بلاگ, نوشیدنی

هر آنچه که باید در رابطه با هات چاکلت و مزیت های آن بدانید

هات چاکلت چیست

مقدمه

هات چاکلت چیست ؟! نوشیدنی های گرم، نوشیدنی هایی بسیار پرمخاطب و پر مشتری هستند که هر ساله در سراسر جهان به فراوانی مصرف می شوند. احتمالا شما تا به حال به کافه ها و یا کافی شاپ ها سر زده اید و متوجه شده اید که لیستی از انواع نوشیدنی های گرم در منوی آنها وجود دارد، که اگر کمی تامل کنید قطعا با ما هم سو می شوید که هات چاکلت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

هات چاکلت

یکی از معروف ترین و در عین حال پر فروش ترین نوشیدنی های گرم کافه ها و کافی شاپ ها، هات چاکلت می باشد. اگر تا به حال این نوشیدنی گرم و خوشمزه را امتحان نکرده اید و هنوز هم سفارشات قبلی خود را در کافه ها تغییر نداده اید به شما پیشنهاد می دهیم که این کار را حتما انجام دهید. ما در این مقاله سعی داریم که به شما بگوییم که هات چاکلت چیست ، از کجا آمده و دارای چه خاصیتی ها است.

هات چاکلت چیست و سرگذشت آن چگونه است؟

یکی از محبوبترین و پرطرافدارترین نوشیدنی های گرم یعنی هات چاکلت یا در زبان فارسی همان شکلات داغ است که در تمام فصول سال بخصوص زمستان ها و در هوای سرد بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. شاید این موضوع برای شما کمی باورپذیر نباشد که هات چاکلت یکی از قدیمی ترین نوشیدنی هایی است که بشر از آن استفاده می کرده، اما حقیقت همین است. باستان شناسان و تاریخ شناسان معتقدند که این نوشیدنی گرم در حدود 2500 تا 3000 سال پیش توسط قومی به نام ماهایا در آمریکای جنوبی تولید شده است و سپس در سراسر دنیا منتشر شده است.

سیر تغییرات هات چاکلت

این نوشیدنی بسیار لذیذ دارای طعم غالب شکلات با حالتی خامه ای است. این نوشیدنی در گذشته با شکلات خالص تهیه می شد و به همین دلیل طعم تلخی داشت که زیاد مورد استقبال مردم قرار نمی گرفت. بعدها اسپانیایی ها کمی شکر به هات چاکلت اضافه کردند تا طعم نسبتا شیرین تری داشته باشد و باعث شد افراد بیشتری به این نوشیدنی علاقه نشان دهند و آن را در تمام ساعات روز بخصوص صبحانه مصرف کنند.

طعم واقعی هات چاکلت 

امروزه هات چاکلت تهیه شده را می توان تلخ یا شیرین مصرف کرد. تلخ و شیرینی و حتی رنگ و طعم مورد استفاده نیز کاملا شخصی است. چون شکلات یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی در دنیای امروزی است. این ماده علاوه بر بو و مزه ی بسیار خوبش فواید بسیاری نیز دارد. علاوه بر شکلات ذوب شده از پودر کاکائو و شیر داغ و یا آب جوش و شکر در هات چاکلت استفاده می شود. لازم به ذکر است؛ هر چقدر رنگ پودرکاکائو تیره تر و بوی آن خوشایندتر باشد، هات چاکلت طعم واقعی تری خواهد داشت.

هات چاکلت چیست؟

مزیت های مصرف هات چاکلت چیست ؟

هات چاکلت مزیت ها و خواص فراوانی دارد که در زیر به چندی از مهمترین آن ها اشاره کرده ایم. هات چاکلت از مواد بسیار مفیدی مانند آنتی اکسیدان، کافئین ، و کالری تشکیل شده است. به همین دلیل باعث افزایش انرژی می شود که همین موضوع باعث شد تا این نوشیدنی برای مدتی توسط راهبان محدود شود. دیگر مزیت فوق العاده ی هات چاکلت سرشار بودن آن از پلی فُنل است که باعث کاهش التهاب و بهبود جریان خون می شود.

به ورزشکاران و کسانی که به سلامتی خود خیلی اهمیت می دهند گفته می شود که مرتبا هات چاکلت را به عنوان میان وعده استفاده کنند. پروتئین موجود در شکلات می تواند باعث شل شدن عضلات و درد بعد از تمرین را کاهش دهد.

فواید هات چاکلت

این محصول برای سلامتی دندان ها نیز نقش آفرینی بالایی ایفا می کند. به دلیل وجود تئوبرمین از زرد شدن و از بین رفتن مینای دندان نیز جلوگیری می کند.

  1. قلب نیز از دیگر اعضایی است که سود بالایی از مصرف شکلات موجود در هات چاکلت می برد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان در هات چاکلت این نوشیدنی برای سلامت قلب بسیار مفیدتر از چای سبز است.
  2. برای تقویت مغز و حافظه و جلوگیری بیماری های وابسته به آن نیز سعی کنید مصرف آن را از خود دریغ نکنید.
  3. نیتریک اسید در این نوشیدنی باعث می شود تا پلاکت ها چسبندگی کمتری داشته باشند و خون راحت تر در بدن جریان پیدا کند که این امر باعث تقویت حافظه می شود.
  4. هات چاکلت دارک می تواند روند هضم غذا را کندتر و احساس پر بودن و سیری در فرد ایجاد کند.
  5. شکلات می تواند فعالیت انسولین را تحریک کند. بنابراین می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

اما لازم است این نکته را ذکر کنیم که استفاده بیش از حد از شکلات می تواند مضر باشد و باعث حساسیت، یبوست و سردرد میگرنی می شود.

طرز تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ چیست

در این قسمت تلاش شده تا شما را با طرز تهیه صحیح هات چاکلت خانگی آشنا کنیم.

1_  شیر را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ( به میزان دلخواه، می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید).

شیر را به نقطهٔ جوش آن (حدود ۸۲ درجهٔ سانتی‌گراد) برسانید. اگر دماسنج ندارید مشکلی نیست، از روی ظاهر شیر هم می‌توانید متوجه شوید که شیر چه زمانی به نقطهٔ جوش رسیده است. زمانی که حباب‌هایی در قسمت نزدیک دیوارهٔ قابلمه ایجاد شد، یعنی به دمای جوش نزدیک شده‌اید ولی شیر هنوز نجوشیده است. مواظب باشید که شیر نجوشد، زیرا درنهایت نتیجهٔ کار شما خوب درنمی‌آید (هات چاکلت دلمه‌دلمه می‌شود).

2_ شکلات تکه‌ای

زمانی که شیر درحال گرم شدن است، شکلات تکه‌ای را به‌مدت ۳۰ ثانیه درون مایکروویو قرار بدهید. شکلات را خارج کنید و هم بزنید. سپس برای ۳۰ ثانیهٔ دیگر درون مایکروویو قرار دهید و هم بزنید. این کار را با فواصل مختلف تکرار کنید تا شکلات کاملا ذوب شود.

3_ آماده کردن

زمانی که شیر به نقطهٔ جوش رسید (۸۲ درجهٔ سانتی‌گراد و حباب‌هایی در گوشهٔ قابلمه ایجاد شد)، گاز را خاموش کنید و شکلات ذوب‌شده را به شیر اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا اگر خواستید می ‌توانید وانیل را اضافه کنید. با خامهٔ هم‌زده و مارشمالو آن را تزئین کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مشخصات، قیمت و خرید hotchocolate | طرز تهیه هات چاکلت | behcoffee

کلام بروفه

در مقاله بالا شما را به خوبی با این مفهوم که هات چاکلت چیست و چه مزیت هایی می تواند داشته باشد آشنا کردیم. همچنین ما در طی این مقاله طرز تهیه هات چاکلت را برای کسانی که می خواهند یک هات چاکلت خانگی درست کنند قرار داده ایم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع نوشیدنی های کافی شاپی و انواع روش های سرو آن ها به سایر مقالات ما در سایت بروفه سر بزنید.

امیدواریم که از مقاله بالا لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *