بلاگ, راهنمای خرید

راهنمای خرید ماگ خوب برای نوشیدنی‌های گرم مخصوص پاییز

راهنمای خرید ماگ

راهنمای خرید ماگ می‌تواند یکی از راهنماهای مناسب برای این روزها باشد. فصل سرما آغاز شده و کم کم بازار نوشیدنی‌های داغ گرم‌تر هم می‌شود. حتی اگر اهل چای، قهوه یا نوشیدنی‌های گرم نباشید هم در این هوای خنک نمی‌توانید از یک ماگ چای تازه دم گرم بگذرید.

البته نکته‌ی بسیار مهم اینجاست که هر ماگ یا لیوانی مناسب چای عصرگاهی پاییز شما نیست. ماگ یکی از پایه‌های اصلی برنامه‌ی نوشیدنی‌های گرم به شمار می‌رود. اگر ماگ شما مناسب نباشد نمی‌توانید از نوشیدن یک نوشیدنی گرم و دل‌انگیز، لذت کافی ببرید. به همین دلیل است که راهنمای خرید ماگ برای شما یک راهنمای بسیار مهم به شمار می‌رود.

یک ماگ خوب می‌تواند در موقعیت‌های زیادی به کمک شما بیاید. هم می‌توانید نوشیدنی گرم صبحانه‌ی خود را برای دقایق زیادی گرم نگه دارید، هم می‌توانید از سرد شدن نوشیدنی عصرگاهی خود در اثر فراموشی جلوگیری کنید و هم می‌توانید در حین جلسه‌های کاری آنلاین بدون اینکه از مقابل کامپیوتر خود حرکت کنید، نوشیدنی گرم و مطبوع داشته باشید.

ماگ نوشیدنی گرم در سفر هم یک همراه و دوست بسیار خوب برای شما خواهد بود. البته که سفر رفتن را باید به بعد از کرونا موکول کنیم.

راهنمای خرید ماگ براساس جنس

جنس ماگ شما بسیار مهم است. در واقعا باید گفتی متریالی که ماگ از آن تهیه می‌شود، مهم‌ترین ویژگی این محصول به شمار می‌رود. جنس ماگ علاوه بر تاثیر مستقیم روی میزان گرم نگه‌ داشتن مایع، در مزه‌ی نوشیدنی شما هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

نمی‌توان به صورت دقیق گفت کدام جنس ماگ بهترین است. هر جنس ماگ نکات مثبت و منفی دارد. شما بعد از بررسی هر ماگ باتوجه به نیازی که دارید باید جنس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ماگ سرامیکی

ماگ سرامیکی حرارت را برای مدت زمان طولانی‌تری بالا نگه می‌دارد. جنس سرامیک بسیار مناسب نوشیدنی‌های گرم است. البته جنس سرامیک باید درجه یک باشد. استفاده از سرامیک‌های بی کیفیت نتیجه‌ی عکس خواهد داشت.

ماگی که از سرامیک درجه یک تهیه شده باشد همچنین تغییری در مزه‌ی نوشیدنی شما ایجاد نخواهد کرد. این نکته بسیار مهم است. ماگ‌هایی که مزه‌ی نوشیدنی شما را تغییر می‌دهند برای سلامتی مضر هستند.

ماگ یخی

ماگ یخی هیچ تغییری در بوی نوشیدنی شما ایجاد نمی‌کند. این مسئله به خصوص برای کسانی که از ماگ برای نوشیدن  قهوه استفاده می‌کنند حائز اهمیت است. راهنمای خرید ماگ به شما کمک می‌کند نکات بسیار ریز را هم رعایت کنید. یکی از این نکات، قابلیت بازیافت است. ماگ یخی قابلیت بازیافت دارد.

ماگ یخی برای نوشیدن قهوه و چای بسیار مناسب است. هرچند ماگ برای نگه داشتن گرما استفاده می‌شود، بالا بودن دمای نوشیدنی برای مدت بسیار طولانی هم یک نکته‌ی منفی به شمار می‌رود.

شما قرار است بعد از چند دقیقه یا چند حداکثر چند ساعت نوشیدنی را مصرف کنید پس نمی‌خواهید برای ساعت‌ها داغ و غیرقابل نوشیدن باشد.

ماگ استیل

ماگ استیل بسیار مناسب سفر است. مقاومت در برابر ضربه این ماگ را به یک ماگ خوب در سفر تبدیل کرده است. ماگ استیل دمای محتوای خود را برای مدت طولانی بالا نگه می‌داد.

راهنمای خرید ماگ براساس اندازه و رنگ

به این نکته توجه کنید که رنگ‌های استفاده شده روی ماگ باید فرایندهای زیادی طی کرده باشند. تولیدی بروفه از آخرین فناوری‌ها برای رنگ کردن ماگ یخی استفاده می‌کند. این فناوری باعث ماندگاری بسیار بالای رنگ ماگ می‌شود.

این ماندگاری علاوه بر جذابیت ظاهری، نشانه‌ی عدم تغییر شیمیایی در نوشیدنی‌های گرم است. اگر رنگ یک ماگ بعد از ریختن نوشیدنی گرم داخل آن تغییر کند یا از بین برود، یعنی رنگ وارد خوراکی شما شده است.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که رنگ ماگ در اثر برخورد مواد شوینده‌ی اسیدی از بین خواهد رفت. برای شستن ماگ خود باید از مواد شوینده‌ی معمولی مانند مایع ظرف شویی استفاده کنید.

اندازه‌ی ماگ

اندازه‌ی ماگ هم کاملا بستگی به نوع استفاده‌ی شما دارد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر ماگ بیش از اندازه بزرگ باشد، نوشیدنی شما دیرتر به دمای قابل نوشیدن می‌رسد. بهتر است ماگ را با لیوان چای خود مقایسه کنید. معمولا ماگ مناسب، دو تا دو و نیم برابر یک لیوان متوسط چای است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *