنی گرم با طعم کاکائو آماده‌ست!!

2#_ قهوه فرانسه با شیر

قهوه فرانسه با شیر یک نوشیدنی خوش طعم است که می‌توانیم آن را در مهمانی‌ها و همچنین به عنوان میان وعده سرو کنیم. برای این کار فرنچ کافی را دم می‌کنیم. شیر را داغ کرده و داخل فنجان جداگانه می‌ریزیم. فنجان شیر داغ را در کنار ظرف فرنچ پرس قرار داده و برای نوشیدن قهوه به مقدار دل‌خواه نوشیدنی قهوه و شیر داغ را با هم ترکیب می‌کنیم.

3#_ قهوه فرانسه با عسل

عسل یکی از خوش طعم ترین و بهترین و پرخاصیت ترین طعم دهنده های خوراکی است که می توان از ترکیب آن با قهوه نیز یک نوشیدنی فوق العاده ساخت. جالب است بدانید بسیاری از متخصین تغذیه به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، خوردن عسل به‌جای شکر در قهوه را توصیه می‌کنند که علاوه بر شیرین کردن قهوه، کالری کم‌تری هم دارد.

4#_ قهوه با دارچین

اضافه کردن دارچین به قهوه از جمله بهترین روش‌ها برای طعم‌دار کردن قهوه صبحگاهی است. برای این‌کار بهتر است تکه‌های دارچین را داخل فرنچ پرس گذاشته و با قهوه دم کنیم تا دارچین درون قهوه داغ تمامی خواص و طعم خود را آزاد کند.

خدمات ما در سایت بروفه

تا اینجای مقاله باید به خوبی دانسته باشید قهوه فرانسه چیست و طرز تهیه آن به چه صورت می باشد. در ادامه به خدمات سایت ما توجه کنید. ما در سایت بروفه خدماتی را برای بهترین شکل میزبانی از مشتریان و مهمانان عرضه می کنیم. از همین رو در زیر چندی از این خدمات را به شما معرفی کرده ایم؛

1_ طراحی لوگوی اختصاصی

با توجه به معنا دار شدن روز به روز برندسازی در کسب و کار ها درخواست هایی از شرکتهای مختلف برای طراحی اکسسوری اختصاصی نیز به تدریج بیشتر شده است. بنابراین با توجه به این درخواست ها، تولیدی بروفه تصمیم به ایجاد لاین جداگانه ای برای طراحی و اجرای لوگو ها شرکت های محترم بر روی بلور و چینی، گرفته است. باید توجه داشته باشید که شما با برند سازی خاص کافی شاپ و ظروف خود می توانید خود را در ذهن و یاد مشتری بیشتر حفظ کنید. ظروفی با برند خاص و شیک، بسیار جذاب تر و دلربا تر از ظروف معمولی می باشند.

شات قهوه چیست

2_ تولید و پخش

شرکت بروفه جهت تنظیم بازار و نیاز مشتریان خود اقدام به تهیه و تولید لوگوهای عمومی کرده و با استفاده از ترکیب رنگهای مختلف روی اجناس بلور و چینی توانسته اجناس کاملا به روز و مدرنی تولید کرده تا صاحبان فروشگاههای خرد هم بتوانند از محصولات آماده این تولیدی استفاده نمایند.

قهوه فرانسه چیست3_ کیفیت ساخت

با توجه به نیاز روزافزون بازار به اجناس با کیفیت و خارجی و در عین حال ممنوع شدن واردات کالا در این صنف، تولیدی بروفه با استفاده از رنگها و مواد آلمانی و انگلیسی و تکنیکهای نوین چاپ و رنگ توانسته بالاترین کیفیت و خدمات را با افتخار به شما مشتری های محترم ارائه دهد. شما همچنین می توانید با تماس با سایت ما سفارشتان را آن طور که می خواهید با اجناس و رنگ های دلخواه خود انجام دهید. همچنین کارشناسان ما آماده اند تا به شما پیشنهادات ویژه و مشاوره رایگان ارائه دهند.

قهوه فرانسه چیستکلام وب سایت بروفه

ما در مقاله فوق شما را به خوبی با این موضوع که قهوه فرانسه چیست آشنا کردیم. همچنین مطالبی کاربردی را در رابطه با طرز تهیه این کافه و انواع روش های سرو آن بیان نمودیم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع قهوه های پر طرفدار در ایران وجهان به وب سایت بروفه مراجعه کنید.

امیدواریم که از مطالعه ی مقاله فوق لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *